Citat:
Ursprungligen postat av Bure
Jag jobbar bara åt stora företag nu. Svarar inte i telefonen när små kunder ringer. Livet blir enklare.
Så sant, så sant - det finns företag i byggsvängen där företagsförsäkringen uttryckligen säger att man inte får göra jobb åt privatpersoner.
Entreprenadjuridik (AB04/ABT - kan inte ABS) är oftast en balans mellan företagen - konsumenträtten år andra sidan är fullständigt partisk...
Järntorgets största miss är i min syn att de gett deras kunder för fri spelyta - allt för kunden typ. Kunderna fick själva påverka placeringen av garagen som direkt gav problemen med brandskyddsbeskrivningen - sätta in ett fönster i väggen mot garaget? Jajamän.
Fönster i garaget? Jajamän.
Sen det att kunden själv kunde beställa av VVS-entreprenören att de inte skulle installera golvstående wc-stol utan det skulle byggas om för vägghängde utan att byggfirman visste om det är ju klart märkligt. En VVS-UE som tar extrabeställningar på sånt skulle inte få vara med alltför länge.
Innan slutbesiktningen ska ingen finnas i huset - punkt. Inga extrabeställningar, inga justeringar, inga ändringar på plats. Så ska ett byggprojekt fungera, man projekterar (ser till att t.ex brandskyddet avseende fönster och husplaceringar är ok - det är inte raketvetenskap), handlar upp och utför.
Då blir det (oftast) inga klurigheter när det är klart.
Men jag tror att Järntorget är lite väl kåta på deras nöjd-kund-index.