Citat:
Ursprungligen postat av 2Kulor
Jag är uppvuxen i en stad av Mariestads storlek,hade det hänt där är jag fullständigt övertygad om att många hade vetat,samma sak borde det rimmligtvis vara i detta fallet!
Jag håller med dig! På mindre ställen brukar djungeltrumman gå - fort. Sedan är det en annan sak att (våga?) prata. Enligt ett par olika källor blir det - och blev även tidigt - inom vissa kretsar helt TYST, när Helena kommer på tal. Det gör det hela intressant!
Frågeställningen har tagits upp tidigare, men vad beror tystnaden på? Vågar inte folk prata p g a rädsla för repressalier? Vill de helt enkelt inte bli "indragna"? Är det lättare att låtsas som ingenting? Eller vad beror det på? För jag
vägrar att tro att folk tycker att Helena (och hennes familj, släkt och vänner) var värd sitt tragiska öde. Det måste bero på något annat!
Med tiden förändras relationer, lojaliteter ändras osv. Jag är övertygad att det finns människor som vet vad som hände - och vem/vilka som var inblandade. Jag håller med övriga som tycker att det enda rätta är att - åtminstone -
lämna ett anonymt tips om var Helena finns. Ska hon verkligen inte vara värd att få upprättelse? Du/ni som vet, gör det rätta en gång för alla!