Jag har inte läst alla 400+ sidor så om min fråga redan besvarats så ber jag så hemskt mycket om ursäkt och ni får gärna visa mig till inlägget.
Jag går nu och pinkar efter att ha åkt dig på en drog RF. Det är "oregelbundna" eller "oanonserade" prov så jag ska alltså inte ha en aning om när nästa prov är
. Tanterna på körkortsmotagningen på beroendecentrum har ringt mig nästan samma datum runt den 28de varje månad så redan där är dom ju totalt värdelösa på att vara oregelbundna. Jag har påpekat detta med att säga "ni kan ju ringa lite tidigare än den 28de någon gång

" sist fick jag till svar att "ja jo men det måste gå en viss tid mellan proven". Så där är min första fråga! Är det någon som vet hur lång tid det måste vara mellan proven?
Jag kan inte tänka mig att de måste få tillbaka provresultaten ifrån där dom skickar dom innan dom kan kalla in mig igen men aldrig att det kan ta mer än 2 max 3 veckor. Så egentligen borde dom kunna kalla mig 1/1, 20/2 och sen 10/3 för att inte kalla mig samma datum varje månad.
I min "dom" från transportstyrelsen så står det att jag ska göra 6 prov på 6 månader för mig är det ganska självklart då 1 prov per månad. Eftersom det är den sista Mars idag och jag inte fått något samtal från tanterna och jobbade idag så ringde jag dem i fredags för att förvarna om att jag inte kommer kunna svara i telefon mellan 0800 och 10.00 idag.
Samtalet löd ca
- jag tänkte bara förvarna att jag kommer jobba på måndag morgon mellan 8-10 men kan smita iväg och pinka runt 11 tiden.
-okej då skriver jag upp det men det är ju som sagt inte säkert att vi ringer upp dig på måndag.
-humm... okej men det är ju den sista på måndag och jag har inte gjort något prov i mars.
-Ja jo det stämmer men det kan ju vara så att det går längre än en månad i mellan proven också.
sen fortsatte vi småsnacka (jag är alldeles för trevlig mot tanterna)
Ska det inte vara ett prov i månaden?
Nu är det som så också att det är mitt sista prov sen är jag helt jävla klart med allt och vill få det överstökat. De fick mina papper första gången jag var där som sa att spärrtiden går ut den 3 april (på torsdag) så jag kan u fetglömma att få tillbaka mitt körkort tills dess och funderar på hur arg jag kan vara på dom när dom väl ringer.
puss och tack för mig!