2014-03-22, 12:20
Medlem
Jellohs avatar
Att du ställer frågan till dej själv om du är en bra pappa eller inte låter ändå som en viktig sak. Du måste också själv vara lycklig, njuta av livet och må bra. Och kunna ta svårigheter och motgång på ett någorlunda konstruktivt sätt. Allt detta är också sånt som ditt barn kommer att minnas och ta efter dej. Alla föräldrar har brister och den enda av dem som är riktigt allvarlig är brist på kärlek. Att bruka lite cannabis ANSVARSFULLT med allt vad det innebär är ett val du gör. Du kan jämföra med alkohol. Var, hur mycket och hur ofta drickande får plats inom ett bra föräldraskap? Rökande? Att det är förbjudet gör det värt att fundera igenom risker en gång till.
Jag har själv bara positiva minnen av vuxnas alkohol och cannabisbruk från min barndom. Men det har mest att göra med att just dom var ansvarstagande kärleksfulla vuxna. Inte drogerna i sig.
Känner du dig sexuellt begränsad och att din sexuella utveckling står still? Då känner säkert din fru lika. Har ni några gemensamma fantasier? Kan ni jobba på ER sexualitet? Är du en bra make?

OfT: Jag har själv svårt för föräldrar som kör bil som idioter. För att lättare komma ihåg att köra lagligt, nyktert och försiktigt kan man ha ett kilo Hash i bilen. Vad är 30 000 när det handlar om ditt barns säkerhet?
Citera
2014-03-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Vad bra. Det är ju bara det att man kanske vill leva upp till den bild ens barn har av en som är den bästa, som älskar modern och är felfri. Dock är det ju bara en bild de har av en när de växer upp. Sen inser de att man är rätt fuckad i huvudet.
Barn ska inte allt veta.
Så länge barnet inte åsidosätts. Så länge du inte smokar på i ditt barns närvaro så är du en grym pappa till ditt barn. Saknas passion i förhållandet så får ni ta ett snack. Du och tjejen! Det håller inte i längden att ha det dåligt sexuellt.
Citera
2014-03-22, 12:38
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
men känslan är falsk -du måste hitta den på annat sätt.

Precis! Pröva basehopp eller skaffa motorcykel. Det ger säkrare och mer äkta rusher. Falska känslor skall man se upp med. Speciellt när man är kär kan man falskeligen tro att man tycker om nån som egentligen nog inte skulle vara med annars. Om man tränat hårt känner man sig piggare trots att man egentligen behöver vila? Är man osäker på om man känner nåt äkta är det nog säkrast att fråga nån annan vad man känner. Att ifrågasätta sina egna känslor är sunt. Andras känslor skall man kanske inte ifrågasätta högt. Tycker jag.
Citera
2014-03-22, 13:33
Medlem
Jimbos avatar
Så länge du ger dina barn kärlek och respekt och lär dem vad som är rätt och fel och hur man ska behandla andra och så länge du ser till att dina barn är mätta, hela och rena och sover som de ska så är du en bra far.

Om du röker på, knullar andra osv har inget med faderskapet att göra så länge det inte påverkar det ovan nämnda.

Försök att undvika att sitta med en skärm framför dig när du är med dina barn. Svårt att strunta i telefon och surfplatta, jag vet, men försök.
Det är den nya rökningen och vi kommer att se tillbaka på den här tiden med fasa.

F.ö ska du skita i alla sura gubbar som kallar dig för pundare i den här tråden. De är så uppenbart hycklande dubbelmoralister.
Citera
2014-03-22, 15:03
Medlem
Citat:
Har ett barn på två år, jag och modern har köpt en ny och dyr bostad, vi kommer att typ vara tillsammans på riktigt. Vi har ju ett barn nfantiseår. Fast jobb, stabil ekonomi. Medelklass. Nu är det så att min yta är väldigt trevlig, jag är seriös, snäll, trevlig, ser bra ut , en schysst kille utåt. Älskar mitt barn. Försöker vara den bästa fader åt barnet. "Problemet" är att jag röker på ibland själv. Jag fantiserar att ha sex med andra än mitt barns moder. Jag vet inte om jag ska känna skuld över detta. Jag gör ju bara dessa saker för att det känns bra för mig. Varför ska jag känna skuld för att jag gör det jag gillar? Jag vet inte. Jag är kluven. Vad tycker ni? Verkar jag vara en dålig pappa? Fan, jag vill ju bara ha lite passion i vardagen, den är så tråkig annars.

Nej för fan, så länge det inte påverkar barnet/förhållandet så är det grönt! Blir det för mycket eller för ofta röka så kanske det är dags att tänka till! Och fantisera om andra kvinnor är inte mer än mänskligt, så länge det inte blir mer än fantasier Tutta på och kör Släpp skuldkänslorna och lev livet! Ta hand om dig och din kvinna + ditt barn!
Citera
2014-03-22, 15:11
Medlem
Citat:
Har ett barn på två år, jag och modern har köpt en ny och dyr bostad, vi kommer att typ vara tillsammans på riktigt. Vi har ju ett barn nu.
Är 30-40 år. Fast jobb, stabil ekonomi. Medelklass. Nu är det så att min yta är väldigt trevlig, jag är seriös, snäll, trevlig, ser bra ut , en schysst kille utåt. Älskar mitt barn. Försöker vara den bästa fader åt barnet. "Problemet" är att jag röker på ibland själv. Jag fantiserar att ha sex med andra än mitt barns moder. Jag vet inte om jag ska känna skuld över detta. Jag gör ju bara dessa saker för att det känns bra för mig. Varför ska jag känna skuld för att jag gör det jag gillar? Jag vet inte. Jag är kluven. Vad tycker ni? Verkar jag vara en dålig pappa? Fan, jag vill ju bara ha lite passion i vardagen, den är så tråkig annars.

Fantasier har alla, även din fru fantiserar säkert då och då om att ha sex med andra män. Så länge det bara är fantasier så är det väl inget att bry sig om. Gällande att du röker på då och då så är väl inte det så farligt så länge du inte gör det i ditt barns närhet eller låter det eskalera till att du gör det oftare eller tar till tyngre substanser.
Citera
2014-03-22, 16:37
Medlem
Nej skulle inte klassa dig som en dålig pappa.
Men kan bara gå till mig själv, hade jag velat ha en pappa som rökte på/knarka? Nej!

Sedan så är det väl vanligt att fantisera om andra, men låt det förbli fantasier. Om man älskar sin partner påriktigt håller man till den. Bara för att man vill det.
Citera
2014-03-22, 17:38
Medlem
kordens avatar
Citat:
Har ett barn på två år, jag och modern har köpt en ny och dyr bostad, vi kommer att typ vara tillsammans på riktigt. Vi har ju ett barn nu.
Är 30-40 år. Fast jobb, stabil ekonomi. Medelklass. Nu är det så att min yta är väldigt trevlig, jag är seriös, snäll, trevlig, ser bra ut , en schysst kille utåt. Älskar mitt barn. Försöker vara den bästa fader åt barnet. "Problemet" är att jag röker på ibland själv. Jag fantiserar att ha sex med andra än mitt barns moder. Jag vet inte om jag ska känna skuld över detta. Jag gör ju bara dessa saker för att det känns bra för mig. Varför ska jag känna skuld för att jag gör det jag gillar? Jag vet inte. Jag är kluven. Vad tycker ni? Verkar jag vara en dålig pappa? Fan, jag vill ju bara ha lite passion i vardagen, den är så tråkig annars.

Vem fantiserar inte om andra? Knarket nja åker du dit så kan det bli konsekvenser skulle jag tro.
Citera
2014-03-22, 18:18
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Hmm.. Intressant. Jag har faktiskt inte tänkt på det men nu mär du säger det så har jag faktiskt nästan bara tänkt på mig själv på sistonde. Men det är medt för att jag inte riktigt mått bra. Jag (igen!) känner att jag måste må bra själv innan jag kan börja tänka på andra, men som jag sa tidigare är mitt barn det viktigaste för mig. Mm. Ska kanske tänka på att sluta röka då..

Precis så resonerar egotrippade människor, 'Jag måste tänka på mig själv först'.

Fel, du är man. Och den mest ärofyllda handlingen är att sätta sina nära före sig själv.

Men du verkar fundera över svaren. Tror nog det ska gå bra, du verkar ha fått en del att tänka på av tråden.
Citera
2014-03-22, 18:32
Medlem
Rockasigs avatar
En bra pappa tar inte droger. Att ha sexuella fantasier om andra kvinnor gör i princip alla upptagna män utan undantag, män är inte gjorda för att tända på en och samma kvinna hur länge som helst.
Citera
2014-03-22, 19:01
Medlem
MrHippies avatar
Du ligger där i samma nivå som Fritzel ungefär, när de kommer till dålig fader.

Tänk efter och gör rätt!
Citera
2014-03-22, 19:40
Medlem
Thelonegunmans avatar
"Jag röker på ibland", "Jag fantiserar om andra".

Jadu mr pervert. Har du typ KDs moralbok som du strikt försöker följa men misslyckas att leva upp till?

Mycket korkade svar här. Så länge ens laster, humör etc inte går ut över barnen är man en bra farsa. Man är ju människa även efter att man ynglat av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in