Att du ställer frågan till dej själv om du är en bra pappa eller inte låter ändå som en viktig sak. Du måste också själv vara lycklig, njuta av livet och må bra. Och kunna ta svårigheter och motgång på ett någorlunda konstruktivt sätt. Allt detta är också sånt som ditt barn kommer att minnas och ta efter dej. Alla föräldrar har brister och den enda av dem som är riktigt allvarlig är brist på kärlek. Att bruka lite cannabis ANSVARSFULLT med allt vad det innebär är ett val du gör. Du kan jämföra med alkohol. Var, hur mycket och hur ofta drickande får plats inom ett bra föräldraskap? Rökande? Att det är förbjudet gör det värt att fundera igenom risker en gång till.
Jag har själv bara positiva minnen av vuxnas alkohol och cannabisbruk från min barndom. Men det har mest att göra med att just dom var ansvarstagande kärleksfulla vuxna. Inte drogerna i sig.
Känner du dig sexuellt begränsad och att din sexuella utveckling står still? Då känner säkert din fru lika. Har ni några gemensamma fantasier? Kan ni jobba på ER sexualitet? Är du en bra make?
OfT: Jag har själv svårt för föräldrar som kör bil som idioter. För att lättare komma ihåg att köra lagligt, nyktert och försiktigt kan man ha ett kilo Hash i bilen. Vad är 30 000 när det handlar om ditt barns säkerhet?