2014-03-29, 12:18
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Hej på er på denna tråd ang Helena. Jag har läst lite, men sen jag var inne senast så är det många sidor som har kommit till, ca 130 sidor, jag har läst kanske 40, sen fick det vara nog, Tar ju evigheter. Bättre att jag skriver så här .så om någon har några frågor så är det inga problem. Det som gjort att jag kommit hit är Meddelande till min Mail Från en här på tråden som är väldigt aktiv, Jag har lämnat info, tömt alla reserver jag kan komma ihåg, Så det gjorde att jag gick in här igen och kollade lite. Känner att jag inte har något att tillföra mera. Sitta och gissa är inget för mig. Finns viktigare saker i livet att göra. Men står självklart till förfogande om det finns någon som vill ha ett svar eller en frågan.
Jag vill som dom flesta ha en lösning på detta , om det nu kommer någon lösning. Hoppet är ju det sista som överger människan säger dom. Så vi hoppas. Mvh Pk
Citera
2014-03-29, 12:37
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldozzer
Lägg ner det hära pratet om kremotorium m.m villospår..
Kan bara hålla med. Låter helt sjukt. Det vore som om det hela skulle vara planerat. Var en impulshandling tror jag!!
Citera
2014-03-29, 12:41
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
Ja så tänker jag också. Spår som de kanske inte nämner ut i media med hänsyn till de anhöriga tex stora mängder blod.

Jag har nu läst igenom hela tråden på 575 sidor och jag instämmer med de som skriver att ska de som är engagerade i denna tråden kunna bidra med mer behöver polisen gå ut med " något nytt" för att driva arbetet framåt.
Instämmer. Eller ta in några nya på förhör, Finns frågor som jag vet att polisen , så vitt jag vet inte har ställts.
Citera
2014-03-29, 12:47
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestadnyheter
Du verkar ha mkt info Mariestadfolk bl.a P*r U*lberg ovan pm å adress ? . Har du även någon info , Per niels*n , Mikael ågr*n , Pär jonas Pr*tz , Micke ulfarn , Fredrik högl*nd , bröderna Bringebräck , bröderna Ahl , va de var Mariestad kl:01:30- 09.30 14-juni -92 ??
Jag baxnar när jag ser alla dessa gissningar på namn, Känner en del personligen. I mina ögon är det som att lägga upp namn för att dom är kända. Ej ens relevant, som jag ser det.
Citera
2014-03-29, 12:55
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Svar Prinzezzan https://www.flashback.org/sp42531965

För att inte fastna i en malström av PM kommer här de uppgifter jag tillhandahållit via PM, naturligtvis avidentifierat med avseende på respondenterna:

//
Tack för ditt välkomnande. Det rör sig i stora drag om intressant biltrafik (både i form av en liten vit bil med sluttande bakparti samt även Pers egna bil (en beige golf med antingen danska skyltar eller ngn form av utmärkande dekal/-er) under kvällen respektive natten i kombination med en anomali i form av en veckolång bortavaro med start söndagen samt även något som yppats av Pers flickvän varpå hon blivit omedelbart och aggressivt nedtystad med hänvisning till ngt i stil med att "de aldrig skulle nämna ett endaste ord om Helena igen!" (uppsnappat genom en öppen balkongdörr) dagarna efter hemkomsten.

Förekommer förresten Per öht i spekulationerna eller har han på ngt vis lyckats flyga under radarn så här länge?
//

//
Dessa uppgifter ska ha lämnats till polisen förhållandevis nära inpå försvinnandet. Från ngn vecka till ca en månad efteråt.

Per ska tidigare samma kväll ha talat med sina kompisar om att han/de skulle till Statt. Jag kan varken bekräfta eller dementera ev tidigare umgänge med Helena, men att deras vägar åtminstone ska ha korsats förefaller högst troligt då Per "ska ha varit ute i svängen".

Han bodde längst upp på Bråtenvägen 70, lgh som vetter ut mot parkeringen på husets norrsida.

Vet väldigt lite om hans bekantskapskrets, inte mkt mer än att han som sagt "var ute i svängen" och hängde med en del salta typer varav åtminstone en eller flera hade kopplingar till Norrköping.

Vet inte var han finns nu. Hittade en namne på FB som förefaller passa i ålder (nu verksam i L*stad åt T-dalahållet). Åldern ska vid tillfället för Helenas försvinnande ha varit "ca 22-25 år eller ngt åt det hållet".
//

//
Vet inte om Ullberg och Nielsen umgicks, men förhoppningsvis kan P.K. bringa klarhet i detta efter att han läst vad jag skrivit i tråden.

Har inget namn på flickvännen, men det ska i vilket fall som helst inte ha rört sig om den tjej han flyttade till Bråtenvägen med (ska ev ha bott vägg i vägg med Nielsen på Vasavägen dessförinnan) utan det ska röra sig om en senare tillkommen förmåga.

Det som yppades av flickvännen var hur som helst på nämnda adress, och det ska även ha varit ytterligare en eller flera manspersoner i lgh samtidigt då "dom" ska ha tystat ner henne omedelbart och sagt det här om att aldrig nämna ngnting om Helena igen.
//

//
Direkta uppgifter från samma uppgiftslämnare som lämnat uppgifterna om det som överhörts via den öppna balkongdörren (ergo inte undertecknad). P.N. ska ha lämnat lgh på Bråtenvägen 70 vid pass 22.30 som passagerare i en liten vit bil med sluttande bakparti. Men det som gör att det börjar bli riktigt intressant är att man återvänt på natten vid "2 någonting" och hämtat P.N:s egna bil, som mycket riktigt ska ha varit en beige golf (gissningsvis en VW Golf Typ 1). Bilen ska sedan inte ha siktats förrän på söndagen då P.N. kom hem en sväng för att sedan försvinna (med bilen) en hel vecka. Det ska inte ha varit normalt för P.N. att vara borta så länge.

Har inget namn på flickvännen, men det ska i vilket fall som helst inte ha rört sig om den tjej han flyttade till Bråtenvägen med (ska ev ha bott vägg i vägg med Nielsen på Vasavägen dessförinnan) utan det ska röra sig om en senare tillkommen förmåga. Det ska f ö även ha varit ytterligare en eller flera manspersoner i lägenheten när flickvännen tystades ner med uttryckliga instruktioner om att aldrig nämna ngnting om Helena igen. Det hon ska ha sagt var f ö ngt i stil med "Hur har det gått med Helena?"
//

Övrigt som jag diskuterat med en/flera signaturer överlåter jag med varm hand åt dem att yppa om.
[/quote]
Talar vi om nie..en som är död sen ett par år tillbaka??
Citera
2014-03-29, 13:16
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
K*rl L*rsson bör berätta nu.... bry dej inte om va andra skvallrar om !!!!

För Helens skull, snälla goa DU , skriv !

Har varit i kontakt med honom flera gånger. Godhjärtad människa som har ett gott hjärta. Önskar att han kommer ut här. Har bett honom. läst till sidan 587. fortsätter senare, Ut för en löp runda i det fina vädret, Ha det gott
Senast redigerad av Rednecksvedala2 2014-03-29 kl. 13:20.
Citera
2014-03-29, 15:42
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag anser, till skillnad till vad Jenvén uttryckt, att det skulle vara värt att gå igenom utredningen från början. Med nya ögon. Jag tror att sannolikheten inte är liten, att sanningen finns där. Börja om från början. Förhör vittnen igen. Fråga runt. Införliva nya tips. Undersök. Kartlägg. Analysera. Gör vad som krävs, så att ALLA stenar har vänts på, så att familjen A känner att verkligen ALLT har gjorts för att lösa detta fall. Avsätt ett par personer enbart för detta jobb. (Ja, jag vet, resursbrist...) Vore jag mångmiljonär, så vete sjutton om jag inte skulle betala för det.

Jag tror nog att en del har en del att säga om dom blir konfronterade med rätta frågor. Vore jag polis skulle jag plocka in runt 15 personer, Sanningen finns där. Tid har gått. En del är fega, en del vet kanske inte om denna tråd. Men varför inte köra en extra gång, jag vet ju att det har snackats mellan folk som säger sig ha upplysningar. Vill påpeka att detta är en del första hands info , en del andra hands info. Men POLISEN borde verkligen ta tag i detta.
Citera
2014-03-29, 15:55
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Typ P*r Ullb*rg, fegisen utan ansvar ?

Vet inte , kommer inte ihåg . JAG HAR EN FRÅGA TILL HONOM. EN ENDA. HÄR KOMMER DEN I REPRIS.................. VARFÖR , NÄR DU KOM UPP DEN MORGONEN , SKULLE JAG VARA ETT ALIBI TILL DIG . ATT DU VARIT MED MIG HELA NATTEN . VARFÖR?? EN SÅDAN SAK MÅSTE MAN BARA KOMMA IHÅG, Du tog ju tag i mig och skakade mig. Du gick ju ut i köket och satte dig på en stol och drack massa vatten , sen tog du av dig skjortan för den var blodig, sen tvättade du av dig blod etc i mitt kök, lånade en tröja, din sambo säger att hon inget sett. Önskar att jag träffar henne någon dag. just för att fråga. Hon var hos oss för att visa vad du gjort mot henne, så hon kan nog snacka, kan alltid hoppas. Men det finns ju andra som jag vet har sett dig riven, vilket du själv erkänt, dom berömda buskarna som gav dig en omgång. M..ja, N..ja, Ra...a eller varför inte U..e. Någon av dom borde tala ut lite mera. Men för mig räcker det att du svarar på, VARFÖR DU VILLE HA MIG SOM ALIBI, FÅR JAG ETT VETTIGT OCH TROVÄRDIGT SVAR SÅ KOMMER INTE JAG SKRIVA EN ENDA BOKSTAV MER PÅ DENNA TRÅD
Citera
2014-03-29, 16:00
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
OK, du menar att denne KL kan göra så? Vad grundar du det på, vad är din teori?
Jag kan säga vad jag tror att det grundar sig på. P.r. u....rg ska ha sagt något till KL På hans balkong ang Helena. Det är vad jag hört från KL. Samma har jag hört om att ma..uss.n också hört om detta från p.r, Poängterar att detta är vad jag hört.
Citera
2014-03-29, 16:09
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Räknar man vidare på området människokännedom kommer man fram till vissa resultat:

1: Om bägge två vart nyktra/ej drogpåverkade så skulle de aldrig begått något brott, (dvs Helena hade levt idag).

2: Om en av dessa vart nykter/ej drogpåverkad så skulle han avstyrt brott så det hade aldrig skett någonting, (Helena hade levt idag).

3: Då återstår endast alternativet att bägge två var påverkade av droger, och det säger lite om förövarnas personligheter och karaktärer.

4: Om man är drogpåverkad och har ett lik i bilen så kör man kortast möjliga sträcka helst bara några hundra meter. (Det torde vara likvärdigt med att ha en apterad bomb med sig).

5: Har svårt att tänka mig att kroppen senare flyttas någon längre sträcka eftersom en kropp som legat ute ett "tag" knappast är något man lägger in i en bil.

6: Spekulationer kan visa sig vara helt fel men ibland träffar man j-vligt rätt också!
Tror du har rätt i en del av delarna här.
Citera
2014-03-29, 16:10
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Jag tror nog att en del har en del att säga om dom blir konfronterade med rätta frågor. Vore jag polis skulle jag plocka in runt 15 personer, Sanningen finns där. Tid har gått. En del är fega, en del vet kanske inte om denna tråd. Men varför inte köra en extra gång, jag vet ju att det har snackats mellan folk som säger sig ha upplysningar. Vill påpeka att detta är en del första hands info , en del andra hands info. Men POLISEN borde verkligen ta tag i detta.

Jag håller med dig!

Jag skulle också plocka in x antal personer till förhör, om jag var polis. Det är mycket som inte går ihop.

Något jag skulle ifrågasätta är ett visst vittne, och gå till botten om denna person verkligen mindes rätt.
Citera
2014-03-29, 16:18
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
1: Tror att ställen det är enkelt att gräva på + att man kommer fram dit med bil eller max 50 meter ifrån där bilen parkeras. (Det bör nog vara sand eller liknande väldigt lättgrävt). Tanken är att kanske inte dom ens haft någon spade eftersom de bor i lägenhet, så de grävt med bara händerna.

2: Platsen bör vara relativt enskilt typ några stenkast ifrån där folk kan tänkas finnas, (som båthamnen) dit det skulle kunna komma någon morgonpigg fiskare t.ex.

3: Där det finns mycket vass, om förövarna släpat ut kroppen i vassen och kanske lagt något järnskrot uppe på den för att den inte skall flyta upp. Skulle man gå inne i vassen där det är halvmeterdjup och man känner någon järnbalk eller något så ringer varningsklockorna.
Områdena med vass som skulle kunna vara tänkbara är dit man kan komma med bil och rakt ut,
dvs: Man utgår från att de inte släpat kroppen från bilen någon meter i onödan om man säger så.

Du har samma tankar som mig. Jag tror dock att hon låg kvar i bilen över natten , med tanke på vad jag skrivit tidigare . Känner också att hon inte flyttats långt. Man vill nog göra sig av med det så fort som möjligt, Jag har kört stöldgods i 25 år, bara en sådan sak gör att man vill ut på småvägar och bli av med sakerna så fort som möjligt. Tanken att ha en människa i bagaget, den kan jag inte handskas med i huvudet, men vet att man vill nog ut närmaste vägen för att bli av med den så fort som möjligt, Då undviker man leder . stora vägar etc. För mig så blir det naturligt att det är mot Sandviken eller bakom Sjukhus backen. Är det mot sandviken så tror jag in bland vassen vid vatten verket. Polisen har sagt till mig var dom tror. Vilket jag tror att jag uppgett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in