Har ett barn på två år, jag och modern har köpt en ny och dyr bostad, vi kommer att typ vara tillsammans på riktigt. Vi har ju ett barn nu.
Är 30-40 år. Fast jobb, stabil ekonomi. Medelklass. Nu är det så att min yta är väldigt trevlig, jag är seriös, snäll, trevlig, ser bra ut , en schysst kille utåt. Älskar mitt barn. Försöker vara den bästa fader åt barnet. "Problemet" är att jag röker på ibland själv. Jag fantiserar att ha sex med andra än mitt barns moder. Jag vet inte om jag ska känna skuld över detta. Jag gör ju bara dessa saker för att det känns bra för mig. Varför ska jag känna skuld för att jag gör det jag gillar? Jag vet inte. Jag är kluven. Vad tycker ni? Verkar jag vara en dålig pappa? Fan, jag vill ju bara ha lite passion i vardagen, den är så tråkig annars.
Din flickvän fantiserar garanterat om att ha sex med andra även hon. Sannolikheten att hon ska realisera sina fantasier är dessutom högre än att du ska göra detsamma.
Rök du din joint utan att noja. Finns många familjefäder som röker gås.
Det är knark, vilket är olagligt. Ditt barn har alltså en kriminell pappa. Vad tror du själv soc skulle göra om de fick reda på att ett tvåårigt barn har en pappa som röker på?
Visst, det kanske inte uppfattas så farligt, och du verkar tycka det är kul att vara hög. Men om du kanske tänker på konsekvenserna, oftast leder det lite ''lättare'' drogerna till värre och värre. Eftersom att droger också är dyrt leder det lätt till problem med pengar,
Att en drog är narkotikaklassad, som exempelvis cannabis, kokain och ecstasy, betyder att den är förbjuden enligt narkotikastrafflagen eftersom den är farlig att använda och beroendeframkallande.
Det är knark, vilket är olagligt. Ditt barn har alltså en kriminell pappa. Vad tror du själv soc skulle göra om de fick reda på att ett tvåårigt barn har en pappa som röker på?
Visst, det kanske inte uppfattas så farligt, och du verkar tycka det är kul att vara hög. Men om du kanske tänker på konsekvenserna, oftast leder det lite ''lättare'' drogerna till värre och värre. Eftersom att droger också är dyrt leder det lätt till problem med pengar,
Att en drog är narkotikaklassad, som exempelvis cannabis, kokain och ecstasy, betyder att den är förbjuden enligt narkotikastrafflagen eftersom den är farlig att använda och beroendeframkallande.
Så sluta med den skiten för din barns skull.
Trams. Man går inte automatisk över till tunga droger bara för att man röker cannabis. Bara en ytterst liten del gör det och de har oftast andra bakomliggande psykiska problem. Visst Cannabis är beroendeframkallade, men det är Alkohol med. Du blir inte alkolist bara för att du dricker då och då...
Har ett barn på två år, jag och modern har köpt en ny och dyr bostad, vi kommer att typ vara tillsammans på riktigt. Vi har ju ett barn nu.
Är 30-40 år. Fast jobb, stabil ekonomi. Medelklass. Nu är det så att min yta är väldigt trevlig, jag är seriös, snäll, trevlig, ser bra ut , en schysst kille utåt. Älskar mitt barn. Försöker vara den bästa fader åt barnet. "Problemet" är att jag röker på ibland själv. Jag fantiserar att ha sex med andra än mitt barns moder. Jag vet inte om jag ska känna skuld över detta. Jag gör ju bara dessa saker för att det känns bra för mig. Varför ska jag känna skuld för att jag gör det jag gillar? Jag vet inte. Jag är kluven. Vad tycker ni? Verkar jag vara en dålig pappa? Fan, jag vill ju bara ha lite passion i vardagen, den är så tråkig annars.
Inte för att det rättfärdigar något men min tjej och mitt barn uppskattar mitt humör bättre när jag har rökt( jag vaporiserar faktisk, det gör att jag inte är bäng i skallen). Jag blir ju mer avslappnad, kärleksfull och engagerad. Det kan ju inte vara dåligt.
Tack för alla svar! Majoriteten verkar ju tycka att jag är en helt okej pappa ändå. Känns ju bra. Jag kämpar ju på för att göra det så bra som möjligt för mitt barn.
Det är fantasier. Det är inte så lätt (och det ska det inte vara) att motstå sina grundläggande djuriska behov. Jag tycker du borde sluta röka på, och om du måste göra det gör det inte öppet. Förresten låter du fullt normal.
Brukar dra med några polare till stugan i fällen ibland för att få vara ifred och dregga utan att familj och barn tar skada. Typ röka på, fiska och ta några öl. Du är en dålig farsa om du gör detta OCh har barnen med dig. Inte annars