2014-03-27, 23:23
Bannlyst
terroristerna attackerade Suleiman Shah Tomb för inte så länge sen, så här resonerade de som avlyssnades om det:

Citat:
Ahmet Davutoğlu:
“Prime Minister said that in current conjuncture, this attack (on Suleiman Shah Tomb) must be seen as an opportunity for us.”
Hakan Fidan:
“I’ll send 4 men from Syria, if that’s what it takes. I’ll make up a cause of war by ordering a missile attack on Turkey; we can also prepare an attack on Suleiman Shah Tomb if necessary.”
Feridun Sinirlioğlu:
“Our national security has become a common, cheap domestic policy outfit.”
Yaşar Güler:
“It’s a direct cause of war. I mean, what’re going to do is a direct cause of war.”

turkiet har folk i syrien och de diskuterar att låta dem skicka missiler mot turkiet för att starta krig, erdogan själv ser det som ett tillfälle

---

de ska skylla på al-qaida och också låta bomber detoneras i turkiet och säga att det är pga att gränsen inte är under kontroll

Citat:
Feridun Sinirlioğlu: That’s what I told back there. For one thing, the situation is different. An operation on ISIL has solid ground on international law. We’re going to portray this is Al-Qaeda, there’s no distress there if it’s a matter regarding Al-Qaeda. And if it comes to defending Suleiman Shah Tomb, that’s a matter of protecting our land.
Yaşar Güler: We don’t have any problems with that.
Hakan Fidan: Second after it happens, it’ll cause a great internal commotion (several bombing events is bound to happen within). The border is not under control…

---

turkarna ger vapen till terroristerna

sen på slutet av det jag klistrat in här säger han antingen att de som de har inne i syrien är för dåligt tränade eller att syrien är för bra, jag tror han syftar på att terroristerna är för dåliga och inte klarar av att utföra såna operationer

Citat:
Yaşar Güler: Mr. Fidan should urgently receive back-up and we need to help him supply guns and ammo to rebels. We need to speak with the minister. Our Interior Minister, our Defense Minister. We need to talk about this and reach a resolution sir.
Ahmet Davutoğlu: How did we get specials forces into action when there was a threat in Northern Iraq? We should have done so in there, too. We should have trained those men. We should have sent men. Anyway, we can’t do that, we can only do what diplomacy…
Feridun Sinirlioğlu: I told you back then, for God’s sake, general, you know how we managed to get those tanks in, you were there.
Yaşar Güler: What, you mean our stuff?
Feridun Sinirlioğlu: Yes, how do you think we’ve managed to rally our tanks into Iraq? How? How did manage to get special forces, the battalions in? I was involved in that. Let me be clear, there was no government decision on that, we have managed that just with a single order.
FOURTH SCREEN:
Yaşar Güler: Well, I agree with you. For one thing, we’re not even discussing that. But there are different things that Syria can do right now.
Ahmet Davutoğlu: General, the reason we’re saying no this operation is because we know about the capacity of those men.

-----

modern imperialism:

Citat:
Yaşar Güler: Sir, when you were inside a moment ago, we were discussing just that. Openly. I mean, armed forces are a “tool” necessary for you in every turn.
Ahmet Davutoğlu: Of course. I always tell the Prime Minister, in your absence, the same thing in academic jargon, you can’t stay in those lands without hard power. Without hard power, there can be no soft power.

------

här tror jag de åter snackar om suleiman shah tomb, militärerna snackar om vapen och utrikesministern snackar om att deras folk är för dåliga, terroristerna alltså

Citat:
Yaşar Güler: Sir, to avoid any confusion, our need in 2011 was guns and ammo. In 2012, 2013 and today also. We’re in the exact same point. We absolutely need to find this and secure that place.
Ahmet Davutoğlu: Guns and ammo are not a big need for that place. Because we couldn’t get the human factor in order…

----

helt sjukt, men när man tänker efter inget nytt, det mest förvånande för mig är att turkarna själva är så aggressiva, trodde det bara var nato som var de aggressiva
Senast redigerad av joghd 2014-03-27 kl. 23:30.
Citera
2014-03-27, 23:30
Medlem
Ardalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Tolkar flödet på twitter som om YPG och SAA slogs mot ISIS. Att SAA är i maskopi med ISIS låter helt befängt. Ingen omöjlighet dock.
Det är lite mer komplicerad än att syriska regimen skulle vara i maskopi med ISIS. En lite mer verklig återgivning är att det är diskonekt mellan ledare och fotfolk. Höguppsatta inom regimen och YPG vill helst inte ha strider, men det samma gäller inte individer inom organisationerna som befinner sig längst ner i hierarkin. ISIS och regimen har samma målgrupp i Hasaka. Dessa två parter hämtar sitt stöd från samma folk. Sedan så är det upp till var och en att komma till slutsats.

För er som inte kan komma till en slutsats så kan jag leverera den. När YPG angriper ISIS så är det också ett angrepp mot araber. Då finns det araber inom NDF i Hasaka som känner sig tvingade att besvara YPG. Det är inte bara det att nationalism spelar roll, utan banden går ännu djupare då klangtillhörighet väger tyngre.

Det skulle inte förvåna mig ifall ISIS och regimen i Hasaka till slut går samman.
Citera
2014-03-27, 23:54
Medlem
TSK1453s avatar
Jösses vilka idioter rent ut sagt det finns i den här tråden.
Lyssna noga nu, det som Hakan Fidan, Davutoğlu med flera diskuterar här är inga reela planer utan olika scenarion som Turkiet skulle kunna göra inför ett eventuellt anfall mot Syrien. Regeringar, underrättelsetjänster och militärer diskuterar hela tiden sånt här. Gör planer etc.
De som ska oroas är Turkiet. Någon jävel har tjuvlyssnat på Turkiets innersta krets och jag gissar på att den här råttan eftersöks febrilt för tillfället och hittas snarast möjligt.
Jag tror inte det är någon förrädare inifrån utan Iran eller Ryssland som ligger bakom det hela.
Om inte Turkiet hade skäl att anfalla Syrien tidigare så har man det nu.
Citera
2014-03-28, 00:00
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSK1453
Lyssna noga nu, det som Hakan Fidan, Davutoğlu med flera diskuterar här är inga reela planer utan olika scenarion som Turkiet skulle kunna göra inför ett eventuellt anfall mot Syrien. Regeringar, underrättelsetjänster och militärer diskuterar hela tiden sånt här. Gör planer etc.
De som ska oroas är Turkiet. Någon jävel har tjuvlyssnat på Turkiets innersta krets och jag gissar på att den här råttan eftersöks febrilt för tillfället och hittas snarast möjligt.
Jag tror inte det är någon förrädare inifrån utan Iran eller Ryssland som ligger bakom det hela.

Jag tror iofs att det är ganska ovanligt att regeringar diskuterar att bomba sitt eget land för att sen skylla det på nån annan. Sånt brukar kallas landsförräderi och om Turkiet var ett normal land så skulle den turkiska regeringen i detta nu ha rätt mycket att förklara för polisen. För att inte tala om folket. Landsförräderi ger livstids fängelse i Turkiet.
Citera
2014-03-28, 00:07
Medlem
sectariuss avatar
Jösses! Turkiet-läckan verkar alltså vara sann? Kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig ngt liknande. Varför skulle Erdogan vara så angelägen att stänga ner youtube och facebook annars? Man ska nog inte bli förvånad längre i denna sjuka värld. "False flag"-operationer är nog vanligare än vad man tror, och nu tror jag än mindre på att Assad låg bakom kem-bombningarna av civila. Det här gör mig bara ännu mer övertygad om att Assad slåss för den goda sidan och för sanningen. Må inbördeskriget få ett slut inom en snar framtid och må skurkarna möta den rättvisa de förtjänar.
Citera
2014-03-28, 00:10
Medlem
Citat:

Jösses, gå och lägg dig under stenen som du kröp fram ur. Det är skillnad på att diskutera och faktiskt verkställa sina planer som Turkiet har gjort genom att med sitt artilleri attackera SAA inne i Syrien!
Citera
2014-03-28, 00:40
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag tror iofs att det är ganska ovanligt att regeringar diskuterar att bomba sitt eget land för att sen skylla det på nån annan. Sånt brukar kallas landsförräderi och om Turkiet var ett normal land så skulle den turkiska regeringen i detta nu ha rätt mycket att förklara för polisen. För att inte tala om folket. Landsförräderi ger livstids fängelse i Turkiet.

Det kan du ju omöjligen veta om det är vanligt eller ovanligt eftersom jag utgår ifrån att du inte har information om vad all världens regeringar gör för planer och diskuterar.
Det som den här läckan gäller är som jag sa inga reela planer utan ska mer ses som diskussioner om vilka alternativ Turkiet har för att rättfärdiga ett krig mot Syrien.
All världens stater sysslar med sådant, särskilt Västländerna, Israel, Ryssland och några andra skulle jdg tro.
Landsförrädarna är de som läckte dom här diskussionerna, om det nu är någon inifrån.
Det turkiska folket har stort förtroende för Erdoğan och AKP.
Citera
2014-03-28, 00:41
Medlem
TSK1453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hebbe25
Jösses, gå och lägg dig under stenen som du kröp fram ur. Det är skillnad på att diskutera och faktiskt verkställa sina planer som Turkiet har gjort genom att med sitt artilleri attackera SAA inne i Syrien!

Ingenting har verkställts. Det som diskuteras här gäller ISIL. Turkiet har inte anfallit SAA, falska rykten.
Citera
2014-03-28, 01:43
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Det kan du ju omöjligen veta om det är vanligt eller ovanligt eftersom jag utgår ifrån att du inte har information om vad all världens regeringar gör för planer och diskuterar.
Det som den här läckan gäller är som jag sa inga reela planer utan ska mer ses som diskussioner om vilka alternativ Turkiet har för att rättfärdiga ett krig mot Syrien.
All världens stater sysslar med sådant, särskilt Västländerna, Israel, Ryssland och några andra skulle jdg tro.
Landsförrädarna är de som läckte dom här diskussionerna, om det nu är någon inifrån.
Det turkiska folket har stort förtroende för Erdoğan och AKP.

Ett alternativ för Turkiets regering är då uppenbarligen att angripa Turkiet och kanske döda turkar och sen ljuga för Turkiets befolkning för att rättfärdiga ett krig. Tror du på fullaste allvar att turkar i allmänhet blir imponerade av ett sånt agerande? Hur skulle man möjligen kunna ha förtroende för en regering som ens diskuterar såna planer? Det är sjukt. Det här är sånt som bisarra diktaturer gör. Länder som skiter i sin egen befolkning.

Och att det skulle vara vanligt att planera bombningar och terrordåd mot sin egen befolkning? Nä det tvivlar jag på.. Erdogan förtjänar inte folkets förtroende efter detta. Han är inget annat än en simpel förbrytare och lögnare.
Senast redigerad av fernebo 2014-03-28 kl. 01:49.
Citera
2014-03-28, 06:42
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Och att det skulle vara vanligt att planera bombningar och terrordåd mot sin egen befolkning? Nä det tvivlar jag på.. Erdogan förtjänar inte folkets förtroende efter detta. Han är inget annat än en simpel förbrytare och lögnare.

Som ledare för ett religiöst parti prioriterar han inte demokrati såklart. Religiösa intriger, korruption, nepotism, krossa det fria ordet... Otroligt att han sitter kvar. Det blir nog en fin liten äkta diktator av den mannen med hjälp av en massa IQ-befriade AKP-väljare som ser honom som en förebild, en man som lyckas med sånt som turkar har som mål. Lär bli ett smutsigt val och många döda konkurrenter till AKP.
Citera
2014-03-28, 11:37
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reber
ISIS har ingen närvaro i staden Hassakah.
Fel felfel, terroristerna tog sig i förorten Ghwiran i början av februari och har varit omringade av SAA/NDF sen dess, verkar som SAA har bestämt sig rensa området nu och mjuknar upp terroristerna lite .
Denna video (tror jag postade den tidigare) var filmad tredje dagen av belägringen, terroristledaren gnäller att de har brist på mat och hotar regimen och deras anhängare med döden
https://www.youtube.com/watch?v=z2e2Ut-HFT0

Det är dessa råttor som är målet för artilleri beskjutning, majoritet i denna kvarter är araber men det bor en del kurder där också, hittills har inga civila skadats .
Det finns islamister (både kurder och araber) och anti YPG kurder (anhängare av Barzani) som gärna vill att YPG och SAA ska anfalla varandra, det är dessa som sprider sånt propaganda.
En annan by som blev bombad av artilleribasen i Hasakah var byn Gezaa som ISIS lyckades ta från YPG .
Citera
2014-03-28, 11:54
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Flera klipp har redan raderats från Youtube. LiveLeak klippet har också raderats. Turkiet gör allt i sin makt för att begränsa spridningen.
Både twitter och youtube är blockerade i det "demokratiska"landet Turkiet och tillåtna i diktator landet Syrien
Här finns ljudinspelning med text , förhoppningsvis säker från judeturkens klor
http://vimeo.com/90295634
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in