2014-02-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Kan någon förklara varför somliga chaufförer inte kan prata i mikrofonen? Man hör att dom sätter på mikrofonen, och sedan hör man bara ett ord och sedan stänger dom av mikrofonen för att stänga dörrarna. Hur svårt ska det behöva vara?

Sedan, varför kan inte somliga chaufförer stänga dörrarna på slutstationen som Ropsten? Blir så himla onödigt att ha dörrarna öppna i flera minuter när det är minusgrader ute. Låt resenärerna själva få öppna dörrarna

Precis den inställningen som inte behövs på tunnelbanan. Att förarnas verbala meddelande går förlorade kan i många fall härledes till trasiga högtalarsystem-något man i egenskap av förare i regel inte kan råda bot på. Så ett svar på din fråga: Det är svårt.

Att förare missar att aktivera passagerar-öppnar har många anledningar.

/Föredetta TUTF.
Citera
2014-02-13, 23:15
Medlem
Vad vill dom egentligen ha för typ av personligheter i sitt test? Jag svarade ärligt och jag tror att det var mitt misstag, fick nog mig själv att framstå som en paranoid person som inte är självsäker på sig själv överhuvudtaget. :') Så det är nog kört för mig efter MINT-testet, men jag hoppas!
Citera
2014-02-13, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PostCollapse
Vad vill dom egentligen ha för typ av personligheter i sitt test? Jag svarade ärligt och jag tror att det var mitt misstag, fick nog mig själv att framstå som en paranoid person som inte är självsäker på sig själv överhuvudtaget. :') Så det är nog kört för mig efter MINT-testet, men jag hoppas!
Det står ju på MTR sida om hur en tunneltågförare ska vara som man skulle kunna utgå ifrån
Citera
2014-03-13, 16:27
Medlem
Ratis avatar
Kan i princip vem som helst köra ett tåg?

Måste man ha kostym och slips om man kör tåg?

Kan man direkt hoppa på en förarutbildning eller måste man börja som städare och jobba sig uppåt?
Senast redigerad av Rati 2014-03-13 kl. 16:54.
Citera
2014-03-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Kan i princip vem som helst köra ett tåg?

Man måste uppfylla vissa medicinska krav men har man normal intelligens så skulle de mesta klara kursen.

Citat:
Måste man ha kostym och slips om man kör tåg?

Nej, uniform ja men kostymvarianten är valfri likaså bestämmer föraren själv om hen vill använda slips.

Citat:
Kan man direkt hoppa på en förarutbildning eller måste man börja som städare och jobba sig uppåt?

På SL-tid var man tvungen att först jobba i spärr innan man gick vidare som förare men idag så anställs folk direkt som förare.
Citera
2014-03-27, 20:53
Bannlyst
Jag drog iväg en ansökan i slutet av januari, och tycker det e jävla konstigt att det blev helt tyst efter man hade gjort minttestet. Ansökan jag gjorde innan den i januari så fick man ju i alla fall ett mail typ en månad efter man hade gjort mint att man inte hade gått vidare pga många sökande. Nu har det snart gått två månader sedan jag gjorde minttestet och man har fan inte hört något alls
Citera
2014-03-28, 09:12
Medlem
Citat:
Jag drog iväg en ansökan i slutet av januari, och tycker det e jävla konstigt att det blev helt tyst efter man hade gjort minttestet. Ansökan jag gjorde innan den i januari så fick man ju i alla fall ett mail typ en månad efter man hade gjort mint att man inte hade gått vidare pga många sökande. Nu har det snart gått två månader sedan jag gjorde minttestet och man har fan inte hört något alls
Återanvände du ditt föregående test eller gjorde du om det?
Citera
2014-03-28, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wortz
Återanvände du ditt föregående test eller gjorde du om det?
Ett test vill jag minnas att jag faktiskt återanvände
Citera
2014-03-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ett test vill jag minnas att jag faktiskt återanvände
Du borde få återkoppling inom en snar framtid, eftersom, om jag inte missminner mig, nästa förarkurs börjar nu i slutet av april.
Citera
2014-03-31, 18:08
Medlem
Jag gick vidare i rekryteringen och ska göra urvalstesterna nu på torsdag. Tror inte de kommer ringa in fler än de som de telefonintervjuat samt intervjuvat på plats. Kan återkomma med info ifall jag klarar testerna
Citera
2014-03-31, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wortz
Du borde få återkoppling inom en snar framtid, eftersom, om jag inte missminner mig, nästa förarkurs börjar nu i slutet av april.

Förarutbildningarna börjar för grön linje den 5 Maj respektive 2 Juni för blå och röd linje. Det kom in cirka 1100 ansökningar denna gång och utav dem ska tydligen 16 platser tillsättas. Vi får se hur det går
Citera
2014-03-31, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marockanen93
Förarutbildningarna börjar för grön linje den 5 Maj respektive 2 Juni för blå och röd linje. Det kom in cirka 1100 ansökningar denna gång och utav dem ska tydligen 16 platser tillsättas. Vi får se hur det går
1100 sökande är ju en del, men det intressanta är hur många utav dom som klarade förtesterna..?

Du får gärna berätta vad för tester ni kommer få göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in