2014-03-29, 16:38
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Tack för länken.
Utan tvekan en klockren markering. Frågan är vad markeringen har för värde som bevis.

Hundföraren jobbar lugnt och metodiskt med hunden.
Hunden är lite okoncentrerad och yrsig. Varefter söket fortgår blir hunden mer och mer okoncentrerad, jag kan inte utesluta en blindmarkering.

Hunden krafsar bort pappret som täckt den del av bagagerumsmattan som skurits bort och skickats till SKL på analys. Sen är Ulf där och pillar med handen och sen kommer markeringen... Hunden markerar där VBs näsblod flytit ut på bagagerumsmattan sen camelpacket läkt vatten på Fallen Angel.

Inget konstigt i sig.
Citera
2014-03-29, 16:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur visste domstolen att man gjort likadan övertejpning på övriga bilar?
Det framgår i filmen där hela undersökningen finns med, alltså inte i klippet i KJ:s bil.
Nu har vi tittat på hela filmen. Det framgår inte.
Citera
2014-03-29, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Tack för länken.
Utan tvekan en klockren markering. Frågan är vad markeringen har för värde som bevis.

Hundföraren jobbar lugnt och metodiskt med hunden.
Hunden är lite okoncentrerad och yrsig. Varefter söket fortgår blir hunden mer och mer okoncentrerad, jag kan inte utesluta en blindmarkering.

Tycker du? Jag förstår för det första inte varför hunden är kopplad och därigenom blir obekväm i söket + att hundföraren ständigt avbryter hunden för att kopplet trasslar in sig.

Om jag ser på svansrörelserna (hos hunden) tycker jag han avbryter när hunden verkligen har fått "nos" på något.

Han kan ju inte ens få hunden att sitta på kommando. Nja.
Citera
2014-03-29, 16:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Hunden krafsar bort pappret som täckt den del av bagagerumsmattan som skurits bort och skickats till SKL på analys. Sen är Ulf där och pillar med handen och sen kommer markeringen... Hunden markerar där VBs näsblod flytit ut på bagagerumsmattan sen camelpacket läkt vatten på Fallen Angel.

Inget konstigt i sig.

Nja, en likhund markerar inte för färskt blod det har nyss hörts i fallet Marina Johansson där hundföraren är uppe och vittnar. Så en utpräglad likhund markerar inte färskt blod.
Det är ett utförligt vittnesmål som äntligen klargör allt svammel om likhundar och vad dom markerar och inte markerar.

Det här är ett bevis så enkelt är det.

Lyssna här så får man en ganska bra uppfattning om vad likhundar markerar. Inte för att det hjälper här för slutsatsen är väl mer konspiratoriskt, men för den som vill ha mer fakta kan lyssna.
http://vocaroo.com/i/s0U3hTcfcmeK
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-03-29 kl. 16:50.
Citera
2014-03-29, 16:48
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Gjorde han inte? Källa på det.
Om du tittar på sidan 708 står det hur mycket sms som är raderade och antalet som är raderat går i paritet med antal sms som stod för just den kontakten med VB som han raderat.
Om han nu vanligtvis raderade sms så borde det vara vanligt med andra kontakter också vilket det inte ser ut att vara.
Citera
2014-03-29, 16:52
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Och om han någonsin tagit emot pengar från MB.

Var bor WL? Bor han i närheten av där MB befann sig på dagen den 4/5?
Antennerna pekade ju åt andra hållet än att han skulle befunnit sig i restaurangen. Någon som vet om det är i närheten?

WL körde, enligt FUP 1308, vit Mitsubishi combi.

WL Bor enligt FUP 1305 Mejerigrä*d 1 (n) i Boden

PÄR & MICKES KÖK där MB påstog att han befann sig den 4 Maj ligger Kungsgatan 20, vilket är 250 meter från WLs bosatd.

Om WL motagit pengar från MB vet jag förståss inte, men på WLs FB har han i Februari i år postat 2 foton där han i handen håller i 12.000 kr och skriver "Money!" och "More money! Freshly laundered!" det frågas av andra varför han postar foton av så mycket pengar.
Vet inte om han har fått jobb, men i FUP föhör var han arbetssökande.
Citera
2014-03-29, 16:57
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Javisst det hade varit ytterst bra om man kunnat återskapa dessa, men det finns naturlig förklaring till att dom är raderade då han systematiskt gjorde det, varför raderade KJ meddelandena efter att hon försvann? han gjorde det inte annars så det sticker ut.

Om det var med avsikt eller misstag går ju att spekulera i, dock fanns det inget informativt i dem, utan snarare bekräftade vad han redan sagt. Att de träffades 4 maj och att det var han som hämtade henne och hos honom de var.
Citera
2014-03-29, 16:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Att Kristoffer Johanssons pappa bekräftar att duschdraperiet kastades innan Vatchareeya Bangsuan försvann tar hon lätt på.

– Jag tror inte på pappan. Jag tror att han skyddar sin son. Jag tror att pappan vet betydligt mer än vad han vittnat om. Men han ska ju höras igen på måndag och det finns utrymme att ställa kompletterande frågor till honom.
http://www.kuriren.nu/nknyheter/duschdraperiet-kan-ha-anvants-i-mordet-7543095.aspx

Om en förälder tvingats inse att en avkomma verkligen gjort sig skyldig till en mordisk
handling, vad gör denne förälder då? Försöker skydda denna avkomma eller tar avstånd
och gör allt för att sanningen ska komma fram? Även till priset av att barnet hamnar i
fängelse på lång tid?
Jag är inte förälder själv i och för sig och vet inte så mycket om hur tankarna skulle gå
här men jag föreställer mig att de flesta föräldrar absolut inte sluter upp kring ett barn
som begått en gärning av så pass ruskigt slag som denna. Och inte ställer upp på
att dölja spår eller annat. Jag tror verkligen inte det.

Hur kan det då te sig i det här specifika fallet? Finns det anledning att tro att
målsägarbiträdet Elisabeth Massi Fritz har fog för sina misstankar eller är hon helt ute
och cyklar när hon riktar fokus på pappan till den åtalade?

Är för övrigt ännu mer övertygad än tidigare om att mordet och styckningen skett
i lägenheten. Efter att de höga, hjärtskärande skriken hörts så var snart livet slut
för Vatchareeya.
Hon har inte lämnat den lägenheten den kvällen i levande skick!
Citera
2014-03-29, 16:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Han bor i Erikslund. Bostadsområdet ligger rätt nära fyndplatserna.

Nej, han bor Mejerigrä*d 1 i Boden det står i FUP 1305 och 1310.

Han har möjligtvis flyttat senn dess.
Citera
2014-03-29, 16:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hur tänker du nu ?

Har inte funderat på varför KJ betonade att färgen på plastpåsen var gul. Kanske trodde han att färgen hade förvillande egenskaper om en plastpåse med en annan färg oförhappandes skulle råka dyka upp. Men jag har inget säkert svar på detta ..
Citera
2014-03-29, 17:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nja, en likhund markerar inte för färskt blod det har nyss hörts i fallet Marina Johansson där hundföraren är uppe och vittnar. Så en utpräglad likhund markerar inte färskt blod.
Det är ett utförligt vittnesmål som äntligen klargör allt svammel om likhundar och vad dom markerar och inte markerar.

Det här är ett bevis så enkelt är det.

Lyssna här så får man en ganska bra uppfattning om vad likhundar markerar. Inte för att det hjälper här för slutsatsen är väl mer konspiratoriskt, men för den som vill ha mer fakta kan lyssna.
http://vocaroo.com/i/s0U3hTcfcmeK
Man kan ju läsa här också, om vad hundar markerar.
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
NA har uppgifter om att signaler från den misstänkte 51-åringens mobiltelefon plockats upp från en mobiltelefonmast i norra delen av Örebro kommun och att det är det som gör området intressant.
Torbjörn Carlson ger inga kommentarer kring den uppgiften.

I dag gjorde ytterligare två hundar markeringar på samma avgränsade yta, och det gjorde att polisen tillkallade grävskopa till platsen och genomsökte grusgropen noggrannt.
Men inga fynd gjordes.
- Det förbryllar oss. En hund kan möjligtvis ha fel. Att två hundar gör samma misstag är osannolikt och att tre hundar skulle göra det är i stort sett helt osannolikt, säger Torbjörn Carlson.
http://na.se/nyheter/orebro/1.1059504-avsparrningarna-havdes-sokandet-i-gropen-avbrots

Kan någon insatt som kan området förklara avstånden här mellan fynd och norra delen av Örebro?
Citera
2014-03-29, 17:00
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hunden äger inte bara nos, utan även syn samt känsliga trampdynor som extra känsloorgan. Du har aldrig haft hund?

Tvivlar dock om hunden läser registreringsskyltar? Men hussen, möjligen.

Hunden markerar första gången innan den börjar krafsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in