2014-03-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ifrån mordplatsen eller från f2 ? Kan ha varit en co-driver som inte var nersmetad .. KJ hade antagligen något slags skyddskläder som han tog av sig och la i bagaget sedan likdelarna placerats på f2. Därefter kan han ha kört själv.

Edit: Mord/styckplats -f2 kan ha haft ett värn som transitstation, fvb f2. Där kan också styckningen ha skett.

Och bytt skor då också? Eller gått omkring med blåa landstingsskydd? Var fick han dem ifrån? AN?
Citera
2014-03-29, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har inte funderat på varför KJ betonade att färgen på plastpåsen var gul. Kanske trodde han att färgen hade förvillande egenskaper om en plastpåse med en annan färg oförhappandes skulle råka dyka upp. Men jag har inget säkert svar på detta ..

Jag tror att den simpla anledningen - vilket framgår av FUP - var att de enda påsar han hade var systempåsar. Han bar inte direkt hem mat
från affären.

Ja. Han skulle märkt av en gul påse. Den skulle stuckit ut i hans normala sortiment. Helt klargult.

VBs mamma säger att hon alltid bar böcker i plastpåsar - troligen också denna kväll.

Exakt vilken och färg/märke vet mamman inte.
Citera
2014-03-29, 17:23
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nej, han bor Mejerigrä*d 1 i Boden det står i FUP 1305 och 1310.

Han har möjligtvis flyttat senn dess.
Alleg•tan 48 enligt Ratsit.
Citera
2014-03-29, 17:24
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Det är alltså ett papper? Och i KJ:s bil har Uno redan gjort markering innan han river i pappret...eller var det tvärtom?

Det verkar vara papper i alla bilarna och UNO markerar två ggr i KJs bagage.
Citera
2014-03-29, 17:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det är skillnad på att vara tyst och ta avstånd, än att ljuga om draperiet. Han hade enkelt bara kunnat sagt, jag vet inte vart det är.

Pappan verkar vara en mycket reko kille. Dock såklart jävig.

Men i detta fall tror jag 100% att han talar sanning.

Massi fritz verkar inte riktigt klok som går ut på det här sättet.

Jag känner mig rätt säker på att föräldrarna skyddar sonen, att de vet. Möjligen drog pappan till med en nödlögn vid något tillfälle, och att han därefter fortsatte i samma stil för att skydda Kristoffer. Behöver inte vara så - men kan vara så, försvaret av avkomman kan ta sig uttryck i återkommande lögner om föräldern tror att det är för det bästa. Feltänk, men så fungerar det för somliga.

Föräldrarna, om dessa vet, borde ta sitt förnuft tillfånga och tillsammans med Olsson försöka påverka 'kibba' att inse situationen och för sitt eget bästa lägga korten på bordet och berätta hur det ligger till med VB-mordet - utan omsvep och intet förtiga som det heter, för att skapa sig en bättre position för egen del, väl medveten om att Thomas Olsson inte lär kunna få honom av kroken. Lyckas Olsson med den bedriften bör han väl adlas ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-29 kl. 17:42.
Citera
2014-03-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Svår fråga att svara på oavsett om man har barn eller inte. Jag älskar mina barn och kan inte tänka mig in i att min son skulle kunna göra någonting sådant här. Därför kan jag inte heller tänka ett steg vidare om vad jag hade gjort om han gjort det. Jag tror dock att en förälder tror på sin sons story oavsett hur dum den låter. Man vill inte tro att det är sant och därför tror man på det man egentligen inte tror på. Motsägelsefullt men så tror jag det är.

Ett dåligt exempel:

Så om nu KJs far har hjälpt KJ så skulle det inte förvåna mig om KJ har ljugit om att det var självförsvar och att han bara dumpat kroppen och någon annan styckat den ute i skogen. Någon som han inte vet vem det är. En lögn i så fall fadern givetvis inte tror på när han tänker klart men nu vill han att det ska vara så och därför tror han på det och hjälper KJ.

Och jag tror som dig - att hon dog där i lägenheten.

En möjlig teori som vissa menar friar KJ är om det nu var VB som gick längst den där vägen så tror jag i så fall att de bråkat och trots det har VB bett om skjuts. KJ har tjurat och sagt nej. Men efter ett par minuter har han ändå hoppar in i bilen och kört efter henne och gett henne skjuts till himmelen. Det som talar mot det är ju att hon inte rört sin telefon alls under denna tid vilket ju var ovanligt för henne.

Mig veterligen finns det Inget som säger att KJ vare sig var svartsjuk eller hade aggressiva tendenser, snarast tvärtom.
Citera
2014-03-29, 17:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mig veterligen finns det Inget som säger att KJ vare sig var svartsjuk eller hade aggressiva tendenser, snarast tvärtom.

Men våldsbenägenhet fanns tidigt därför har man tagit in tidigare journaler om KJ.
Tyvärr så är de sekretessbelagda men det finns omständigheter som säger att han har något på sig sen tidigare, så han är inte så jävla oskuldsfull som man vill ha det till.
Citera
2014-03-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jo, men i FUP förhör säger han i ett förhör den 19 Maj och i ett annant förhör den 20 Maj, men så finns det ochså screenshot av en facebook konverstaion den 22 Maj (innan några förhör med polis) mellan WL och den flicka, ED, han hjälpt där det framgår att det sannoliktvar den 17 Maj.
Desutom återvände han ju till Gula Huset den 23 Maj.

Så det är ju en stor soppa!

Soppa är bara förnamnet. Men WL, var var han den 18:e maj?
Citera
2014-03-29, 17:37
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Det tror jag är en ren fördom och myt. Som odlas av dom som inte har en funktionsnedsättning eller anhöriga som har en.

"Om dom bara ansträngde sig mer"

Det handlar inte om vilja, utan av att kunna.
Menar du alltså att jag har fel när jag påstår att man klarar av mer om det är något man verkligen vill klara av? Gäller detta alla eller är det bara de som har en funktionsnedsättning som inte kan prestera mer när det är något som de bedömmer som viktigt? Min övertygelse är att detta gäller alla både de med funktionsnedsättning och de utan.

Ärligt talat har jag svårt att ta din kompetens inom området på allvar när du envisas med att KJ inte klarar av att lägga en rulle tejp på ett skåp. Det ligger liksom bortom vad jag tycker är en rimlig åsikt.

För övrigt har jag en nära anhörig med adhd. Om det nu har någon relevans för mina åsikter.
Citera
2014-03-29, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Han är ju precis sån har du inte förstått det? Kommer han ihåg en detalj så betonar han den.

Inget hokus pokus...

Det troligaste är väl att en gul påse har använts som emballage över VBs huvud. Han säger att han gav henne en gul påse för att det ska vara fullt naturligt om polisen hittar en gul påse med anknytning till VB med KJs DNA eller fingeravtryck.

Han kanske tyckte det var smart att gardera sig om han skulle ha slarvat.

Gula påsar i terrängen runt Boden är f ö mer vanligt än vad man skulle kunna tro. Vid mitt första besök vid ödehuset hittade jag i a f 2 stycken. Sedan den här händelsen ser jag gula påsar lite överallt. Blivit något av en tvångstanke att leta och inspektera dom.
Citera
2014-03-29, 17:41
Medlem
Citat:

Vad har min post med svartsjuka att göra? Man kan bråka utan det. Nu tror jag i o f s att det har med någon typ av svartsjuka/besvikelse över att inte få VB som har triggat honom. Men det var inte det min mening handlar om. Utan snarare i så fall det du är inne på.

1. De har bråkat.
2. Hon frågar om han kan skjutsa henne hem. Han surar och säger nej.
3. Sen får han kanske dåligt samvete för detta och kör efter henne.
4. Vad som sen händer vittnar bara blod i bagageluckan om.

Nu tror jag mer på att det har hänt någonting i lägenheten vilket jag har förklarat tusen gånger.

Senast du skrev exakt mening till mig så skrev jag att jag tycker du ska kolla vad grannar, vänner, folk i mördares närhet säger om de flesta mördare. Jag vet inte hur många gånger man får höra " - Jag trodde aldrig han skulle kunna göra någonting sådant här. Han som alltid var så trevlig och snäll. ". Tror du vänner och familj skulle säga att han var aggressiv om han nu var det? Jag tror inte det. Ska vi bara gå efter vad folk säger om KJ och MB så hade jag hellre varit vän med KJ än med MB.

Senast vi diskuterade detta kom också folk in och sa att han visst har visat aggressiva tendenser. Strypning är det jag kan komma på så här på rak arm. Sen läste jag WLs förhör igår igen och läste där att han sagt att han skulle till MB och mörda honom för han trodde att han var den som gjort VB illa. Sånt vi säkert alla hade sagt men som ju också i text kan tolkas som ett aggressivt beteende.
Citera
2014-03-29, 17:41
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Uno verkar riva i pappret.
Något ULF inte har problem mad att UNO gör i KJs bagage.

Där ser hundföraren genast något som skiljer ut bilen från de andra, att en bit av mattan är bortklippt. Vaffö då då?
Jo, för att polisens tekniker har skickat en bit till SKL och det "markerar" polisen med att tejpa fast ett pappersark. Inget mystiskt med det eller?..tänker hundföraren och fortsätter.
Bo Forsberg är snabbt framme och kontrollerar krafset.
Det kan TO ta upp i rätten, för det är inte OK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in