2013-10-31, 23:55
Bannlyst
"ifk är bönder, tjalalalala"
Citera
2013-10-31, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag skrev att det var provokativt från vår sida och att det är smaklöst med personliga påhopp i form av detta. Tolkar du det som att jag inte förstår tajmingen i att denna ramsa sjöngs? Vid hetsmatcher är det inget förbryllande att sånt händer, tycka vad man vill om det. Hets är bra till en viss gräns.

Att ta det extra hårt om man är Djurgårdare och precis förlorat ett barn när man hör mörda ett Djurgårsbarns ramsan är ungefär lika personligt kopplat som att en muslim gnagare skulle ta det extra hårt vid Djurgårdens: Den som inte hoppar är gnagarsvin.
Ang. det sista stycket. Haha, är du seriös? Äpplen och päron...

Du är helt enkelt partisk i denna fråga och kan därför inte se det med nyanserade ögon. Jag hatar dif precis lika mycket som gnaget och min bestämda åsikt är att ni drar er klassiska mörda-ramsa och dif har ett klockrent svar på tal. Jag har flera neutrala Bajenpolare som även de anser att det hade varit klockrent ifall dif drog Bangura-ramsan. (Jag är fortfarande osäker på om gårdarna drog den ramsan eller inte)

Inte förvånande att du som gnagare inte uppskattar den ramsan.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Minns jag inte helt fel fick Nebojsa Novakovic någon ramsa om kriget på balkan eller dylikt riktad mot sig under Nackas Minne för en herrans massa år sen. Är jag helt ute och cyklar?
"Krigsförbrytare, krigsförbrytare!" har väl sjungits om jag inte minns helt galet.
Citera
2013-11-01, 00:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ang. det sista stycket. Haha, är du seriös? Äpplen och päron...

Du är helt enkelt partisk i denna fråga och kan därför inte se det med nyanserade ögon. Jag hatar dif precis lika mycket som gnaget och min bestämda åsikt är att ni drar er klassiska mörda-ramsa och dif har ett klockrent svar på tal. Jag har flera neutrala Bajenpolare som även de anser att det hade varit klockrent ifall dif drog Bangura-ramsan. (Jag är fortfarande osäker på om gårdarna drog den ramsan eller inte)

Inte förvånande att du som gnagare inte uppskattar den ramsan.
Ja varför inte? Ungefär så mycket behöver man ta åt sej extra mycket.

Ja jag är partisk men har förståelse för att avlidna personer är ett ganska känsligt ämne. Du ser det snarare med lättsamma ögon än med nyanserade då vi redan avhandlat din åsikt om döda personer.
Citera
2013-11-01, 00:54
Medlem
HerrVs avatar
"His eyes are offside, his eyes are offside, Mesut Özil his eyes are offside!"

Lite elak men rätt så kul
Citera
2013-11-01, 09:34
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ja varför inte? Ungefär så mycket behöver man ta åt sej extra mycket.

Ja jag är partisk men har förståelse för att avlidna personer är ett ganska känsligt ämne. Du ser det snarare med lättsamma ögon än med nyanserade då vi redan avhandlat din åsikt om döda personer.

Skönt att du tycker det och ändå var det ni som sjöng "mörda ett Djurgårdsbarn" efter Banguras barn dog, eller?
Citera
2013-11-01, 09:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Skönt att du tycker det och ändå var det ni som sjöng "mörda ett Djurgårdsbarn" efter Banguras barn dog, eller?
Stämmer.

När man sjunger Mörda ett Djurgårdsbarn är det inget personligt påhopp och jag hoppas att du ser skillnaden i det.
Citera
2013-11-01, 09:55
Medlem
"Sämre klack än bajen"
"Ut med dommarn in me nalle puh!"
Citera
2013-11-01, 09:58
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Stämmer.

När man sjunger Mörda ett Djurgårdsbarn är det inget personligt påhopp och jag hoppas att du ser skillnaden i det.

Så du tror inte Djurgårdare tar det personligt alltså? Det är lätt den värsta ramsan om man ska prata elaka ramsor, så där har ni helt klart lyckats.
Citera
2013-11-01, 10:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Så du tror inte Djurgårdare tar det personligt alltså? Det är lätt den värsta ramsan om man ska prata elaka ramsor, så där har ni helt klart lyckats.
Jag ser inte anledningen till att en Djurgårdare skulle ta det personligt. Nu finns det säkert ett x antal supportrar till Djurgården som varit med om ett liknande öde men när man säger Djurgårdsbarn och inte exempelvis Martinssons barn finns det en viss skillnad och det tycker jag inte är så elakt.
Citera
2014-03-28, 10:39
Medlem
"Showan var en malmöit,
som gick på en nit.
han kämpar för sitt liv,
han kämpar för sitt liv.

Hamna i respirator,
dessvärre nu stabilt.
han kämpar för sitt liv,
han kämpar för sitt liv.

På Malmö borta tar vi numera med oss kniv,
för en dag ska vi ta Showans hans liv!
Dududududududu
dududududududu"

Just cant get enough, om ni inte förstod. Populär längs pendeltågslinjerna i Stockholm...
Citera
2014-03-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
"Showan var en malmöit,
som gick på en nit.
han kämpar för sitt liv,
han kämpar för sitt liv.

Hamna i respirator,
dessvärre nu stabilt.
han kämpar för sitt liv,
han kämpar för sitt liv.

På Malmö borta tar vi numera med oss kniv,
för en dag ska vi ta Showans hans liv!
Dududududududu
dududududududu"

Just cant get enough, om ni inte förstod. Populär längs pendeltågslinjerna i Stockholm...

Idioter
Citera
2014-05-19, 22:42
Medlem
ZlatanManias avatar
Istället för "Mörda ett Djurgårdsbarn"

"Mörda en Djurgårdsfar tjalalalala"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto