2014-03-29, 16:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Papper markerar inte hunden för. Sidan 383 i FUP "Samtliga registrerings skyltar var övertejpade och hundförare som genomförde söket hade inte vetskap om vilken bil som var den misstänktes."

Så förarna visste inte vilken bil som var KJ:s enl FUP i alla fall.

Så du menar att hundföraren var blind? Annars fanns det bilder på bilen i tidningar och tv. Att hunden inte sett detta på tv förstår jag, men hundföraren? Lever de i någon jordkällare på fritiden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Det är nog att dra det för långt. Det gäller nog alla, med eller utan funktionsnedsättning, att man klarar mer om man verkligen vill.

Det tror jag är en ren fördom och myt. Som odlas av dom som inte har en funktionsnedsättning eller anhöriga som har en.

"Om dom bara ansträngde sig mer"

Det handlar inte om vilja, utan av att kunna.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Ja du passar in, KJ kan inte sprängt hinder, bara VB, asiater går inte ensam, det gör bara VB, MB raderade sms och KJ raderade sms, MB kan man få någon slags förståelse för att han raderade däremot KJ är mer konstigt men det blir MB som det är konstigt med.
Sen att det inte fanns några konstigheter i sms:en i telefonen spelar inte så stor roll, att han gick ifrån sitt normala och raderade är konstigt men det verkar inte du tycka.

Det är så här att när någon hittas brutalt mördad och styckad, ÄR raderade sms till och från denna YTTERST intressanta. I just detta fall kan de aldrig avskrivas för vi får aldrig veta innehållet, om inte VB:s mobil hittas vill säga. Det vore ju ett mirakel.
Citera
2014-03-29, 16:10
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, varför det ? KJ kan ha suttit vid ratten, körklar, medan någon annan av gärningspersonerna stuvade in kroppsdelarna i kofferten. KJ körde sedan till f2 och tog ut likdelarna, varvid blod från det kontaminerade emballaget råkade hamna i bagaget och på listen. Hur kunde KJ ana detta, det förvånade och ställde honom - allt var ju så omsorgsfullt utfört .. KJ gjorde ett misstag, that's the way it is. Tror jag.

..och vem körde bilen därifrån då?
Citera
2014-03-29, 16:12
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Anmälan om VB:s försvinnande blev registrerad den 7 maj och i anmälan fanns ingenting om hur hon var klädd m.m.
Den 9 maj görs förhör med vittnet som såg det som sannolikt var VB gående på Lejonbacksvägen. Det här första förhöret gjordes via telefon där vittnet befann sig på Kallax och var på väg till Stockholm.
Det fanns ingen möjlighet att vittnet visste innan förhöret signalementet på VB. Hon uppgav inte heller den gula plastpåsen.
En sådan här anklagelse att hon är inget trovärdigt vittne är groteska anklagelser av en person som inte kan acceptera fakta och sanningen.
Man kan inte förneka och avföra det som inte passar in i din teori, som alla vet är att du påstår med alla medel att KJ är gärningsmannen.
Vad du kommer med kan sammanföras till eget hopkok alltsammans, som har ingen trovärdighet.

Ligger mycket i det du säger om att vittnet inte hade haft tillgång till förhandsinfo. Det i sig ökar trovärdigheten.
Citera
2014-03-29, 16:14
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det är så här att när någon hittas brutalt mördad och styckad, ÄR raderade sms till och från denna YTTERST intressanta. I just detta fall kan de aldrig avskrivas för vi får aldrig veta innehållet, om inte VB:s mobil hittas vill säga. Det vore ju ett mirakel.

Sen fanns det väl några SMS (återskapade) som man ansåg inte var viktiga i utredningen. Det gällde knivar som man fileade fisk med. Förhoppningsvis var det modeller av knivar som faktiskt var avsedda för att filea fisk med och inget annat. Detta konstaterades iaf efter KJ gripits.
Citera
2014-03-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Så du menar att hundföraren var blind? Annars fanns det bilder på bilen i tidningar och tv. Att hunden inte sett detta på tv förstår jag, men hundföraren? Lever de i någon jordkällare på fritiden?

Jag är inte den bästa att uttala mig om detta. Men den hundförarens beteende (och denna filmsnutt) borde användas på Hundskolan som ett avskräckande exempel om hur man inte skall bete sig. Som hundförare.
Citera
2014-03-29, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det vet jag inte, vet du?

Nej, därför jag frågar. Låter som att Uno klöser i något, en påse...kanske Frolic?
Citera
2014-03-29, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, varför det ? KJ kan ha suttit vid ratten, körklar, medan någon annan av gärningspersonerna stuvade in kroppsdelarna i kofferten. KJ körde sedan till f2 och tog ut likdelarna, varvid blod från det kontaminerade emballaget råkade hamna i bagaget och på listen. Hur kunde KJ ana detta, det förvånade och ställde honom - allt var ju så omsorgsfullt utfört .. KJ gjorde ett misstag, that's the way it is. Tror jag.

Och sen förvinner det blidiga emballaget av sig självt? Eller lastar han in det i bilen och kör iväg? Utan att få blod på sig själv och bloda ned ännu mer. Han man haft ett blodigt emballage så har det fraktats bort på något sätt. Kanske faktiskt i en bil som inte kontrollerats ännu. Vit? Röd? Terrano?
Citera
2014-03-29, 16:18
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Sen fanns det väl några SMS (återskapade) som man ansåg inte var viktiga i utredningen. Det gällde knivar som man fileade fisk med. Förhoppningsvis var det modeller av knivar som faktiskt var avsedda för att filea fisk med och inget annat. Detta konstaterades iaf efter KJ gripits.

Det enda MB behövde pyssla med dagarna efter hennes försvinnande var att just messa, om just inga betydligheter alls, med det visste han ju att Wass/Berg-konversationerna var förlorade i evighet.

Så..var är VB:s mobil?
Citera
2014-03-29, 16:18
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Javisst det hade varit ytterst bra om man kunnat återskapa dessa, men det finns naturlig förklaring till att dom är raderade då han systematiskt gjorde det, varför raderade KJ meddelandena efter att hon försvann? han gjorde det inte annars så det sticker ut.
Citera
2014-03-29, 16:19
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Du har ju fått WL serverad på ett silverfat till din event historia. Galanten genomgick också en större genomgång i maj 2013. WL är bra kompis med RÅ och båda känner KJ. I något läge skulle KJ frakta bort något i en påse eller annat emballage och klantade till det. Youtube filmen med den upphängda grisen måste väl ha inspirerat dig? En som filmar och en eller två som går lös på henne med Push Dagger eller liknande.

Jag har inte sett "grisfilmen", ännu, men ska göra detta lite senare.

Ja, tre pers på VB känns troligt - och en av dem filmar. Turas väl om att sticka och filma, antar jag ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in