2013-10-31, 16:09
Medlem
Aleopas avatar
Tycker de är helt för mycket hat-fokus på ramsorna nu mera. Antingen mot klubbar eller personer. Mycket roligare om det kommit ramsor med lite glimt i ögat, ironi och humor.
Senaste Skånederbyt så sa ju tom. spelarna att de hörde "Malmö" från alla håll, HIF som skrek hat-ramsor å Malmöklacken som sjöng om sitt lag. Trist
Citera
2013-10-31, 16:14
Medlem
freeriderXIIs avatar
Du är sämre än Salo sämre än Salo ja du är sämre än Salo !

Är lite småelak.

Den används väl även utanför hockeyn ?
Citera
2013-10-31, 16:22
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Sopa, idiot bondjävel, Lee Baxter! Hemska skällsord där ja. Att Lee skulle ta illa upp över att ni "smädar" honom med sådana kraftuttryck är nog mer ett uttryck över Bajens förmåga att ta sig själv på för stort allvar.

Du verkar ha fått det om bakfoten. Ramsan dras i syfte att psyka motståndarmålvakten när han gör en utspark. Lee Baxter säger vi för att han var en relativt halvdan målvakt, därmed blir det antagligen en känga mot Lees självförtroende när 10000+ pers säger hans namn samtidigt med antydning att han inte var något att hänga i granen.
Citera
2013-10-31, 16:31
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Du verkar ha fått det om bakfoten. Ramsan dras i syfte att psyka motståndarmålvakten när han gör en utspark. Lee Baxter säger vi för att han var en relativt halvdan målvakt, därmed blir det antagligen en känga mot Lees självförtroende när 10000+ pers säger hans namn samtidigt med antydning att han inte var något att hänga i granen.
Jag vet inte jag men en målvakt i Superettan eller Allsvenskan för den delen borde väl ta det som en komplimang att bli jämförd med Lee? Han har spelat i större klubbar än de flesta där kan drömma om och säkert tjänat betydligt mer deg än de kommer göra.

Landskrona BoIS
Sanfrecce Hiroshima
AIK
IFK Göteborg
Vissel Kobe
Malmö FF
Sheffield United
Rangers FC

Har Lee representerat. Helt ok karriär för någon som inte är något att hänga i granen.

(Vi släpper detta nu, jag orkar inte sitta och dividera med dig. Ha det gott).
Senast redigerad av Marsken 2013-10-31 kl. 16:43.
Citera
2013-10-31, 16:55
Medlem
thejams avatar
Citat:
Jag vet inte jag men en målvakt i Superettan eller Allsvenskan för den delen borde väl ta det som en komplimang att bli jämförd med Lee? Han har spelat i större klubbar än de flesta där kan drömma om och säkert tjänat betydligt mer deg än de kommer göra.

Landskrona BoIS
Sanfrecce Hiroshima
AIK
IFK Göteborg
Vissel Kobe
Malmö FF
Sheffield United
Rangers FC

Har Lee representerat. Helt ok karriär för någon som inte är något att hänga i granen.

(Vi släpper detta nu, jag orkar inte sitta och dividera med dig. Ha det gott).

Måste bara svara ändå; det är ju just det att Bajenfans ANTYDER att Lee är dålig. Har inget att göra med relationen mellan Lee och Superettanmålisar.

Nu släpper vi det, sista ordet sagt!
Citera
2013-10-31, 19:50
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Utveckla gärna.
Äh, bara en gammal pedofilramsa om Stuart som körts på våra läktare, oklart varför dock. Har nämnts förr i tråden. Säkert fler som kört den.
Citera
2013-10-31, 22:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Äh, om gnaget är så korkade att man kör "Mörda ett djurgårdsbarn" i det läget är man jävligt naiv om man inte kan vänta sig ett gensvar i form utav referens till Bangura Juniors dödsfall.
Fast nu är ju Bangura hatad i gnagetled så då är det inte lika kul att köra den.
Kan inte typ Tjernström förlora ett barn?
Förvisso provokativt från vår sida men att ge sej in på personliga påhopp i form av detta är smaklöst, och det skriver jag inte enbart i form av AIK supporter utan som medmänniska.

Skulle du seriöst vilja att Nisse eller Tjerna ska förlora ett barn så att du och dina polare kan skaffa fram lite mer hetsramsor?
Citera
2013-10-31, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förvisso provokativt från vår sida men att ge sej in på personliga påhopp i form av detta är smaklöst, och det skriver jag inte enbart i form av AIK supporter utan som medmänniska.

Skulle du seriöst vilja att Nisse eller Tjerna ska förlora ett barn så att du och dina polare kan skaffa fram lite mer hetsramsor?
Det är möjligt att det fanns gårdare på den matchen som hade förlorat en unge strax innan derbyt. Är inte det smaklöst?

Att du försvarar "mörda ett djurgårdsbarn" men tycker det är smaklöst med "mörda Banguras barn" är ju schysst.

Nja, korv-Nisse och Tjernström bryr jag mig inte riktigt om. Alm däremot. Han önskar jag all tänkbar misär i livet.
Citera
2013-10-31, 23:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Det är möjligt att det fanns gårdare på den matchen som hade förlorat en unge strax innan derbyt. Är inte det smaklöst?

Att du försvarar "mörda ett djurgårdsbarn" men tycker det är smaklöst med "mörda Banguras barn" är ju schysst.

Nja, korv-Nisse och Tjernström bryr jag mig inte riktigt om. Alm däremot. Han önskar jag all tänkbar misär i livet.
På vilket sätt försvarar jag ramsan i det där inlägget? Och är det ett personligt påhopp när man skriker mörda ett Djurgårdsbarn kontra mörda Banguras barn?

Okej om vi sjöng mörda Martinssons barn och någon vid det namnet hade en personlig koppling till Djurgården samt med ett liknande öde, men nu är det en viss skillnad eller hur?
Citera
2013-10-31, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
På vilket sätt försvarar jag ramsan i det där inlägget? Och är det ett personligt påhopp när man skriker mörda ett Djurgårdsbarn kontra mörda Banguras barn?

Okej om vi sjöng mörda Martinssons barn och någon vid det namnet hade en personlig koppling till Djurgården samt med ett liknande öde, men nu är det en viss skillnad eller hur?
Att du verkar tycka det är acceptabelt med 'mörda ett djurgårdsbarn' tolkade jag det som att du försvarade den.

Kan inte du inte greppa hur otajmat det är med den ramsan strax efter Banguras unges dödsfall?
Verkligen rätt åt er att den ramsan besvarades.

Hade gårdarna sjungit nidramsor om ungens död oprovocerat är det en sak men nu var så inte fallet.

'Mörda ett djurgårdsbarn' är förövrigt en bra ramsa. Inte kreativ men texten gillar jag.
Citera
2013-10-31, 23:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Att du verkar tycka det är acceptabelt med 'mörda ett djurgårdsbarn' tolkade jag det som att du försvarade den.

Kan inte du inte greppa hur otajmat det är med den ramsan strax efter Banguras unges dödsfall?
Verkligen rätt åt er att den ramsan besvarades.

Hade gårdarna sjungit nidramsor om ungens död oprovocerat är det en sak men nu var så inte fallet.

'Mörda ett djurgårdsbarn' är förövrigt en bra ramsa. Inte kreativ men texten gillar jag.
Jag skrev att det var provokativt från vår sida och att det är smaklöst med personliga påhopp i form av detta. Tolkar du det som att jag inte förstår tajmingen i att denna ramsa sjöngs? Vid hetsmatcher är det inget förbryllande att sånt händer, tycka vad man vill om det. Hets är bra till en viss gräns.

Att ta det extra hårt om man är Djurgårdare och precis förlorat ett barn när man hör mörda ett Djurgårsbarns ramsan är ungefär lika personligt kopplat som att en muslim gnagare skulle ta det extra hårt vid Djurgårdens: Den som inte hoppar är gnagarsvin.
Citera
2013-10-31, 23:52
Medlem
Minns jag inte helt fel fick Nebojsa Novakovic någon ramsa om kriget på balkan eller dylikt riktad mot sig under Nackas Minne för en herrans massa år sen. Är jag helt ute och cyklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in