2014-03-23, 23:50
Medlem
hej, har en jailbreakad iphone 5, 7.0.6 som har slutat fungera, bara äpplet lyser, så tänkte återställa den fast då kommer den ju även uppdatera till 7.1 och i sin tur då inte kunna jailbreaka den

då till frågan, sökt massor om att kringgå detta,
- återställa utan att uppdatera
- återställa och uppdatera och sen nedgradera

hittar inga klara svar på detta, någon som vet något sätt eller är det helt kört att inte kunna jailbreaka igen förens det kommer ut för 7.1 om dom ens släpper det.
Citera
2014-03-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Hej!

Jag är helt färsk på iphone. Har nu en iphone 4 och tänkte jailbreaka den.

Jag hade IOS 7.1 och har läst att det inte går med nyare versioner än till 7.06 och jag hade 7.1.

Har nu återställt den men i Itunes så står det att jag har 7.1.

Hur ska jag göra nu? Vad gjorde jag fel? Att Itunes var online, skulle återställt med offline?

Hjälp?

Mvh
Du kan inte nedgradera iOS.
Citera
2014-03-24, 11:37
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
Du kan inte nedgradera iOS.

Jo jag har bivit varse om det nu. Hittade en sida med enguide som visade att de skulle gå men det var problem att ladda ner programmen så det blit till att vänta.
Citera
2014-03-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Jo jag har bivit varse om det nu. Hittade en sida med enguide som visade att de skulle gå men det var problem att ladda ner programmen så det blit till att vänta.

varför länkar du inte sidan? skulle tro att även denna sida är en bluff..

det går inte på något sätt att återställa utan att uppdatera, någon som vet?
Citera
2014-03-26, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemi-anders
varför länkar du inte sidan? skulle tro att även denna sida är en bluff..

det går inte på något sätt att återställa utan att uppdatera, någon som vet?
Dels kan du ju ta erase all settings and data i själva enheten, men det beror på vad du vill göra.

Tidigare kunde du också shift-klicka eller alt-klicka på Restore i iTunes och själv välja vilken fil du ska använda. Detta kanske inte går länge? Du kan definitivt inte välja en äldre fil där, men du kanske kan välja samma OS-version även fast det finns en nyare.
Citera
2014-03-27, 21:33
Medlem
Hittad Iphone 4S

Hej, då jag inte har något lösen till mobilen så kan jag ju inte göra något med den. Har hört om IMEI osv, vad bör jag göra om jag vill behålla mobilen och göra den olåsbar och så att man inte kan bli hittad? Hört att vissa mobiler kan man spåra ifall man har ngn app osv. Så behöver den Jailbrackas eller vad det kallas osv? Och i så fall hur?
Citera
2014-03-27, 21:43
Medlem
skeletonofcadavras avatar
För det första, ta ut simkortet ur mobilen och stäng av. Efter du har gjort det tror jag att man kan total återställa den via itunes, och då skulle man kunna behålla den för eget användande.
Senast redigerad av skeletonofcadavra 2014-03-27 kl. 21:45.
Citera
2014-03-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeletonofcadavra
För det första, ta ut simkortet ur mobilen och stäng av. Efter du har gjort det tror jag att man kan total återställa den via itunes, och då skulle man kunna behålla den för eget användande.
Okej, då behöver jag bara köpa en sådan sladd som passar till USB på datan och ett simkort till den. Vad angående IMEI numret? Är det allt man behöver göra för att vara säker?
Citera
2014-03-27, 21:55
Medlem
skeletonofcadavras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xparn
Okej, då behöver jag bara köpa en sådan sladd som passar till USB på datan och ett simkort till den. Vad angående IMEI numret? Är det allt man behöver göra för att vara säker?
Jag är inte helt säker hur det fungerar med IMEI, men jag tror det är så att ägaren kontaktar sin leverantör för att blockera iphonen, vilket då gör den oanvändbar. Så ju snabbare frånkopplad destå bättre. Men vad jag vet är att du är säker från att ägaren söker upp dig.
Citera
2014-03-27, 22:04
Medlem
Citat:
Jag är inte helt säker hur det fungerar med IMEI, men jag tror det är så att ägaren kontaktar sin leverantör för att blockera iphonen, vilket då gör den oanvändbar. Så ju snabbare frånkopplad destå bättre. Men vad jag vet är att du är säker från att ägaren söker upp dig.
Men kan dom låsa IMEI numret även om den inte har SIM-kort eller är på?
Citera
2014-03-27, 22:53
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Efter du har gjort det tror jag att man kan total återställa den via itunes, och då skulle man kunna behålla den för eget användande.

Om telefonen har uppdaterats till iOS7 så är det inte längre möjligt att återställa en telefon utan tillgång till det iTunes/iCloud-konto som den kopplats till.

Apple har äntligen gjort nåt rätt.
Citera
2014-03-27, 22:54
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xparn
Men kan dom låsa IMEI numret även om den inte har SIM-kort eller är på?

Javisst, man spärrar det ju i nätet. Inte i telefonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in