2014-03-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jo, men i FUP förhör säger han i ett förhör den 19 Maj och i ett annant förhör den 20 Maj, men så finns det ochså screenshot av en facebook konverstaion den 22 Maj (innan några förhör med polis) mellan WL och den flicka, ED, han hjälpt där det framgår att det sannoliktvar den 17 Maj.
Desutom återvände han ju till Gula Huset den 23 Maj.

Så det är ju en stor soppa!

Varför ljuger han i förhöret? Han visste att han varit där just den 17:e, men säger 19 först och 20 sen.

Var han där 17 först och sedan den 18:e igen? När dom andra hade fest och WL ville inte hänga med.
Citera
2014-03-29, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det verkar vara papper i alla bilarna och UNO markerar två ggr i KJs bagage.:yes:

Ja det verkar så. Men han är väldigt snabb att ta ut hunden ur billucka 2. Plus att han rättar hunden genom att säga "nej inte så"
Citera
2014-03-29, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Varför ljuger han i förhöret? Han visste att han varit där just den 17:e, men säger 19 först och 20 sen.

Var han där 17 först och sedan den 18:e igen? När dom andra hade fest och WL ville inte hänga med.

Dagarna efter mordet håller WL på med geocaching (eller vad spelet nu heter) och postar lite bilder på facebook. Leta upp vart han har varit och gjort detta så kanske ni hittar spår om ni nu har rätt med att han är mördaren.
Citera
2014-03-29, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tycker du? Jag förstår för det första inte varför hunden är kopplad och därigenom blir obekväm i söket + att hundföraren ständigt avbryter hunden för att kopplet trasslar in sig.

Om jag ser på svansrörelserna (hos hunden) tycker jag han avbryter när hunden verkligen har fått "nos" på något.

Han kan ju inte ens få hunden att sitta på kommando. Nja.

Anl. till att hunden hålls kopplad är nog bristande lydnad. Hunden ser ut att ha ett livligt temperament och verkar ha lätt för att tappa koncentrationen. Jag tror inte föraren har kunnat agera på ett annorlunda sätt under rådande omständigheter.
Jag sätter inte så stort värde på markeringen. Att det däremot är en sådan är odiskutabelt.
Citera
2014-03-29, 17:50
Medlem
Citat:

När frågar han på Facebook och när är han på förhör? Det är ju konstigt om han frågar innan förhör? Varför skulle han behöva veta det då?

Han kan ju ha blivit kallad till förhöret redan iof och ville förbereda sig. Eller så hade VB hittats och han förstod att det skulle kunna bli aktuellt att veta exakt när han var där.

Men då blir det ju ännu konstigare att han har förberett sig och tagit reda på exakt datum men säger "fel" i förhöret.

Han borde ju nästan ha vetat vilket datum det var utan att fråga på fejsbook också.

Jo det är lite märkligt. Helst med så många vistelser i nära anknytning till fynden.
Citera
2014-03-29, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men våldsbenägenhet fanns tidigt därför har man tagit in tidigare journaler om KJ.
Tyvärr så är de sekretessbelagda men det finns omständigheter som säger att han har något på sig sen tidigare, så han är inte så jävla oskuldsfull som man vill ha det till.

Många vittnar om att han lugn och trevlig. Har brusat upp i självförsvar då han får en flaska i skallen, men vem skulle inte det.

Imorgon kommer en sammanställning av MBs alla hot, profil och annat smått och gott, för er som glömt.
Citera
2014-03-29, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
"Ursprungligen postat av CarlJanne75
Den asiatiska kvinnan som vittne såg, hur sannolikt är det att det inte va VB. Hur ofta kan man anta att det går en asiatisk kvinna där, en lördagskväll vid 21.30 tiden. Om man går där, var kommer man från vart är man på väg?"

Inte sannolikt alls. Om det var någon annan än VB så borde hon ha hört av sig till polisen vid det här laget.

Jag vänder på frågan utifrån vittnesuppgiften, tidpunkt som anges, varför inte chauffören uppmärksammade just en "asiatisk kvinna", två olika utsagor om riktning samt inga riktmärken i klädsel.
Vittnesuppgifter är svåra att tolka och det är bara att gå till sig själv, man kan möta en person i motionsspåret vilket i alla fall jag gör lite då och då och om någon skulle bara på kul fråga.. vem mötte du för några dagar sedan 21.30 då du var ute på din runda gående.
Visst, det var någon men hur personen såg ut, var klädd etc har jag förmodligen inte en aning om förutsatt att samma person inte hade direkt iögonfallande klädsel eller annat bestyr på sig.

Vittnet har sett en person men att det just skulle vara VB tror jag inte en sekund på, VB var inte förmögen att promenera vid den tiden och det är dessutom ytterst osannolikt att hon på väg hem tar den vägen, det sista är helt uteslutet, d.v.s. vägvalet.
Citera
2014-03-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Där ser hundföraren genast något som skiljer ut bilen från de andra, att en bit av mattan är bortklippt. Vaffö då då?
Jo, för att polisens tekniker har skickat en bit till SKL och det markerar polisen med att tejpa fast ett pappersark. Inget mystiskt med det eller?..tänker hundföraren och fortsätter. :sly:
Bo Forsberg är snabbt framme och kontrollerar krafset.
Det kan TO ta upp i rätten, för det är inte OK.

Han stoppar inte hunden heller som han gör tidigare.
Citera
2014-03-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Anl. till att hunden hålls kopplad är nog bristande lydnad. Hunden ser ut att ha ett livligt temperament och verkar ha lätt för att tappa koncentrationen. Jag tror inte föraren har kunnat agera på ett annorlunda sätt under rådande omständigheter.
Jag sätter inte så stort värde på markeringen. Att det däremot är en sådan är odiskutabelt.

Precis så. En mycket olydig hund är det. Har haft många hundar som sitter direkt på kommando sitt, sen ställer dom sig inte upp förrän man säger till.
Citera
2014-03-29, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Menar du alltså att jag har fel när jag påstår att man klarar av mer om det är något man verkligen vill klara av? Gäller detta alla eller är det bara de som har en funktionsnedsättning som inte kan prestera mer när det är något som de bedömmer som viktigt? Min övertygelse är att detta gäller alla både de med funktionsnedsättning och de utan.

Ärligt talat har jag svårt att ta din kompetens inom området på allvar när du envisas med att KJ inte klarar av att lägga en rulle tejp på ett skåp. Det ligger liksom bortom vad jag tycker är en rimlig åsikt.

För övrigt har jag en nära anhörig med adhd. Om det nu har någon relevans för mina åsikter.

Missförstå mig rätt. Alla (oavsett) klarar mer än man tror sig mäkta.

Allt är relativt dock.
Citera
2014-03-29, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag vänder på frågan utifrån vittnesuppgiften, tidpunkt som anges, varför inte chauffören uppmärksammade just en asiatisk kvinna två olika utsagor om riktning samt inga riktmärken i klädsel.
Vittnesuppgifter är svåra att tolka och det är bara att gå till sig själv, man kan möta en person i motionsspåret vilket i alla fall jag gör lite då och då och om någon skulle bara på kul fråga.. vem mötte du för några dagar sedan 21.30 då du var ute på din runda gående.
Visst, det var någon men hur personen såg ut, var klädd etc har jag förmodligen inte en aning om förutsatt att samma person inte hade direkt iögonfallande klädsel eller annat bestyr på sig.

Vittnet har sett en person men att det just skulle vara VB tror jag inte en sekund på, VB var inte förmögen att promenera vid den tiden och det är dessutom ytterst osannolikt att hon på väg hem tar den vägen, det sista är helt uteslutet, d.v.s. vägvalet.

På väg hem?? Klockan var kring 21,00 på en lördag. Hon trånade efter MB. Vart bor han i förhållande till KJ och lejonbacken?

Chauffören hade magknip enligt fupen och behövde en toalett.

Så klart man reagerar om man ser en utomstående på sin lilla villagata som dessutom var en återvändsgränd för bilar.
Citera
2014-03-29, 18:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Många vittnar om att han lugn och trevlig. Har brusat upp i självförsvar då han får en flaska i skallen, men vem skulle inte det.

Imorgon kommer en sammanställning av MBs alla hot, profil och annat smått och gott, för er som glömt.

Men vittnen har inte läst hans journaler, och jag utgår ifrån att journalerna som tagits in i domstolsförhandlingen i Tingsrätten hade med att KJ har en sida till som inte visats upp inom hans sk vänkrets.

Självklart har han tagit både hunden och VBs liv det råder inga som helst tveksamheter till det. Inte med den här bevisningen. Han är dessutom så jävla ding så han kör planteringskortet det går sällan hem.

Hans slöa strypförsök och alla halvslappa hugg är ju mycket passande i sammanhanget då han inte är så stark och på den punkten ljuger han nog inte.

Hade däremot MB försökt strypa kan du ge dig på att hon hade strypts också-

Citat:
Precis så. En mycket olydig hund är det. Har haft många hundar som sitter direkt på kommando sitt, sen ställer dom sig inte upp förrän man säger till.

En hund som arbetar är uppåt och ivrig och det har ingen som helst betydelse här då hunden markerar för lik.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-03-29 kl. 18:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in