Citat:
Ursprungligen postat av
Slint
Nja, jag vet inte om jag tycker livet är tråkigt. Jag ser i för sig gräset som ett verktyg att få mig att känna mer för att lära mig att leva. Min tanke är att lägga ner gräset när jag lärt mig att uppskatta saker i nyktert tillstånd, vilket håller på att ske gradvis mer och mer varje dag.. En ögonöppnare typ. Jag vet att det låter flummigt.
Vad ska du göra för att inte tycka att ditt liv är tråkigt förutom att röka på? Man kan bli lite borta i skallen efter att man fått barn. Blir mycket ansvar. Man kan bli lite nere. Man kan få lite overklighetskänslor ibland. Även pappor kan få olika slags depressioner pga omställningen att få barn även om man älskar sitt barn.
Det du bör tänka på är att det är olagligt att röka på. Du kanske mår bra av det och inte blir en dålig människa av det, men att riskera att åka dit för narkotikabrott när man har småbarn kan kosta. Inte kul att få sitt föräldraskap ifrågasatt av socialen (som ofta/alltid? blir inkopplad vid polisanmälan om man har småbarn).
Att du tänker på att ligga med andra? Vem gör inte det? Ok, kanske någon gör det inte, men de flesta tänker på det. En del t o m gör slag i fantasin utan att vara en dålig förälder.
Det som jag tror gör dig till en sämre förälder är att du faktiskt verkar vara olycklig i din tillvaro. Uttråkad och nästan lite falsk mot din omgivning?
Kanske vill din sambo också göra lite mer spännande saker? Tänk om ni båda drömmer om ett swingersliv eller att flytta till Afrika men bara inte pratar om det. Försök tänka igenom vad ni vill göra och prata om det så att ni alla blir lyckliga.