2014-03-26, 20:25
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Inte för att det rättfärdigar något men min tjej och mitt barn uppskattar mitt humör bättre när jag har rökt( jag vaporiserar faktisk, det gör att jag inte är bäng i skallen). Jag blir ju mer avslappnad, kärleksfull och engagerad. Det kan ju inte vara dåligt.

Tack för alla svar! Majoriteten verkar ju tycka att jag är en helt okej pappa ändå. Känns ju bra. Jag kämpar ju på för att göra det så bra som möjligt för mitt barn.

En "bra" pappa är en närvarande pappa. Att vara närvarande innebär inte bara att finnas där rent fysiskt utan att finnas där psykiskt är förmodligen ännu viktigare. Du är inte mentalt närvarande när du är påtänd och umgås med ditt barn eftersom du upplever dig själv som annorlunda (vilket bevisar att drogen har effekt på ditt sinnestillstånd, oavsett på vilket sätt du intar den eller vilken drog det än skulle vara). Kan lika bra vara alkohol, kokain, som röka.
Citera
2014-03-27, 15:46
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
En "bra" pappa är en närvarande pappa. Att vara närvarande innebär inte bara att finnas där rent fysiskt utan att finnas där psykiskt är förmodligen ännu viktigare. Du är inte mentalt närvarande när du är påtänd och umgås med ditt barn eftersom du upplever dig själv som annorlunda (vilket bevisar att drogen har effekt på ditt sinnestillstånd, oavsett på vilket sätt du intar den eller vilken drog det än skulle vara). Kan lika bra vara alkohol, kokain, som röka.

Jag kan hålla med dig på det mesta, men att jag skulle vara frånvarande stämmer inte. För att någon intar någon drog betyder inte att de automatiskt skulle bli mer frånvarande. Många droger gör dig mer närvarande på många plan. Många som är nyktra kan vara mer frånvarande psykiskt än en som röker lite gräs. Men alla är olika.
Citera
2014-03-27, 16:13
Medlem
Mr.Shadows avatar
Citat:
Har ett barn på två år, jag och modern har köpt en ny och dyr bostad, vi kommer att typ vara tillsammans på riktigt. Vi har ju ett barn nu.
Är 30-40 år. Fast jobb, stabil ekonomi. Medelklass. Nu är det så att min yta är väldigt trevlig, jag är seriös, snäll, trevlig, ser bra ut , en schysst kille utåt. Älskar mitt barn. Försöker vara den bästa fader åt barnet. "Problemet" är att jag röker på ibland själv. Jag fantiserar att ha sex med andra än mitt barns moder. Jag vet inte om jag ska känna skuld över detta. Jag gör ju bara dessa saker för att det känns bra för mig. Varför ska jag känna skuld för att jag gör det jag gillar? Jag vet inte. Jag är kluven. Vad tycker ni? Verkar jag vara en dålig pappa? Fan, jag vill ju bara ha lite passion i vardagen, den är så tråkig annars.

På vilket vis upplever du själv att du är en dålig pappa?

Det fetstilta tycker jag är bevis på att du gör så gott du kan och möjligen mer. Har du ett behov av att vara berusad (även trots det är mycket måttligt) i din familjs närvaro? Är det den typen av "passion" du söker?

Att tänka på andra än sin fru eller sambo tror inte jag är något att oroa sig för. Det gör varje sund människa. Det som är viktigt är nog att du inte låter det ta över utan fortfarande ser dom goda sidorna med din sambo och ditt barns mor. Fast och andra sidan kanske du inte vill vara med henne, då är det viktigt med kommunikation och att ni båda två hela tiden förstår varandra, då blir det smidigast.

Men annars, om det bara är så att du berusar dig måttligt och vi inte pratar om missbruk så ser jag inte några problem med att du varken röker gräs eller drar i fiolen och tänker på andra.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------

Jag bör tillägga att jag inte har läst hela tråden. Ni kanske har kommit jätte långt i att nysta upp djupa och dramatiska händelser i livet och så kommer jag med en fråga som hör hemma på ruta ett. Men 8 sidor tyckte jag var lite väl att slicka igenom innan jag kunde svara.
Senast redigerad av Mr.Shadow 2014-03-27 kl. 16:17.
Citera
2014-03-27, 16:18
Medlem
Du gör inget fel. Händer att jag trippar på nåt ibland, dock aldrig påverkad när jag e med dottern. Inte ens av alkohol.

Sen nån gång ibland o det inte går över styr så man sitter o röker på 24/7 o börjar skita i allt så e det lungt.

Hur många är fulla fast dom har barn? Tror personligen att det är bättre o röka än kröka.
Jag tar e ibland men som sagt aldrig påtänd när dottern är i närheten.
En princip som jag aldrig ruckar på

Lycka till

Ps, tror ett barn tycker en lite pårökt person e roligare än en full är.
Citera
2014-03-27, 21:06
Medlem
Det är skillnad på att röka på och röka på, få en härlig känsla i kroppen vs. att bli totalbakad och skrattar hysteriskt, plockar fram telefonboken och ringa varenda en och bedyra sin kärlek medans man äter 4liter jordgubbsglass. Hur röker du på?
Citera
2014-03-27, 21:11
Medlem
3487s avatar
Att tänka på andra kvinnor går inte att undvika och är helt normalt. Angående rökningen så anser jag att det är helt okej så länge det inte blir för mycket och du inte är hög runt ditt barn.
Citera
2014-03-28, 07:59
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det är skillnad på att röka på och röka på, få en härlig känsla i kroppen vs. att bli totalbakad och skrattar hysteriskt, plockar fram telefonboken och ringa varenda en och bedyra sin kärlek medans man äter 4liter jordgubbsglass. Hur röker du på?

Jag svarar nr 1 på den.

Jag går inte omkring borta i ett moln, du märker knappt på mig att jag är påverkad, möjligtvis lite mer pratsam kanske och glad om jag är på humör.
Citera
2014-03-28, 11:02
Medlem
detgillardus avatar
Japp, du är en dåliga pappa. Det är alla farsor. Mest för att snorungarna är så jävla dåliga själva. Om dom inte va så kassa så skulle farsor inte ha det svårt.
Citera
2014-03-28, 12:15
Medlem
du låter inte som en så jävla dålig farsa alls faktiskt. Knarka bara inte inför barnen.
Citera
2014-03-28, 12:44
Medlem
Slints avatar
Helt ärligt talat så skiter jag i om folk "tycker" jag är en dålig pappa efter noga beaktande.. Jag känner mig själv bäst och vet att jag är fan minst lika bra. Jag har gränslös kärlek till mitt barn, det är det som spelar roll och räknas.
Citera
2014-03-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Så länge du ger dina barn kärlek och respekt och lär dem vad som är rätt och fel och hur man ska behandla andra och så länge du ser till att dina barn är mätta, hela och rena och sover som de ska så är du en bra far.

Om du röker på, knullar andra osv har inget med faderskapet att göra så länge det inte påverkar det ovan nämnda.

Försök att undvika att sitta med en skärm framför dig när du är med dina barn. Svårt att strunta i telefon och surfplatta, jag vet, men försök.
Det är den nya rökningen och vi kommer att se tillbaka på den här tiden med fasa.

F.ö ska du skita i alla sura gubbar som kallar dig för pundare i den här tråden. De är så uppenbart hycklande dubbelmoralister.

Sitter du i dimmorna?

Vet du hur många barn som skär sig, missbrukar både röka och heroin, svälter sig, misshandlar sig själva på alla sätt och vis p.g.a. att en förälder är otrogen. Du skadar ett barn genom att göra illa det som barnet älskar mest, sin förälder. Den som är otrogen gör illa både sin respektive men framförallt så bryr sig fanskapet inte om sitt barn överhuvudtaget.

"har blivit så känslomässigt förlamad de senaste åren." Vad är det för fel på folk? Leva ett normalt liv, vad är felet? Inte konstigt att folk blir avtrubbade med nakna kroppar tills man spyr, och det ska vara så jävla märkvärdigt allt och pengar, dessa pengar.

Lev ihop med barnets mor, inte med andra, gör då slut. Sluta droga dig, vare sig det är med narkotika eller alkohol. Ett barn märker av redan när föräldern tagit ett glas vin.

Idag har vi överfullt med skadade barn som redan i 12 års åldern stjäl, missbrukar, dricker och är ute och slåss. Vad beror det på???????????????????????????

Egotrippade idioter som bara ser sig själva, sitt jävla facebookande, droger, droger, och pengar.

Alla barn byter bort pengar för att få ha sina föräldrar. Dom vill inte se sin förälder lida för att en jävel är så egotrippad att den måste k-a någon annan.
Man ser så skadade barn idag. Fan ta er.
Senast redigerad av undulaten1 2014-03-28 kl. 16:28.
Citera
2014-03-28, 16:36
Medlem
Citat:
Helt ärligt talat så skiter jag i om folk "tycker" jag är en dålig pappa efter noga beaktande.. Jag känner mig själv bäst och vet att jag är fan minst lika bra. Jag har gränslös kärlek till mitt barn, det är det som spelar roll och räknas.

Det är ju det du inte har. Gränslös kärlek innebär att man inte sårar den man älskar.
Ditt barn kommer att hata dig om du är otrogen mot barnets mor.

Du gör i såna fall illa den som ditt barn älskar mest. Du tänker inte på ditt barn överhuvudtaget.

Gräm dig när barnet skär sig, bränner sig, gått från cigarett, till gräs, till amfetamin till heroin. Liggandes där död, med en kanyl i armvecket eller du får träffa ditt barn inlagd på sjukan p.g.a. ett LPT, eller LVU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in