2011-01-13, 11:15
Medlem
Nu har jag läst igenom samtliga dokument på järntorgets hemsida. Jag vänder kappan och konstaterar att TV4 inte är kloka i huvudet.. Martin Arkad ger väldigt raka och bra svar på allt som de anklagats för i programmet, synd att TV4 smutsar ner hans rykte, för alltid.
Citera
2011-01-13, 17:16
Medlem
Dessa småfel om att panelen var fel, sånt händer ju alltid. Inget flyter på som det ska när man bygger ett nytt hus såklart. Men att tröskeln stoppar vattnet till att göra vardagsrummet till ett badkar går inte att förneka. Golvet lutar ju rejält! Efter en 3min dusch på plant golv ska det inte ens spridas sådär + duschväggar.

Fuskbyggt så de sjunger om det men varför säljer inte Arkad sin Rolex och köper lite virke för pengarna och gör om till rätt? En fis i rymden för honom. Han verkar inte förstå att detta är oerhört dålig reklam för Järntorget.
Citera
2011-01-13, 17:25
Medlem
lurven599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OveSundberg
Dessa småfel om att panelen var fel, sånt händer ju alltid. Inget flyter på som det ska när man bygger ett nytt hus såklart. Men att tröskeln stoppar vattnet till att göra vardagsrummet till ett badkar går inte att förneka. Golvet lutar ju rejält! Efter en 3min dusch på plant golv ska det inte ens spridas sådär + duschväggar.

Fuskbyggt så de sjunger om det men varför säljer inte Arkad sin Rolex och köper lite virke för pengarna och gör om till rätt? En fis i rymden för honom. Han verkar inte förstå att detta är oerhört dålig reklam för Järntorget.

Antar att du är en sån som tror på allt vad Aftonbladet skriver också...http://www.jarntorget.se/bostad/Fusk...programmet.pdf

tv4 tappade lite av min respekt igår...
Citera
2011-01-13, 18:06
Medlem
Akeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Amatörköparna...

Har sett Timell på en branschmässa en gång. Hoppas bara att de organisationer som jag o min arbetsgivare är med i tar avstånd från Timell och Ekdahl.

Helt rätt. Herr Timell tillhör själv fuskbyggarnas skara. Han startade ju själv byggfirma en gång i världen utan att kunna ett jäkla dyft.Annat än att fräsa runt i en van och skicka välsaltade räkningar till de stackare som anlitat honom.
Citera
2011-01-13, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Ett namnbyte till "Fuskköparna" blir mer aktuellt för varje program som sänds.

Jo det skulle passa bättre
Citera
2011-01-13, 21:58
Medlem
För mig som ogillar Ekdal så är ett besök på Järntorgets hemsida bättre än Julafton. Det är länge sedan jag var så lycklig.

Martin Timell, Lennart Ekdal för att inte tala om den där Anders Wistbacka verkar inte var riktigt kloka. Snacka om att fullständigt skjuta bort sig. Förra säsongen var det mindre byggare som inte kunde försvara sig, nu är det byggare som har resurser att berätta sanningen.

Detta måste kännas oerhört obehagligt för fjantarna på Nordisk Film och Tv 4. Mailen dödar ju fullständigt producenten på Nordisk Film. Han är ju inte riktigt klok i sina svar.

Citera
2011-01-13, 22:25
Medlem
Jag blir fan förbannad på riktigt!

Ekdahl är av samma skit o skrot som pajasjournalisterna Janne Josefsson och Sverker Olofsson!

Dom har genom åren vunnit poäng o fått "Robin Hood" status på ren o skär lögnjournalistik. Alltid ta den svages ställning gentemot de stora starka "kapitalisterna", utan att ge motparten någon som helst möjlighet att bemöta påstående och påhopp.

Janne J har gjort sig en karriär på detta. Det är skrämmande att se hur man utnyttjar en situation och vrider o vränger på sanningen, för att göra så bra "underhållning" som möjligt.

För den faktiska tittaren, kan det som visas tolkas som "sanningen". Vilket inte kan bli mer felaktigt i de flesta fall. Man klipper ihop intervjuer, fakta (nåja), dokument mm, så att det passar den utsatte och programet. Man utlämnar alltid motpartens syn på saken och dennes version.

Har själv granskat ett fall, där en pensionär anmält ett finansbolag för diskriminering, då denna ej fick köpa en vara på kredit.
Bolagets VD blev inbjuden till Plus, för att, som han själv trodde, föra en debatt kring detta ärende. Inte en gång, fick VDn chans att berätta orsaken till varför kreditsökaren fått avslag på sitt köp, utan idioten Sverker spär på med :-"skall det vara så här? Får man verkligen diskriminera en äldre man. NI diskriminerar äldre männniksor".
Här sitter alltså en VD för ett av sveriges största finansbolag och får höra att han hatar äldre människor och inte anser dom ha samma värde som vi andra under 65 år. Bolaget är självklart ett dåligt bolag som han företräder..

Till saken hör, vilket aldrig SÅ KLART framkom hos Sverker:

-Pensionären var just pensionär. Sökte en osäkrad kredit. (Vem lånar ut pengar till någon utan säkerhet/garant?)
-Pensionärens inkomst var god. Dock mycket höga lån på sitt hus. (osäkrade krediter hamnar sist i kön vid ev dödsfall, exekutiv försäljning mm)
-Pensionären totala kreditangagemang på banken låg redan över vad som är att anse som "god kreditgivarsed", vilket innebär att finansinspektionen EJ hade accepterat ytterligare kredit.
- Och sist men inte minst: Pensionären hade flera ansökningar om BF hos kronofogdemyndigheten. Dock inga utfärdade utslag, men enbart ansökningar är skäl för avslag.

Sverker ville således att denna bank, skulle bidra till en överkonsumtion, kringgå de etiska regelverk som regeringen fattat och helt enkelt gå förbi den kreditpolicy som finns på banken!

Tänk om Sverker hade satt upp regler för kreditgivning. Samhället hade fallerat totalt!

Stå på er, Järntorget!
Citera
2011-01-14, 12:26
Medlem
-Mr.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkelbiljett
Detta måste kännas oerhört obehagligt för fjantarna på Nordisk Film och Tv 4. Mailen dödar ju fullständigt producenten på Nordisk Film. Han är ju inte riktigt klok i sina svar.

Var kan man se att TV4 har svarat på mail? Hittar inte.
Citera
2011-01-14, 12:49
Medlem
tomssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mr.K
Var kan man se att TV4 har svarat på mail? Hittar inte.

Här finns bla 14sidor mailkonversation:
http://www.jarntorget.se/bostad/Fuskbyggarna_pdf/Mail%20ang%E5ende%20hantering%20genm%E4le.pdf
Citera
2011-01-14, 23:29
Medlem
Efter att ha läst materialet på järntorgets hemsida har jag också svängt och känt mig lurad av TV4. Husägarna känns som jobbiga rättshaverister. Jag har ett fåtal gånger datakonsultat åt privatpersoner. Jag kan förstå hantverkare att det får problem med arbeten åt privatpersoner. Det finns gott om små snåljåpar som tror att om man jobbar åt dem en timme så är man support ansvarig för resten av livet för all deras teknikutrustning. Du fixade mitt trådlösa nätverk men nu fungerar inte min fjärrkontroll till TV:n. Du måste fixa den innan jag betalar räkningen på 800 kronor.
Jag jobbar bara åt stora företag nu. Svarar inte i telefonen när små kunder ringer. Livet blir enklare.
Citera
2011-01-15, 10:38
Medlem
Tigrovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bure
Jag jobbar bara åt stora företag nu. Svarar inte i telefonen när små kunder ringer. Livet blir enklare.
Så sant, så sant - det finns företag i byggsvängen där företagsförsäkringen uttryckligen säger att man inte får göra jobb åt privatpersoner.
Entreprenadjuridik (AB04/ABT - kan inte ABS) är oftast en balans mellan företagen - konsumenträtten år andra sidan är fullständigt partisk...

Järntorgets största miss är i min syn att de gett deras kunder för fri spelyta - allt för kunden typ. Kunderna fick själva påverka placeringen av garagen som direkt gav problemen med brandskyddsbeskrivningen - sätta in ett fönster i väggen mot garaget? Jajamän.
Fönster i garaget? Jajamän.
Sen det att kunden själv kunde beställa av VVS-entreprenören att de inte skulle installera golvstående wc-stol utan det skulle byggas om för vägghängde utan att byggfirman visste om det är ju klart märkligt. En VVS-UE som tar extrabeställningar på sånt skulle inte få vara med alltför länge.

Innan slutbesiktningen ska ingen finnas i huset - punkt. Inga extrabeställningar, inga justeringar, inga ändringar på plats. Så ska ett byggprojekt fungera, man projekterar (ser till att t.ex brandskyddet avseende fönster och husplaceringar är ok - det är inte raketvetenskap), handlar upp och utför.
Då blir det (oftast) inga klurigheter när det är klart.

Men jag tror att Järntorget är lite väl kåta på deras nöjd-kund-index.
Senast redigerad av Tigrovi 2011-01-15 kl. 10:42.
Citera
2011-01-16, 15:00
Medlem
Patrishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
Helt rätt. Herr Timell tillhör själv fuskbyggarnas skara. Han startade ju själv byggfirma en gång i världen utan att kunna ett jäkla dyft.Annat än att fräsa runt i en van och skicka välsaltade räkningar till de stackare som anlitat honom.

Min morfar har faktiskt träffat herr Timell i yrket nån gång, och han beskrev honom också som en fuskbyggare! Han slarvade och skyndade, och detaljer och liknande sket han fullständigt i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in