Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
Jag har kväll efter kväll läst här att ni i tråden vädjar till att Gm åtminstone tala om vart kvarlevorna finns att finna. Vad som helst bara familjen får veta. Håller helt med er på den punkten! Men jag har också slagits av tanken att varför berättar ingen (anonymt på alla de vis) vart hon finns att finna. Jag tänker då att de måste finnas två förklaringar till detta.
1) Gm lever inte längre eller är sjuklig och därmed inte säger nåt
2) att Gm är två. De två vet att det bara är de två som vet. Ingen av dem vågar röja vart kroppen finns med rädsla för den andre.
Jag tror mest på alternativt 2 .
För det första ska man nog inte ta Jenvéns senaste mediala uttalande speciellt allvarligt, som vanligt förekommer säkerligen vissa spanings- och utredningstekniska skäl, han säger inte mer än absolut nödvändigt.
Ytterligare synpunkter på varför några kvarlevor inte påträffats:
*Någon i GM kretsen kan faktiskt ha lättat sitt hjärta relativt nyligt, men den långa tidsperiod som passerat gör det mycket svårt att hitta något, vare sig det är Vänern lr skogen. (Bland det sista Jenvén gjorde innan pensionen (första) var ju att åka ut o leta efter kvarlevor).
*Kroppen gömdes ev. på en plats ganska långt från M-stad, (kanske mot västkusten till).
Krematoriespekulationerna känns faktiskt lite väl fantasifulla, enl. mitt förmenande iaf. Finns ju troligare orsaker varför en kropp inte påträffas.
Måste återigen belysa det sorgliga faktumet att de "närmaste berörda" är så väldigt tysta (förutsatt de känner till tråden). Med närmast berörda avser jag personer som på något sätt var med (tills. m H) dygnen 13-14'e juni, vad dom gjorde, var dom var och vilka som var med. Pernilla W bara som ett exempel, för att inte nämna Björn W.
Tycker också Bea kan tala ur skägget angående sina teorier. (Sedan var det visst lite "pajkastning" mellan två skribenter, något om P.J.P's resp P.(T)V's ev. inblandn. i fallet)