Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
http://www.kuriren.nu/nknyheter/duschdraperiet-kan-ha-anvants-i-mordet-7543095.aspx
Om en förälder tvingats inse att en avkomma verkligen gjort sig skyldig till en mordisk
handling, vad gör denne förälder då? Försöker skydda denna avkomma eller tar avstånd
och gör allt för att sanningen ska komma fram? Även till priset av att barnet hamnar i
fängelse på lång tid?
Jag är inte förälder själv i och för sig och vet inte så mycket om hur tankarna skulle gå
här men jag föreställer mig att de flesta föräldrar absolut inte sluter upp kring ett barn
som begått en gärning av så pass ruskigt slag som denna. Och inte ställer upp på
att dölja spår eller annat. Jag tror verkligen inte det.
Hur kan det då te sig i det här specifika fallet? Finns det anledning att tro att
målsägarbiträdet Elisabeth Massi Fritz har fog för sina misstankar eller är hon helt ute
och cyklar när hon riktar fokus på pappan till den åtalade?
Är för övrigt ännu mer övertygad än tidigare om att mordet och styckningen skett
i lägenheten. Efter att de höga, hjärtskärande skriken hörts så var snart livet slut
för Vatchareeya.
Hon har inte lämnat den lägenheten den kvällen i levande skick!
Svår fråga att svara på oavsett om man har barn eller inte. Jag älskar mina barn och kan inte tänka mig in i att min son skulle kunna göra någonting sådant här. Därför kan jag inte heller tänka ett steg vidare om vad jag hade gjort om han gjort det. Jag tror dock att en förälder tror på sin sons story oavsett hur dum den låter. Man vill inte tro att det är sant och därför tror man på det man egentligen inte tror på. Motsägelsefullt men så tror jag det är.
Ett dåligt exempel:
Så om nu KJs far har hjälpt KJ så skulle det inte förvåna mig om KJ har ljugit om att det var självförsvar och att han bara dumpat kroppen och någon annan styckat den ute i skogen. Någon som han inte vet vem det är. En lögn i så fall fadern givetvis inte tror på när han tänker klart men nu vill han att det ska vara så och därför tror han på det och hjälper KJ.
Och jag tror som dig - att hon dog där i lägenheten.
En möjlig teori som vissa menar friar KJ är om det nu var VB som gick längst den där vägen så tror jag i så fall att de bråkat och trots det har VB bett om skjuts. KJ har tjurat och sagt nej. Men efter ett par minuter har han ändå hoppar in i bilen och kört efter henne och gett henne skjuts till himmelen. Det som talar mot det är ju att hon inte rört sin telefon alls under denna tid vilket ju var ovanligt för henne.