Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Jag skrev att det var provokativt från vår sida och att det är smaklöst med personliga påhopp i form av detta. Tolkar du det som att jag inte förstår tajmingen i att denna ramsa sjöngs? Vid hetsmatcher är det inget förbryllande att sånt händer, tycka vad man vill om det. Hets är bra till en viss gräns.
Att ta det extra hårt om man är Djurgårdare och precis förlorat ett barn när man hör mörda ett Djurgårsbarns ramsan är ungefär lika personligt kopplat som att en muslim gnagare skulle ta det extra hårt vid Djurgårdens: Den som inte hoppar är gnagarsvin.
Ang. det sista stycket. Haha, är du seriös? Äpplen och päron...
Du är helt enkelt partisk i denna fråga och kan därför inte se det med nyanserade ögon. Jag hatar dif precis lika mycket som gnaget och min bestämda åsikt är att ni drar er klassiska mörda-ramsa och dif har ett klockrent svar på tal. Jag har flera neutrala Bajenpolare som även de anser att det hade varit klockrent ifall dif drog Bangura-ramsan. (Jag är fortfarande osäker på om gårdarna drog den ramsan eller inte)
Inte förvånande att du som gnagare inte uppskattar den ramsan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tiddlywank
Minns jag inte helt fel fick Nebojsa Novakovic någon ramsa om kriget på balkan eller dylikt riktad mot sig under Nackas Minne för en herrans massa år sen. Är jag helt ute och cyklar?
"Krigsförbrytare, krigsförbrytare!" har väl sjungits om jag inte minns helt galet.