Citat:
Att Kristoffer Johanssons pappa bekräftar att duschdraperiet kastades innan Vatchareeya Bangsuan försvann tar hon lätt på.
– Jag tror inte på pappan. Jag tror att han skyddar sin son. Jag tror att pappan vet betydligt mer än vad han vittnat om. Men han ska ju höras igen på måndag och det finns utrymme att ställa kompletterande frågor till honom.
http://www.kuriren.nu/nknyheter/duschdraperiet-kan-ha-anvants-i-mordet-7543095.aspx
Om en förälder tvingats inse att en avkomma verkligen gjort sig skyldig till en mordisk
handling, vad gör denne förälder då? Försöker skydda denna avkomma eller tar avstånd
och gör allt för att sanningen ska komma fram? Även till priset av att barnet hamnar i
fängelse på lång tid?
Jag är inte förälder själv i och för sig och vet inte så mycket om hur tankarna skulle gå
här men jag föreställer mig att de flesta föräldrar absolut inte sluter upp kring ett barn
som begått en gärning av så pass ruskigt slag som denna. Och inte ställer upp på
att dölja spår eller annat. Jag tror verkligen inte det.
Hur kan det då te sig i det här specifika fallet? Finns det anledning att tro att
målsägarbiträdet Elisabeth Massi Fritz har fog för sina misstankar eller är hon helt ute
och cyklar när hon riktar fokus på pappan till den åtalade?
Är för övrigt ännu mer övertygad än tidigare om att mordet och styckningen skett
i lägenheten. Efter att de höga, hjärtskärande skriken hörts så var snart livet slut
för Vatchareeya.
Hon har inte lämnat den lägenheten den kvällen i levande skick!