2013-02-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det kanske finns spår på platsen, som officiellt inte kommit ut till allmänheten?
Ja så tänker jag också. Spår som de kanske inte nämner ut i media med hänsyn till de anhöriga tex stora mängder blod.

Jag har nu läst igenom hela tråden på 575 sidor och jag instämmer med de som skriver att ska de som är engagerade i denna tråden kunna bidra med mer behöver polisen gå ut med " något nytt" för att driva arbetet framåt.
Citera
2013-02-02, 21:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
Ja så tänker jag också. Spår som de kanske inte nämner ut i media med hänsyn till de anhöriga tex stora mängder blod.

Jag har nu läst igenom hela tråden på 575 sidor och jag instämmer med de som skriver att ska de som är engagerade i denna tråden kunna bidra med mer behöver polisen gå ut med " något nytt" för att driva arbetet framåt.

Ja, precis, någonting sådant. Dels av, som du nämner, hänsyn till familjen, men kanske också av utredningstekniska skäl. Det kanske är meningen att vissa omständigheter enbart ska kännas till av utredare samt av gm?
Senast redigerad av Prinzezzan 2013-02-02 kl. 22:02.
Citera
2013-02-02, 23:51
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Jag har kväll efter kväll läst här att ni i tråden vädjar till att Gm åtminstone tala om vart kvarlevorna finns att finna. Vad som helst bara familjen får veta. Håller helt med er på den punkten! Men jag har också slagits av tanken att varför berättar ingen (anonymt på alla de vis) vart hon finns att finna. Jag tänker då att de måste finnas två förklaringar till detta.
1) Gm lever inte längre eller är sjuklig och därmed inte säger nåt
2) att Gm är två. De två vet att det bara är de två som vet. Ingen av dem vågar röja vart kroppen finns med rädsla för den andre.

Jag tror mest på alternativt 2 .

För det första ska man nog inte ta Jenvéns senaste mediala uttalande speciellt allvarligt, som vanligt förekommer säkerligen vissa spanings- och utredningstekniska skäl, han säger inte mer än absolut nödvändigt.

Ytterligare synpunkter på varför några kvarlevor inte påträffats:

*Någon i GM kretsen kan faktiskt ha lättat sitt hjärta relativt nyligt, men den långa tidsperiod som passerat gör det mycket svårt att hitta något, vare sig det är Vänern lr skogen. (Bland det sista Jenvén gjorde innan pensionen (första) var ju att åka ut o leta efter kvarlevor).

*Kroppen gömdes ev. på en plats ganska långt från M-stad, (kanske mot västkusten till).
Krematoriespekulationerna känns faktiskt lite väl fantasifulla, enl. mitt förmenande iaf. Finns ju troligare orsaker varför en kropp inte påträffas.

Måste återigen belysa det sorgliga faktumet att de "närmaste berörda" är så väldigt tysta (förutsatt de känner till tråden). Med närmast berörda avser jag personer som på något sätt var med (tills. m H) dygnen 13-14'e juni, vad dom gjorde, var dom var och vilka som var med. Pernilla W bara som ett exempel, för att inte nämna Björn W.

Tycker också Bea kan tala ur skägget angående sina teorier. (Sedan var det visst lite "pajkastning" mellan två skribenter, något om P.J.P's resp P.(T)V's ev. inblandn. i fallet)
Citera
2013-02-03, 00:08
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
jag instämmer med de som skriver att ska de som är engagerade i denna tråden kunna bidra med mer behöver polisen gå ut med " något nytt" för att driva arbetet framåt.

Det kanske de också gör med jämna mellanrum, fast inte så uppenbart och konkret som att publicera något i media...

Ang. spår från brottsplatsen så är jag övertygad om att de har mer än det som hittills är allmänt känt. Hade brottet begåtts i dagens läge så hade de dock haft betydligt mer att gå på.
Citera
2013-02-03, 00:24
Medlem
rattugglans avatar
I övrigt: Är det någon som vet om P.Feneli*s var kyrkligt engagerad, samt vilken högstadieskola han gick på?
Citera
2013-02-03, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
I övrigt: Är det någon som vet om P.Feneli*s var kyrkligt engagerad, samt vilken högstadieskola han gick på?
Vilken skola det gällde i Skövde var det någon som länkade till för ett tag sedan. Skulle gissa någonstans de sista 100 sidorna av tråden. En skola där hans egna barn också gick, stod de också i tråden. Inget jag själv VET utan bara läst här i tråden
Citera
2013-02-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det kanske finns spår på platsen, som officiellt inte kommit ut till allmänheten?

Citat:

Jag har svårt att tro att det skulle funnits stora mängder blod, detta borde "någon" av de privatpersoner som letade efter Helena fått vetskap om, och att det då skulle varit helt tyst om det i lokalmedia och att ingen annan Mariestadsbo med koppling till denna tråd skulle ha hört något om det tror jag inte på.

Fick dock en fundering, VEM hittade Helenas tillhörigheter i lekparken?
Hittades dessa av den privata skallgångskedjan (arrangerad av bla Björn W), av polisen eller av någon annan?

Samt NÄR hittades de i förhållande till skallgångskedjan och polisens sök?
Citera
2013-02-03, 20:54
Medlem
Läs här om Jasminafallet och Ulf O. samt hund och hundintresse samt få kontakt med folk via sin hund....

http://brottetsposition.wordpress.com/category/cold-case/

Vart höll sig UO juli 92??
Citera
2013-02-03, 20:55
Medlem
Citat:
Läs här om Jasminafallet och Ulf O. samt hund och hundintresse samt få kontakt med folk via sin hund....

http://brottetsposition.wordpress.com/category/cold-case/

Vart höll sig UO juli 92??

Scrolla ner till Jasmina för att läsa det jag menade
Citera
2013-02-05, 00:02
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Vilken skola det gällde i Skövde var det någon som länkade till för ett tag sedan. Skulle gissa någonstans de sista 100 sidorna av tråden. En skola där hans egna barn också gick, stod de också i tråden. Inget jag själv VET utan bara läst här i tråden
Helenaskolan(!) var det han jobbade på, men vilken högstadieskola gick han på själv som tonåring tro? Någon som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Fick dock en fundering, VEM hittade Helenas tillhörigheter i lekparken?
Hittades dessa av den privata skallgångskedjan (arrangerad av bla Björn W), av polisen eller av någon annan?

Samt NÄR hittades de i förhållande till skallgångskedjan och polisens sök?
Är inte säker, men visst hittades ringarna och det andra under måndagens sök? Vet inte när området spärrades av, men gissningsvis så släpptes inte skallgångskedjan med civila som skedde under måndag eftermiddag/kväll in i dungen eller runt lekplatsen - åtminstone får vi hoppas det.
Har dock säkra uppgifter på att polis fanns med när de hittades, samt att de låg på ett sätt som väckte lite funderingar.
Citera
2013-02-05, 20:30
Medlem
rosannazerox2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Ny artikel om Helenafallet i dagens Skövde Nyheter.

http://www.skovdenyheter.se/nyhet/32194/erkannanden-i-helenafallet

– Det händer att en och annan gärningsman som anmäler sig och erkänner.
Ett sådant exempel är den 34-åring som under hösten erkände att han mördade en Skövdebo för tolv år sedan. Det erkännandet är trovärdigt och Högsta Domstolen prövar just nu om rättsprocessen ska tas om igen

då tänker jag på den dansken dom prata om innan här på flaschback. men en ren gisning.. kan jag ha fel?
Citera
2013-02-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Helenaskolan(!) var det han jobbade på, men vilken högstadieskola gick han på själv som tonåring tro? Någon som vet?

Är inte säker, men visst hittades ringarna och det andra under måndagens sök? Vet inte när området spärrades av, men gissningsvis så släpptes inte skallgångskedjan med civila som skedde under måndag eftermiddag/kväll in i dungen eller runt lekplatsen - åtminstone får vi hoppas det.
Har dock säkra uppgifter på att polis fanns med när de hittades, samt att de låg på ett sätt som väckte lite funderingar.

Letade inte grannar och bekanta redan dagen efter att hon försvann?

Det där med hur de låg, vad är det du har för uppgift?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in