2014-03-27, 21:18
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
en polack denna gång, jag oxå polack, haha,
25.000 kr för köksmöbler är ett bra pris,
Timmel sade att köksmöbler kan aldrig kosta 100.000kr i Sverige, såg ni hur Timmel skrattade?

jag har sett köksmöbler för 120.000kr i Sverige,

det är inte som på IKEA, möblerna görs på fabrik, måttbeställs

Klart det finns kök för över 100tusen men jag tror timell syftade på kök från ikea. Timell är dock minst lika efterbliven som paret så man vet aldrig
Citera
2014-03-27, 21:20
Bannlyst
Citat:
en polack denna gång, jag oxå polack, haha,
25.000 kr för köksmöbler är ett bra pris,
Timmel sade att köksmöbler kan aldrig kosta 100.000kr i Sverige, såg ni hur Timmel skrattade?

jag har sett köksmöbler för 120.000kr i Sverige,

det är inte som på IKEA, möblerna görs på fabrik, måttbeställs

Det är bara polacker det handlar om när det handlar om fuskbygge. Polacker kan liknas med zigenare som försöker blåsa folk på pengar så fort de får chansen och ser något kryphål. De kommer till Sverige och lurar folk, tar jobb för 40kr/h och åker till Polen och super upp pengarna. Polacker är synonymt med zigenare när det kommer till denna bransch.

Dessvärre är en stor del av polackerna på detta vis och det är väldigt synd att Hitler inte lyckades behålla 3:e riket.
Citera
2014-03-27, 21:20
Medlem
4N0NYMs avatar
Det är för övrigt väldigt få svenska fuskbyggare med i programmet vilket jag tycker är konstigt. Lokalt här där jag bor finns det knappt utländska byggare, finns några polacker men de sköter sig ypperligt
Citera
2014-03-27, 21:25
Medlem
Jag har inte läst hela tråden, ville bara klarlägga det.

Vad vi borde fokusera på är familjen som köpt tjänsten och hur dom köpt den.

Familjen har utan att skrivit på kontrakt, gett "svartbyggaren" pengar i handen utan att motta ett kvitto.

Vill TV4 att vi ska sympatisera med en familj som med stor sannolikhet hade som syfte att köpa tjänsten svart? Vafan är detta för djävla TV?
Citera
2014-03-27, 21:26
Medlem
rex144s avatar
skitsnack! detta är den första polacken i fuskbyggarnas historia...
svenskar, juggar, araber,

men ändå kan Jaroslaw inte vara så dålig som de påstår, de kunde bara hitta en missnöjd kille med fönster där det fuskats med silikon, det är en bagatell,

okej, vp-rör måste man ha, men glöm inte att det finns en automatisk säkring som utlöser inom 0.3 sekunder.

presumptiv vattenskada..
Citera
2014-03-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Det är för övrigt väldigt få svenska fuskbyggare med i programmet vilket jag tycker är konstigt. Lokalt här där jag bor finns det knappt utländska byggare, finns några polacker men de sköter sig ypperligt

ja det är få, men förra veckan eller om det var veckan innan så var det väl en "svensk"???, som visserligen använde sig av polacker. men ändå....
Citera
2014-03-27, 21:29
Medlem
Citat:

men ändå kan Jaroslaw inte vara så dålig som de påstår, de kunde bara hitta en missnöjd kille med fönster där det fuskats med silikon, det är en bagatell,

okej, vp-rör måste man ha, men glöm inte att det finns en automatisk säkring som utlöser inom 0.3 sekunder.

presumptiv vattenskada..

eller så kanske jobbet bör utföras enligt såkallad branchstandard och riktlinjer så denna säkring inte behöver lösa ut...

ja, läckande rör ger vattenskada.
Citera
2014-03-27, 21:29
Bannlyst
Citat:

presumptiv vattenskada..

Med tanke på att hela huset är typ strömförande och kan börja brinna så skulle jag låta Jaroslaw bygga åt sina polska landsmän istället för att smutsa ned här i Sverige.
Citera
2014-03-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
Med tanke på att hela huset är typ strömförande och kan börja brinna så skulle jag låta Jaroslaw bygga åt sina polska landsmän istället för att smutsa ned här i Sverige.

Familjen har utan att skrivit på kontrakt, gett "svartbyggaren" pengar i handen utan att motta ett kvitto.

Vill TV4 att vi ska sympatisera med en familj som med stor sannolikhet hade som syfte att köpa tjänsten svart? Vafan är detta för djävla TV?
Citera
2014-03-27, 21:33
Medlem
rex144s avatar
dessa kosovoabaner ville ha ett jobb gjort för hava priset, då är det ett lotteri,

man måste själv kunna jobbet och vara med när "halva-priset -amatörer" gör jobbet,
då funkar det,

men kan man inget själv, ja då är man utlämnad, man är alltid utlämnad, svenska hantverkare gör oxå skitjobb,

visa mig en som är nöjd med sin byggare? oftast är det dyrt, priset skjuter i höjden, slarv, etc.

men det är klart detta är skandal, hans jobbare får 50kr i timmen, de är oftast inte yrkesmän,

PS

det stämmer att byggmaterial kostar 50-70% billigare, och är lika bra,

Polen är en stor exportör av byggmaterial i EU
Senast redigerad av rex144 2014-03-27 kl. 21:36.
Citera
2014-03-27, 21:34
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hereweareagain

Produktionen väljer vad de vill lägga fokus på men jag reagerade också på det där, Timell brukar fråga om de betalat svart men då den frågan var uppenbar här så uteblev den. Fint att de gör rätt för sig när de kommer hit flyendes från krig o oroligheter.. Stackars familj buhuhu
Citera
2014-03-27, 21:38
Medlem
rex144s avatar
Konsumentköpslagen... den horan pratar som om hon precis svalde en sats sperma,

haha´, Polacken kom! han vågar!

problemet är att det är svartjobb 70% billigare,

dessa kosovoalbaner har lurats också,

problemet är svågerpolitik,,,, han anställde hans dotters man,

Polacken är den ende i Fuskbyggarnas historia som står för sitt jobb, vilken hjälte,
polacken visade klass!
Senast redigerad av rex144 2014-03-27 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in