Citat:
Ursprungligen postat av
sauron1
"Ursprungligen postat av CarlJanne75
Den asiatiska kvinnan som vittne såg, hur sannolikt är det att det inte va VB. Hur ofta kan man anta att det går en asiatisk kvinna där, en lördagskväll vid 21.30 tiden. Om man går där, var kommer man från vart är man på väg?"
Inte sannolikt alls. Om det var någon annan än VB så borde hon ha hört av sig till polisen vid det här laget.
Jag vänder på frågan utifrån vittnesuppgiften, tidpunkt som anges, varför inte chauffören uppmärksammade just en "asiatisk kvinna", två olika utsagor om riktning samt inga riktmärken i klädsel.
Vittnesuppgifter är svåra att tolka och det är bara att gå till sig själv, man kan möta en person i motionsspåret vilket i alla fall jag gör lite då och då och om någon skulle bara på kul fråga.. vem mötte du för några dagar sedan 21.30 då du var ute på din runda gående.
Visst, det var någon men hur personen såg ut, var klädd etc har jag förmodligen inte en aning om förutsatt att samma person inte hade direkt iögonfallande klädsel eller annat bestyr på sig.
Vittnet har sett en person men att det just skulle vara VB tror jag inte en sekund på, VB var inte förmögen att promenera vid den tiden och det är dessutom ytterst osannolikt att hon på väg hem tar den vägen, det sista är helt uteslutet, d.v.s. vägvalet.