2014-03-29, 19:23
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag har hållit käft sen första gången jag såg filmen, inte ett ljud skrev jag. Idag kommenterade jag den för första gången ur minnet. Lite senare idag såg jag den igen och det är samma saker som stör mig.
Jag tycker han är "stötig" helt enkelt.[/QUOTE

Håller med. Föraren och hunden har ingen kommunikation. Vilket är en grundpelare för att utföra ett professionellt arbete.
Ena sekunden blir hunden styrd av Ulf, den andra har de ingen kontakt alls. Vad pratar ni om???? De har väldigt bra kontakt och ja, Ulf styr Uno att söka, men han tvingar honom INTE till markeringar i KJs bil.
Citera
2014-03-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det utrett att det var mamman som ringde? Var hon också en av MB:s knullkompisar?

Say what?! WL uttalade sig ju i Kuriren igår?!

http://www.kuriren.nu/nknyheter/kristoffer-johanssons-kamrat-kontaktade-vatchareeyas-alskare-7544077.aspx

Var påstås det att det skulle ha varit Mamman?
Citera
2014-03-29, 19:25
Medlem
Citat:
Är det utrett att det var mamman som ringde? Var hon också en av MB:s knullkompisar?

Nej, WL har erkänt att det var han som haft kontakt med MB. Hoppas nu att han får vittna om detta, under ed och berätta vad han egentligen vet.
Citera
2014-03-29, 19:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Say what?! WL uttalade sig ju i Kuriren igår?!

http://www.kuriren.nu/nknyheter/kristoffer-johanssons-kamrat-kontaktade-vatchareeyas-alskare-7544077.aspx

Var påstås det att det skulle ha varit Mamman?

Åklagaren säger ju det, då bör hon ha utrett saken också. Eller är det här ytterligare ett exempel på hennes förkastligt dåliga försök att dra domstolen och övriga vid näsan?
Citera
2014-03-29, 19:31
Medlem
Citat:
Varför nämna påsen om den inte finns med kroppsdelarna eller riskerar att hittas? Jag tror att påsen finns någonstans, kanske ligger de saknade kroppsdelarna i den.

OY, tror du börjar fatta sammanhanget,

fem öl, bilkörning, gul påse, 21.00, cykelväg, lucka, hembesök och områden som KJ väl känner, han har aldrig gått över ån efter vatten.. om så hade aldrig kanske VB hittats.
Detta är hans "play ground" och han är commander men han kommer förlora för i hans värld måste man ta han på bar gärning men inte i den riktiga världen.
Citera
2014-03-29, 19:34
Medlem
Citat:
Åklagaren säger ju det, då bör hon ha utrett saken också. Eller är det här ytterligare ett exempel på hennes förkastligt dåliga försök att dra domstolen och övriga vid näsan?

Yes det är det.
En annan sak;
Bordet på restaurangen bokades på tisdagen. På onsdagen tar WL kontakt med MB.

När kuriren ringer WL har han ett snabbt svar färdigtänkt. Som om han väntat på denna stund. Kanske läge att ta in telefonen innan den försvinner...
Citera
2014-03-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ena sekunden blir hunden styrd av Ulf, den andra har de ingen kontakt alls. Vad pratar ni om???? De har väldigt bra kontakt och ja, Ulf styr Uno att söka, men han tvingar honom INTE till markeringar i KJs bil.

Det handlar om kommunikation .. vilken måttskala använder du på tvång?
Citera
2014-03-29, 19:39
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Efter ha fått ett PM om samma noteringar som jag lagt märke till, fotograferas det väldigt mycket när förare och hund ska söka igenom KJ:s bagage. Det är inget jag hör vid de andra bilarna. Lyssna gärna igenom filmen. Visserligen hade ju bilen legat ute i bild i massmedia sedan den 23:e maj, men ändå.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2014-03-29 kl. 19:42.
Citera
2014-03-29, 19:40
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det handlar om kommunikation .. vilken måttskala använder du på tvång?
Det har pratats om tvång, det kommer inte från mig, förresten kan man sätta måttskala på tvång?
Senast redigerad av yoloits 2014-03-29 kl. 20:10.
Citera
2014-03-29, 19:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Efter ha fått ett PM om samma noteringar som jag lagt märke till, fotograferas det väldigt mycket när förare och hund ska söka igenom KJ:s bagage. Det är inget jag hör vid de andra bilarna. Lyssna gärna igenom filmen.

Jag minns inte, men gjorde man om söket med ytterligare en hund, om inte, varför? Minst två hundar vid t ex. värnet tänker jag på.
Citera
2014-03-29, 19:42
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Efter ha fått ett PM om samma noteringar som jag lagt märke till, fotograferas det väldigt mycket när förare och hund ska söka igenom KJ:s bagage. Det är inget jag hör vid de andra bilarna. Lyssna gärna igenom filmen.
Du menar att det skulle störa och att Uno skulle fatta Aha, nu måste jag markera?
Citera
2014-03-29, 19:43
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Du menar att det skulle störa och att Uno skulle fatta Aha, nu måste jag markera?

Inte Uno. Hundföraren!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in