2014-03-29, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Och hundföraren för över det på Uno då? Eller menar du att Ulf ljuger om att Uno markerat i ett styckmordsmål? Har kollat både nu och tidigare men ska titta och lyssna igen. Tycker Uno verkar stressad rakt igenom söket men ändå helt fokuserad. Eller så är han bara taggad för att jobba.

Kan vi nu inte för guds skull enas om att Unos "så kallade" markering INTE räcker till vare sig bevis eller ens är ett indicium på att VB (eller delar av) legat i KJ:s bagageutrymme. Byrackan är ju bara 3 år, är stressad som bara den vid söket på grund av felaktigt handhavande av en ej nog kompetent polis som dessutom ljuger alt, medvetet vilseleder Uno för att han vill att hunden ska markera i just KJ:s bil. Och för att det inte ska bli någon miss så läggs A4 ark BARA in i KJ:s bil och det fotograferas extra där för att stressa Uno så att Ulf lättare ska få fram vad han kallar "markering". Han har ju givetvis fått reda på vilken kärra det rör sig om innan, säkert var UL med när dom tejpade reg, skyltarna också. Att Uno i KJ:s bil börjar med att leta till höger är ju Ulfs förtjänst då han redan vet att det luktar lik där och förmodligen är det något som lagts på mattan (Frolic) som ska intressera hunden. Allt är ju helt uppenbart, och bara det Forsberg sa till UL i TR, "-Det är alltså du som avgör OM hunden markerar, inget som vi kan avgöra".
Jag säger som JJ sa då han viftade med 220 kabeln i TR, -Kan vi inte begrava hunden en gång för alla nu?
Senast redigerad av majk69 2014-03-29 kl. 21:02.
Citera
2014-03-29, 21:11
Medlem
highfives avatar
Fick ett pm från en som skriver att WL ljugit i förhören om vad han gjorde veckan efter VB mördades. Hen har pratat med polisen om detta och är 99% säker på att WL ljugit. Pmaren är rätt säker på att WL är inblandad på något sätt. Detta pm kom innan detta med att han ringde MB 1/5. Mer än så skrev hen inte. Kanske hade polisen pratat med WL, vilket gjorde att han svarade när Kuriren ringde till skillnad från MB som inte ville svara. Eftersom MB inte svarade gissar jag på att WL förvarnat honom. MB är nog den sorten som annars svarar när mobilen ringer.
Citera
2014-03-29, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men om han har missat läckaget, borde det då inte finnas en uns av besudling inne i kupén?
Detta är inget man får bort med en disktrasa precis och bilen var inte städad.

Kanske rörde han inte kroppen/emballaget själv. Någon annan kan ha lyft i/ur och som åkte med annan bil/gick till fots. Eller tvärtom. Någon annan var chaufför.
Citera
2014-03-29, 21:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Efter ha fått ett PM om samma noteringar som jag lagt märke till, fotograferas det väldigt mycket när förare och hund ska söka igenom KJ:s bagage. Det är inget jag hör vid de andra bilarna. Lyssna gärna igenom filmen. Visserligen hade ju bilen legat ute i bild i massmedia sedan den 23:e maj, men ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Fick ett pm från en som skriver att WL ljugit i förhören om vad han gjorde veckan efter VB mördades. Hen har pratat med polisen om detta och är 99% säker på att WL ljugit. Pmaren är rätt säker på att WL är inblandad på något sätt. Detta pm kom innan detta med att han ringde MB 1/5. Mer än så skrev hen inte. Kanske hade polisen pratat med WL, vilket gjorde att han svarade när Kuriren ringde till skillnad från MB som inte ville svara. Eftersom MB inte svarade gissar jag på att WL förvarnat honom. MB är nog den sorten som annars svarar när mobilen ringer.

Hur många PM cirkulerar runt angående WL och hundar och hundförare? Är det så att PM har ett värde i så fall vill jag gärna ta del av detta och gärna med underlag. Den här tråden är inte lite urspårad måste jag säga. Det finns inte ett enda sakinlägg snart. Var fan är faktan?

Nu måste väl Tomas Olssons vittne komma nästa rättegångsdag.
Och hur ska detta gå? Kommer han att lyckas skapa rimligt tvivel i Hovrätten.

Dag 5 Ändrad och två nya vittne pressas in.

Dag 6 tisdagen den 1 april kl. 08.30-16.00
Uppspelning av förhör, totalt förhörstid ca 5 tim 26 min
08:30 Uppspelning vittnet Micael B*rg 89 min (52+6+37)
Uppspelning vittnet Patrik Hertzb*rg 46 min
Uppspelning vittnet Alexander B*oström 37 min
12:00-13:30 LUNCH
Forts. uppspelning vittnet Alexander Bostr*m 20 min (14+6)
Uppspelning vittnet Bo B*cklund 21 min
Uppspelning vittnet Ida Granstr*m 28 min
Uppspelning vittnet Sofia B*rg (endast ljud) 7 min
Uppspelning vittnet Jonny J*hansson 50 min
Uppspelning tilltalad Kristoffer Johansson (insp. 4 och 5) 22 min (4+18)
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-03-29 kl. 21:20.
Citera
2014-03-29, 21:23
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hur många PM cirkulerar runt angående WL och hundar och hundförare? Är det så att PM har ett värde i så fall vill jag gärna ta del av detta och gärna med underlag.
Har fått cirka 150 pm sedan maj ifjol från användare som sällan eller aldrig skriver i tråden. Många gånger för att de har ett speciellt skrivspråk som gör att de är lite försiktiga. De flesta bor i Boden med omnejd.

I detta pm stod inte mer än jag skrivit. Kan hända att denna pmare kan berätta lite mera genom att själv skriva i tråden. Av alla pm jag fått har inget handlat om hundar eller hundförare.
Citera
2014-03-29, 21:29
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Hur många PM cirkulerar runt angående WL och hundar och hundförare? Är det så att PM har ett värde i så fall vill jag gärna ta del av detta och gärna med underlag. Den här tråden är inte lite urspårad måste jag säga. Det finns inte ett enda sakinlägg snart. Var fan är faktan?

Citat:
Men vittnen har inte läst hans journaler, och jag utgår ifrån att journalerna som tagits in i domstolsförhandlingen i Tingsrätten hade med att KJ har en sida till som inte visats upp inom hans sk vänkrets.

Självklart har han tagit både hunden och VBs liv det råder inga som helst tveksamheter till det. Inte med den här bevisningen. Han är dessutom så jävla ding så han kör planteringskortet det går sällan hem.

Hans slöa strypförsök och alla halvslappa hugg är ju mycket passande i sammanhanget då han inte är så stark och på den punkten ljuger han nog inte.

Hade däremot MB försökt strypa kan du ge dig på att hon hade strypts också-

Är det denna "Fakta" du känner att du saknar i tråden?
Magoo snälla du om någon har skygglapparna på när det gäller åklagare/polis/Ulf <3 Uno

Eller tycker du att missarna gjort ett bra jobb när dom kastar MR i slasken som ger alibi för KJ en av de mer intressanta tiderna i utredningen?

Eller du kanske tycker att Selini gjorde ett bra jobb med att spana på KJ 20/5 utan att hitta KJ trots att man spanade på KJs hemadress/ föräldrarnas bostad och sommarstugan.
KJ var trots allt i sin bostad under dagen 20/5 ... frågan är då... vart var spaningsledaren Selini och gänget?
Senast redigerad av Namibia1 2014-03-29 kl. 21:41.
Citera
2014-03-29, 21:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Bevisning

3. Film över kriminalsök med hund i Kristoffer Johanssons bil.

12. Vittnesförhör med polisinspektören Ulf Lundström angående kriminalsök med
hund i Kristoffer Johanssons bil (samtidig uppspelning av åberopad film över sök i
bil)

Om det funnits blod eller sperma har hunden inte gjort någon markering.

Ansvarsfrågan Luleå tingsrätt
Den hund, som använts vid kriminalsök i Kristoffer Johanssons bil den 23 juni 2013, har markerat för
liklukt i bilen. Enligt vad Ulf Göransson uppgett har hunden inte misstagit sig vid
tidigare kriminalsök av detta slag.

Det är således till att börja med utrett att Vatchareeya Bangsuans döda kropp
transporterats i bilen och dess bagageutrymme

Enligt tingsrättens bedömning kan därför med tillfredsställande grad av säkerhet slås fast att Vatchareeya Bangsuans döda kropp transporterats i bilen och att det varit Kristoffer Johansson, som gjort detta

B 1300-13
Citera
2014-03-29, 21:41
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Utpräglad likhund

Efter att Uno i förra veckan fått upp lukten från död människa i havet utanför Yttre Vattenholmen vid Saltö väntar nya sökningar för Sveriges just nu enda utpräglade likhund.

– Uno letar bara efter lukten från döda människor. Han har ingen annan lukt och jag belönar honom bara med bollen om jag är helt säker på att han markerat rätt, säger Ulf Lundström samtidigt som han lägger ner en gul boll i fickan.

En människa lämnar ju av sig molekyler hela tiden och Uno kan till exempel känna om en död kropp lagts in och körts i väg i en bagagelucka även om det inte finns några synliga spår, säger Ulf Lundström.

http://m.bohuslaningen.se/Default.aspx?pageid=0&parentid=0&link=1.2459438

En riktigt pålitlig jycke minsann!

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det där var över fyra månader sedan och inget fynd har gjorts. Så inget visar att Uno markerade rätt. Att visa att han markerade fel kräver att man länspumpar Skagerack.

http://www.expressen.se/gt/inga-nya-kroppsdelar-hittade-under-dykning/

Sjukt opålitlig hund!

Varför belönar Ulf inte hunden när den gör markeringen i KJs bagage? Är han inte helt säker? Han har ju bollen i fickan.

Ulf kläckte ju ur sig att: "hunden har aldrig, vad vi vet, felmarkerat" i TR(05.10 in i ljudklippet). Kanske TO borde kalla in han på omförhör och fråga om statusen på den frågan ändrats?
Citera
2014-03-29, 21:41
Medlem
highfives avatar
Något som kan ha nyttjas på något sätt i fallet är att det finns en viss likhet mellan KJs pappas vita kombi och WLs vita kombi. Tänker på slagningarna på inte bara KJs bil utan även pappans bil. Kanske hämtades hon upp av en vit kombi. VB trodde kanske att det var JJ, men så var det inte utan det var en förare i en vit kombi av fabrikatet Mitsubishi. Troligtvis hade det börjat skymma lite. Kanske följde KJ med, kanske inte. Var föraren WL så kanske KJ följde med. Var det MB eller någon i hans släkt som satt bakom ratten så var nog det ett SMS till VB som angav tid och plats.

MB hade mao lånat bilen av WL för att inte visa upp någon av sina egna bilar. Eller så körde WL och MB väntade i baksätet. Lite lördagsdeckare blev det med olika scenario.
Citera
2014-03-29, 21:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Bevisning

3. Film över kriminalsök med hund i Kristoffer Johanssons bil.

12. Vittnesförhör med polisinspektören Ulf Lundström angående kriminalsök med
hund i Kristoffer Johanssons bil (samtidig uppspelning av åberopad film över sök i
bil)

Om det funnits blod eller sperma har hunden inte gjort någon markering.

Ansvarsfrågan Luleå tingsrätt
Den hund, som använts vid kriminalsök i Kristoffer Johanssons bil den 23 juni 2013, har markerat för
liklukt i bilen. Enligt vad Ulf Göransson uppgett har hunden inte misstagit sig vid
tidigare kriminalsök av detta slag.

Det är således till att börja med utrett att Vatchareeya Bangsuans döda kropp
transporterats i bilen och dess bagageutrymme

Enligt tingsrättens bedömning kan därför med tillfredsställande grad av säkerhet slås fast att Vatchareeya Bangsuans döda kropp transporterats i bilen och att det varit Kristoffer Johansson, som gjort detta

B 1300-13

Märkligt att man har dragit den slutsatsen. Det kan lika gärna vara så att emballaget och annat som har varit i kontakt med liket har transporterats i bilen, men inte kropp eller delar därav.

Ytterligare ett antagande som upprepats så många gånger att det har blivit en sanning som inte ifrågasätts.
Citera
2014-03-29, 21:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi vet inte vad som hade hänt i framtiden om KJ inte hade hamnat bakom galler, men om hundstoryn stämmer och att han är skyldig till mordet och styckningen så har jag en stark känsla av att han hade fortsatt, en seriemördare som inte kom längre än till VB.

Jag tror inte att KJ är ett massmördarämne. Hunden tog han förmodligen livet av som ett genrep inför en större uppgift. Han kommer nog inte att försöka sig på något liknande VB-mordet igen om han nånsin får tillfälle att komma ut i friheten utan bevakning - jag tror att KJ har gjort det han drömt om, en gång, och att det räckte.
Citera
2014-03-29, 21:50
Medlem
zeepaxs avatar
Undra vad som fick han att göra nåt sånt. börja med nåt litet bråk kanske? eller planerat och isåfall varför? pengar eller bara en psykopat, som kännde för det. man måste vara en speciall person om man kan stycka en kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in