Förstår inte varför jag fascineras så mycket av den här tråden, men har nu setat och läst alla 38 sidor med stora ögon...
Ibland när ett tåg är försenat dyker det upp fyra blinkande stjärnor, som försvinner en efter en, istället för en tidsangivelse. Varför det? Varför kan inte tiden räknas ut vid dessa tillfällen? Har bara sett detta på blåa linjen. Dessutom har jag aldrig varit med om att tåget kommit
innan alla fyra stjärnor försvunnit, utan man kan alltid räkna med samma procedur och när de försvunnit står det oftast "1 minut". Jag menar, när det i "vanliga" fall står att ett tåg ska komma om "2 minuter" har det ju hänt att det kommit redan efter en minut eller ännu tidigare.
En annan fråga, vad gör du med tåget när du kört sista avgången ända till slutstationen en natt? Låter man tåget stå kvar på slutstationen tills morgontrafiken drar igång igen, eller kör man tillbaka tåget till närmaste depå? Och hur tar du dig hem vid dessa tillfällen? Har du bil parkerad vid depån/slutstationen (måste i så fall vara surt om ditt schema ändras under dagen och du får avsluta arbetsdagen i andra änden av linjen, om nu sånt händer?) eller hoppar du på en nattbuss?