2014-03-29, 17:01
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jo, men just den personlighetsprofilen kännetecknas ju väldigt mycket av kan när han vill. Det är ju alldeles uppenbart att KJ ofta har använt sina diagnoser som kryckor för att kunna komma undan plikter och uppgifter som han inte känner för.

Men om nu KJ har haft ihjäl VB, då har han ett jävla intresse av att få undan kroppen på ett diskret och osårbart sätt. Misslyckas han, kan han inte få frikort från sin diagnos, och det vet han. Det finns ingen anledning att tro att han skulle ha varit sämre på att undanskaffa ett lik än han är på att organisera airsoftevent.

Man kan ju inte kalla att han lyckats hittills där han sitter. Dock tycker jag det är mystiskt att han har lyckats med allt, utom bilen. Bilen som kopplar honom direkt till brottet. Egendomligt.
Citera
2014-03-29, 17:02
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Vad gör Uno 9.55 min, in i filmen när Ulf säger, -"Nä, inte så"?

Uno verkar riva i pappret.
Något ULF inte har problem mad att UNO gör i KJs bagage.
Citera
2014-03-29, 17:04
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Papper markerar inte hunden för. Sidan 383 i FUP "Samtliga registrerings skyltar var övertejpade och hundförare som genomförde söket hade inte vetskap om vilken bil som var den misstänktes."

Så förarna visste inte vilken bil som var KJ:s enl FUP i alla fall.

Nä men bilen har vid den här tiden visats i många dagstidningar.
Senast redigerad av Namibia1 2014-03-29 kl. 17:13.
Citera
2014-03-29, 17:04
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det fanns TVÅ saker i KJs badrum som - enligt mig - "stack ut". Nämligen dom som var prydligt ordnade.

1. Tejprullen
2. Ringarna till duschdraperiet.

Det leder mig till att tro att dessa inte har med KJs hand att göra.

Den nu aktuelle WL har befunnit sig i lägenheten. Liksom VB och KJs mamma - säkerligen kanske flera. MEN det vore ytterst atypiskt för KJ att placera ut dessa saker prydligt.

KJ hadde fest i sin lägenhet Valborgsmässoafton den 30 April, 4 dagar innan VB försvann.
I FUP kan ni söka på ordet Valborgsmässoafton / valborg och se vemm som var med, det var en del människor där.
Citera
2014-03-29, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Uno verkar riva i pappret.
Något ULF inte har problem mad att UNO gör i KJs bagage.

Det är alltså ett papper? Och i KJ:s bil har Uno redan gjort markering innan han river i pappret...eller var det tvärtom?
Citera
2014-03-29, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
[url=http://www.kuriren.nu/nknyheter/duschdraperiet-kan-ha-anvants-i-mordet-7543095.aspx[/URL]

Om en förälder tvingats inse att en avkomma verkligen gjort sig skyldig till en mordisk
handling, vad gör denne förälder då? Försöker skydda denna avkomma eller tar avstånd
och gör allt för att sanningen ska komma fram? Även till priset av att barnet hamnar i
fängelse på lång tid?
Jag är inte förälder själv i och för sig och vet inte så mycket om hur tankarna skulle gå
här men jag föreställer mig att de flesta föräldrar absolut inte sluter upp kring ett barn
som begått en gärning av så pass ruskigt slag som denna. Och inte ställer upp på
att dölja spår eller annat. Jag tror verkligen inte det.

Hur kan det då te sig i det här specifika fallet? Finns det anledning att tro att
målsägarbiträdet Elisabeth Massi Fritz har fog för sina misstankar eller är hon helt ute
och cyklar när hon riktar fokus på pappan till den åtalade?

Är för övrigt ännu mer övertygad än tidigare om att mordet och styckningen skett
i lägenheten. Efter att de höga, hjärtskärande skriken hörts så var snart livet slut
för Vatchareeya.
Hon har inte lämnat den lägenheten den kvällen i levande skick!

Det är skillnad på att vara tyst och ta avstånd, än att ljuga om draperiet. Han hade enkelt bara kunnat sagt, jag vet inte vart det är.

Pappan verkar vara en mycket reko kille. Dock såklart jävig.

Men i detta fall tror jag 100% att han talar sanning.

Massi fritz verkar inte riktigt klok som går ut på det här sättet.
Citera
2014-03-29, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nej, han bor Mejerigrä*d 1 i Boden det står i FUP 1305 och 1310.

Han har möjligtvis flyttat senn dess.

Är det nära den punkten Zero tyckte att MB befann sig under dagen?
Citera
2014-03-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har inte funderat på varför KJ betonade att färgen på plastpåsen var gul. Kanske trodde han att färgen hade förvillande egenskaper om en plastpåse med en annan färg oförhappandes skulle råka dyka upp. Men jag har inget säkert svar på detta ..

Han är ju precis sån har du inte förstått det? Kommer han ihåg en detalj så betonar han den.

Inget hokus pokus...
Citera
2014-03-29, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
http://www.kuriren.nu/nknyheter/duschdraperiet-kan-ha-anvants-i-mordet-7543095.aspx

Om en förälder tvingats inse att en avkomma verkligen gjort sig skyldig till en mordisk
handling, vad gör denne förälder då? Försöker skydda denna avkomma eller tar avstånd
och gör allt för att sanningen ska komma fram? Även till priset av att barnet hamnar i
fängelse på lång tid?
Jag är inte förälder själv i och för sig och vet inte så mycket om hur tankarna skulle gå
här men jag föreställer mig att de flesta föräldrar absolut inte sluter upp kring ett barn
som begått en gärning av så pass ruskigt slag som denna. Och inte ställer upp på
att dölja spår eller annat. Jag tror verkligen inte det.

Hur kan det då te sig i det här specifika fallet? Finns det anledning att tro att
målsägarbiträdet Elisabeth Massi Fritz har fog för sina misstankar eller är hon helt ute
och cyklar när hon riktar fokus på pappan till den åtalade?

Är för övrigt ännu mer övertygad än tidigare om att mordet och styckningen skett
i lägenheten. Efter att de höga, hjärtskärande skriken hörts så var snart livet slut
för Vatchareeya.
Hon har inte lämnat den lägenheten den kvällen i levande skick!

Svår fråga att svara på oavsett om man har barn eller inte. Jag älskar mina barn och kan inte tänka mig in i att min son skulle kunna göra någonting sådant här. Därför kan jag inte heller tänka ett steg vidare om vad jag hade gjort om han gjort det. Jag tror dock att en förälder tror på sin sons story oavsett hur dum den låter. Man vill inte tro att det är sant och därför tror man på det man egentligen inte tror på. Motsägelsefullt men så tror jag det är.

Ett dåligt exempel:

Så om nu KJs far har hjälpt KJ så skulle det inte förvåna mig om KJ har ljugit om att det var självförsvar och att han bara dumpat kroppen och någon annan styckat den ute i skogen. Någon som han inte vet vem det är. En lögn i så fall fadern givetvis inte tror på när han tänker klart men nu vill han att det ska vara så och därför tror han på det och hjälper KJ.

Och jag tror som dig - att hon dog där i lägenheten.

En möjlig teori som vissa menar friar KJ är om det nu var VB som gick längst den där vägen så tror jag i så fall att de bråkat och trots det har VB bett om skjuts. KJ har tjurat och sagt nej. Men efter ett par minuter har han ändå hoppar in i bilen och kört efter henne och gett henne skjuts till himmelen. Det som talar mot det är ju att hon inte rört sin telefon alls under denna tid vilket ju var ovanligt för henne.
Senast redigerad av lindhsky 2014-03-29 kl. 17:18.
Citera
2014-03-29, 17:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Ursprungligen postat av Remark
Vad gjorde WL den 18 maj?

Vilken dag var det att WL var vid gula huset och hjälpte ungdomar vidrörande att hitta en skatt fraan Geocatching? Var inte det innan benen hittades?

Jo, men i FUP förhör säger han i ett förhör den 19 Maj och i ett annant förhör den 20 Maj, men så finns det ochså screenshot av en facebook konverstaion den 22 Maj (innan några förhör med polis) mellan WL och den flicka, ED, han hjälpt där det framgår att det sannoliktvar den 17 Maj.
Desutom återvände han ju till Gula Huset den 23 Maj.

Så det är ju en stor soppa!
Citera
2014-03-29, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hunden kan känna av husses omedvetna signaler, och vill ha belöning.

Det är faktiskt mycket bättre att enbart testa på den bil man har. Så alla vet att detta är bilen. Nu tänker ju hundföraren medvetet eller omedvetet på vilken är den rätta bilen? När han kommer på det så ökar adrenalinet och pulsen.

Bättre att bara testa den rätta bilen.

Hålla på att låna begagnade bilar kommer inte hålla i längden. Vad som helst har ju kunnat körts i dem. Och då får dom problem.
Citera
2014-03-29, 17:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är alltså ett papper? Och i KJ:s bil har Uno redan gjort markering innan han river i pappret...eller var det tvärtom?
Vet du inte det? Jag trodde du hade sett filmen.
Citat:
Det framgår i filmen där hela undersökningen finns med, alltså inte i klippet i KJ:s bil.
Men titta gärna igen. https://www.youtube.com/watch?v=PncVJZ0jopg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in