2014-03-23, 22:05
Medlem
Fröken_Flisas avatar
"Det får en att känna mer vilket jag gillar.
Har blivit så känslomässigt förlamad de senaste åren."

Ja du...så blir det av droger...och ju mer du fortsätter desto tråkigare blir vardagen.

Du skriver att ditt liv är tråkigt - är inte det märkligt
när du har allt detta som du beskriver? Att haschet ökar sinnena stämmer men det är bara för stunden (då du är påtänd) och sen när du inte är det gör kontrasten mot verkligheten att du tror
verkligheten är fel. Om du slutar helt med sinnesförvrängande substanser
så kommer din hjärna att bli tvungen att adaptera verkligheten som den är
och den kommer skapa dessa känslor utan droger. Det tar lite tid men inte så länge att det inte är värt det. Du tjänar
inget på att rättfärdiga beteendet för dig själv när problemet sitter
i dig själv och att du inte törs möta livet som det är. Du skulle behöva tala med någon för att kunna må bättre. Uppsök en psykolog för det ska inte behöva vara så att du tror du behöver droger för att duga och bli uppskattad av din fru och barn.
Senast redigerad av Fröken_Flisa 2014-03-23 kl. 22:23.
Citera
2014-03-23, 22:37
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
"Det får en att känna mer vilket jag gillar.
Har blivit så känslomässigt förlamad de senaste åren."

Ja du...så blir det av droger...och ju mer du fortsätter desto tråkigare blir vardagen.

Du skriver att ditt liv är tråkigt - är inte det märkligt
när du har allt detta som du beskriver? Att haschet ökar sinnena stämmer men det är bara för stunden (då du är påtänd) och sen när du inte är det gör kontrasten mot verkligheten att du tror
verkligheten är fel. Om du slutar helt med sinnesförvrängande substanser
så kommer din hjärna att bli tvungen att adaptera verkligheten som den är
och den kommer skapa dessa känslor utan droger. Det tar lite tid men inte så länge att det inte är värt det. Du tjänar
inget på att rättfärdiga beteendet för dig själv när problemet sitter
i dig själv och att du inte törs möta livet som det är. Du skulle behöva tala med någon för att kunna må bättre. Uppsök en psykolog för det ska inte behöva vara så att du tror du behöver droger för att duga och bli uppskattad av din fru och barn.

Nja, jag vet inte om jag tycker livet är tråkigt. Jag ser i för sig gräset som ett verktyg att få mig att känna mer för att lära mig att leva. Min tanke är att lägga ner gräset när jag lärt mig att uppskatta saker i nyktert tillstånd, vilket håller på att ske gradvis mer och mer varje dag.. En ögonöppnare typ. Jag vet att det låter flummigt.
Citera
2014-03-23, 23:04
Medlem
Hoppas du inte röker på med barnet i närhet, och sugen att vara otrogen är helt ok bara man inte gör det Gör som mina vänner, ta en fjällstuga en gång i halvåret i några dar, rök otroliga mängder av gräs under bar fjällhimmel i en badtunna i två dagar och snacka skit. då behöver man inte oroa sig för att påverka någon, eller att det ska hända något då man ändå är off-grid. samtidigt som man fortfarande har en chans att blåsa bort lite ånga så att säga.
Citera
2014-03-24, 02:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Inte för att det rättfärdigar något men min tjej och mitt barn uppskattar mitt humör bättre när jag har rökt( jag vaporiserar faktisk, det gör att jag inte är bäng i skallen). Jag blir ju mer avslappnad, kärleksfull och engagerad. Det kan ju inte vara dåligt.

Tack för alla svar! Majoriteten verkar ju tycka att jag är en helt okej pappa ändå. Känns ju bra. Jag kämpar ju på för att göra det så bra som möjligt för mitt barn.

Betvivlar inte för ett ögonblick att du besitter STOR förmåga att manipulera din omgivning, du TS. Det är också därför du överhuvudtaget frågar här, för att din omgivning(ej här inräknat ditt lilla barn och din tjej och som sitter där hon sitter med dig)har reagerat.
Du missbrukar inte endast droger, du missbrukar även andra människor.
Och detta gör sådana som du för att ni kan.
Du är LÄSKIGT manipulativ. Och det är också där ditt EGENTLIGA missbruk sitter.
Citera
2014-03-24, 04:58
Medlem
Citat:
Nja, jag vet inte om jag tycker livet är tråkigt. Jag ser i för sig gräset som ett verktyg att få mig att känna mer för att lära mig att leva. Min tanke är att lägga ner gräset när jag lärt mig att uppskatta saker i nyktert tillstånd, vilket håller på att ske gradvis mer och mer varje dag.. En ögonöppnare typ. Jag vet att det låter flummigt.

Vad ska du göra för att inte tycka att ditt liv är tråkigt förutom att röka på? Man kan bli lite borta i skallen efter att man fått barn. Blir mycket ansvar. Man kan bli lite nere. Man kan få lite overklighetskänslor ibland. Även pappor kan få olika slags depressioner pga omställningen att få barn även om man älskar sitt barn.

Det du bör tänka på är att det är olagligt att röka på. Du kanske mår bra av det och inte blir en dålig människa av det, men att riskera att åka dit för narkotikabrott när man har småbarn kan kosta. Inte kul att få sitt föräldraskap ifrågasatt av socialen (som ofta/alltid? blir inkopplad vid polisanmälan om man har småbarn).

Att du tänker på att ligga med andra? Vem gör inte det? Ok, kanske någon gör det inte, men de flesta tänker på det. En del t o m gör slag i fantasin utan att vara en dålig förälder.

Det som jag tror gör dig till en sämre förälder är att du faktiskt verkar vara olycklig i din tillvaro. Uttråkad och nästan lite falsk mot din omgivning?

Kanske vill din sambo också göra lite mer spännande saker? Tänk om ni båda drömmer om ett swingersliv eller att flytta till Afrika men bara inte pratar om det. Försök tänka igenom vad ni vill göra och prata om det så att ni alla blir lyckliga.
Citera
2014-03-24, 08:06
Medlem
Slints avatar
Men jag är ju inte uttråkad.
Sen röker jag inte på hela tiden.
Jag har min konsumtion under kontroll, skulle aldrig låta det inverka något nämnvärt i mitt liv.
Alltså jag är glad, det är inga problem!
Citera
2014-03-24, 08:20
Medlem
Blondiemans avatar
Ta en joint lite då och då är långt ifrån lika illa som något som samtliga här nästan gör varje vecka. Tar ett glas.
Citera
2014-03-24, 12:47
Medlem
Citat:
Vad bra. Det är ju bara det att man kanske vill leva upp till den bild ens barn har av en som är den bästa, som älskar modern och är felfri. Dock är det ju bara en bild de har av en när de växer upp. Sen inser de att man är rätt fuckad i huvudet.

Att du röker på vet jag inte. Men att du köper vad folk säger om ditt föräldraskap på flashback är ju dock lite misstänksamt.
Citera
2014-03-24, 18:25
Medlem
Min pojkvän röker på då och då (1-2 gånger i veckan eller så) och ibland gör jag honom sällskap trots att jag tycker det är en rätt onödig drog. Han frågade mig vad jag skulle tycka om/när vi får barn och jag har sen dess satt upp några "regler" om detta skulle hända. Först och främst vill jag inte att killen röker när han har ansvar för barnen eller är i deras närhet. Det ska alltså vara hos vänner när jag passar barnen eller ihop med mig när barnen passas av mor/farföräldrar. Detta förutsätter att det inte blir särskilt ofta eftersom jag inte har lust att ha ensamt ansvar för barnen typ varje kväll. Som andra regel är att han inte köper rökat själv. Han får isf be kompisar köpa åt honom. Jag vill inte riskera att han blir tagen av polisen eftersom det kan få allvarliga konsekvenser. I övrigt vet jag inte hur det skulle kunna påverka barnen negativt om det görs diskret. För övrigt dricker varken killen eller jag alkohol mer än någon gång i månaden så att röka på då och då känner jag inte är något större problem.
Citera
2014-03-24, 18:27
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Har ett barn på två år, jag och modern har köpt en ny och dyr bostad, vi kommer att typ vara tillsammans på riktigt. Vi har ju ett barn nu.
Är 30-40 år. Fast jobb, stabil ekonomi. Medelklass. Nu är det så att min yta är väldigt trevlig, jag är seriös, snäll, trevlig, ser bra ut , en schysst kille utåt. Älskar mitt barn. Försöker vara den bästa fader åt barnet. "Problemet" är att jag röker på ibland själv. Jag fantiserar att ha sex med andra än mitt barns moder. Jag vet inte om jag ska känna skuld över detta. Jag gör ju bara dessa saker för att det känns bra för mig. Varför ska jag känna skuld för att jag gör det jag gillar? Jag vet inte. Jag är kluven. Vad tycker ni? Verkar jag vara en dålig pappa? Fan, jag vill ju bara ha lite passion i vardagen, den är så tråkig annars.

Så länge du inte gör nåt för att skada ditt barn på nåt sätt och älskar och tar hand om ditt barn så tycker jag inte att du är en dålig pappa.
Citera
2014-03-24, 21:05
Medlem
Citat:
Har ett barn på två år, jag och modern har köpt en ny och dyr bostad, vi kommer att typ vara tillsammans på riktigt. Vi har ju ett barn nu.
Är 30-40 år. Fast jobb, stabil ekonomi. Medelklass. Nu är det så att min yta är väldigt trevlig, jag är seriös, snäll, trevlig, ser bra ut , en schysst kille utåt. Älskar mitt barn. Försöker vara den bästa fader åt barnet. "Problemet" är att jag röker på ibland själv. Jag fantiserar att ha sex med andra än mitt barns moder. Jag vet inte om jag ska känna skuld över detta. Jag gör ju bara dessa saker för att det känns bra för mig. Varför ska jag känna skuld för att jag gör det jag gillar? Jag vet inte. Jag är kluven. Vad tycker ni? Verkar jag vara en dålig pappa? Fan, jag vill ju bara ha lite passion i vardagen, den är så tråkig annars.

Du är en högst normal pappa, även om de flesta tar ett par öl istället för en joint. Om det är bra eller dåligt har alla säkert olika synpunkter på men det finns inget facit, det finns ingen perfekt pappa.
Citera
2014-03-25, 16:36
Medlem
bullet^s avatar
Röker du på och fantiserar om andra kvinnor? FYFAN hur kan du ens ha ett barn, har du ingen respekt för din familj?
hoppas du inte dricker en öl och tittar på vackra kvinnor på teve då och då också... fyfan.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in