Missing people verkar ha tagit bort söket för VB på sin hemsida. Jag skulle vilja veta lite mer om sierskan som pratade om ett Gult hus. Det var lite väl bra info. Någon som sparat det?
Och hundföraren för över det på Uno då? Eller menar du att Ulf ljuger om att Uno markerat i ett styckmordsmål? Har kollat både nu och tidigare men ska titta och lyssna igen. Tycker Uno verkar stressad rakt igenom söket men ändå helt fokuserad. Eller så är han bara taggad för att jobba.
Senast redigerad av yoloits 2014-03-29 kl. 19:51.
Missing people verkar ha tagit bort söket för VB på sin hemsida. Jag skulle vilja veta lite mer om sierskan som pratade om ett Gult hus. Det var lite väl bra info. Någon som sparat det?
Ann* Parf* a,a är iaf den som kontaktade MLL om ett gult hus.
Yes det är det.
En annan sak;
Bordet på restaurangen bokades på tisdagen. På onsdagen tar WL kontakt med MB.
När kuriren ringer WL har han ett snabbt svar färdigtänkt. Som om han väntat på denna stund. Kanske läge att ta in telefonen innan den försvinner...
Är det då inte korkat att skriva ut detta på flashback istället för att kontakta myndigheterna? Nu kanske det går upp ett ljus för honom och telefonen försvinner
Mitt fetade: Nej det finns inget som tyder på rimligt tvivel i TR domen men några vill hålla igång tråden för att få utlösning lite då och då.
Snart är väl alla personer som bara lämnat uppgifter/förhör i FUP misstänkta förutom de afrikanska vildarna eller om det var terrorister som även varit på agendan.
Bedrövligt för det skadar helt oskyldiga människor men de kommer fortsätta för de får en njutning och blött blir det i brallan lite då och då..
GM är burad och väntar på ny dom, hoppas den blir längre och helst tidlös.. d.v.s. livstid.
Påbackning med 2 år är min gissning. Så det alltså hamnar på 16 i slutändan.
Livstid är nog uteslutet, tror jag.
Killen är ostraffad tidigare, är "bara" 22 bast, har sina neuropsykiatriska åkommor, och då
blir det ingen livstid för commander Johansson.
Dådets grymhet kvalificerar sannerligen för något sånt men det räcker alltså inte.
Att en gång släppa ut en person kapabel till ett dåd av det här slaget i samhället igen
inger dock olust. Han är väl runt 30, 32 när han återfår friheten och det är ingen vidare
hög ålder direkt och har han då kvar störningarna i sitt psyke som gjorde handlingarna
mot Vatchareeya möjliga, så föreligger väl vissa beaktansvärda risker att det kan
utspela sig mera hemskheter omkring honom.
Flera års fängelsevistelse med något smärre behandlingsprogram råder nog ingen bot
på det onda som finns där.
Hade han erkänt sin gärning och tagit sitt ansvar för vad han gjort, då hade man kunnat
vara mer hoppfull om honom och hans kommande framtid i frihet igen.
Men här låter sig ingen ånger ge sig till känna, ingenting som signalerar bot och bättring.
Istället denna påtagliga likgiltighet inför det hela med Vatchareeya, denna kyla och
denna kompakta ovilja att släppa taget om sin skuldförnekelse.
Jag tror inte att varken stjärnadvokaten eller hans klient räknar med en frikännande dom.
De vet vad som väntar. Och sedan hjälper det väl föga om ett gäng på Flashback
ligger i för att pussla fram en annan lösning på mordhistorien. Den uteblir.
Det finns bara en lösning och den stavas till Kristoffer Johansson.
Jo, men i FUP förhör säger han i ett förhör den 19 Maj och i ett annant förhör den 20 Maj, men så finns det ochså screenshot av en facebook konverstaion den 22 Maj (innan några förhör med polis) mellan WL och den flicka, ED, han hjälpt där det framgår att det sannoliktvar den 17 Maj.
Desutom återvände han ju till Gula Huset den 23 Maj.
Så det är ju en stor soppa!
Sen kann man undra om WL och ME känner varandra, ME som hittade benen och paa naagot vis "visste" att dom legat i gula huset i 4 dar?
Påbackning med 2 år är min gissning. Så det alltså hamnar på 16 i slutändan.
Livstid är nog uteslutet, tror jag.
Killen är ostraffad tidigare, är "bara" 22 bast, har sina neuropsykiatriska åkommor, och då
blir det ingen livstid för commander Johansson.
Dådets grymhet kvalificerar sannerligen för något sånt men det räcker alltså inte.
Att en gång släppa ut en person kapabel till ett dåd av det här slaget i samhället igen
inger dock olust. Han är väl runt 30, 32 när han återfår friheten och det är ingen vidare
hög ålder direkt och har han då kvar störningarna i sitt psyke som gjorde handlingarna
mot Vatchareeya möjliga, så föreligger väl vissa beaktansvärda risker att det kan
utspela sig mera hemskheter omkring honom.
Flera års fängelsevistelse med något smärre behandlingsprogram råder nog ingen bot
på det onda som finns där.
Hade han erkänt sin gärning och tagit sitt ansvar för vad han gjort, då hade man kunnat
vara mer hoppfull om honom och hans kommande framtid i frihet igen.
Men här låter sig ingen ånger ge sig till känna, ingenting som signalerar bot och bättring.
Istället denna påtagliga likgiltighet inför det hela med Vatchareeya, denna kyla och
denna kompakta ovilja att släppa taget om sin skuldförnekelse.
Jag tror inte att varken stjärnadvokaten eller hans klient räknar med en frikännande dom.
De vet vad som väntar. Och sedan hjälper det väl föga om ett gäng på Flashback
ligger i för att pussla fram en annan lösning på mordhistorien. Den uteblir.
Det finns bara en lösning och den stavas till Kristoffer Johansson.
Vi vet inte vad som hade hänt i framtiden om KJ inte hade hamnat bakom galler, men om hundstoryn stämmer och att han är skyldig till mordet och styckningen så har jag en stark känsla av att han hade fortsatt, en seriemördare som inte kom längre än till VB.
Det nämnde hon inte i dokumentären, utan där var det magkänslan.
Nej, hon gjorde inte det. Verkar vara kutym i Boden att inte berätta hela sanningen eller att förvanska den. Åtalad, åklagare, älskare, vänner, polis m. fl., alla är av samma skrot och korn.
Nej, hon gjorde inte det. Verkar vara kutym i Boden att inte berätta hela sanningen eller att förvanska den. Åtalad, åklagare, älskare, vänner, polis m. fl., alla är av samma skrot och korn.
Gäller nog inte bara i Boden... Alla människor har hemligheter :-)
Dagarna efter mordet håller WL på med geocaching (eller vad spelet nu heter) och postar lite bilder på facebook. Leta upp vart han har varit och gjort detta så kanske ni hittar spår om ni nu har rätt med att han är mördaren.
Om han är mördare, innblandad eller bara vet naagot mer än han berättar vete den; men han var i alla fall paa GeoCaching 6/5-13 vid Degerbergsfortet
Kan du vara snäll & länka till en enda hund där det konstaterats att den lidit av ADHD tack
Ingen såvitt jag vet, men det kan ju bero på att ingen hund mig veterligen har testats för ADHD och att någon hund därför inte har diagnostiserats ADHD. Djur, inklusive hundar, kan ådra sig samma sjukdomar och åkommor som människor och samma funktionsnedsättningar - så varför då inte även ADHD ? Vad har du för problem med det resonemanget ?