2014-03-27, 16:39
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det tycker jag också, men det är inte orimligt att du saknar förklaring.

Det är däremot orimligt att jag sitter rätt apatisk och ritar blommor och skit som något flinande tramadol-troll i förhör och rättegång, bortsett när en hundjävel kommer på tal. Skyller på påhittade bokstavskombinationer som varenda emo-tonåring utan ansvar säger sig ha idag.
Det och "ni har inget på mig" talar sitt ganska övertydliga språk.
Snorungen till mördare är så rökt han kan bli.

Själv drar jag hem snart och tar en kopp java på vägen hem i frihet och gluttar i någon affär. Något som mördaren och likskändaren KJ inte kommer kunna göra på många och långa år.

Gött.
Citera
2014-03-27, 16:41
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Haha... du besitter en total avsaknad på verklighetsförankring.

Känner du dig nervös när snaran runt den verklige GM nu dras sakta men säkert åt?

Den snaran finns bara i din fantasi. Om Kristoffer blir frikänd är nog sannolikheten att mordet förblir rättsligt ouppklarat 80-90%. De felande procenten reserverar jag för eventuella fynd av stora ryggsäckar med graverande innehåll för den nyssnämnde.

Som Hamilkar påpekat femtielva gånger: Chansen att åtala och få en annan gärningsman fälld med den indiciekedja som finns mot Kristoffer och särskilt blodet är nära nog noll.
Citera
2014-03-27, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I det fall man vet att han har orsakat blodet i bilen, eller att det finns omständigheter som visar att ingen annan kan ha orsakat blodet, så bör han kunna förklara, men om han inte har orsakat blodet, hur ska han kunna förklara?

Är det något som du behöver hjälp med för att förstå det här så finns det säkert personal på ditt gruppboende som kan hjälpa dig, för folk i tråden har gjort vad som kan göras dock utan resultat.

Det är bevisat att det är VB:s blod som återfunnits i Kristoffers bagageutrymme. Att det skulle vara planterat köper ingen instans och det vet du. Det måste i så fall bevisas eller att det finns något som talar starkt för att så är fallet och som också kan förklara annat som Kristoffers i så fall helt otroliga "oturslista" innehåller. Det räcker alltså inte det KAN vara planterat bara för att en handfull debattörer på Flashback tror det.

Att du drar en parallell mellan mitt sätt att förstå och uttrycka mig och de fysiska handikapen som neurosedynskada och narkolepsi, asbestskadade lungor är din tolkning. Verkligheten är faktiskt en helt annan, samma att min vistelseadress skulle vara ett gruppboende eller något liknande
Citera
2014-03-27, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Haha... du besitter en total avsaknad på verklighetsförankring.

Känner du dig nervös när snaran runt den verklige GM nu dras sakta men säkert åt?

Beror nog på vad man uppfattar som "verklighet".

Den verklige GM sitter där redan och nervös vet jag inte...skulle mest kännas förjävligt om bevisningen inte räcker/håller mot Kristoffer.
Citera
2014-03-27, 17:02
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Och för det tredje, så stärks makarnas enligt många tvivelaktiga alibi med MB:s mobiltrafik under aktuell tid.

Nix...
Citera
2014-03-27, 17:04
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja här har vi väl själva kärnan i skillnaden mellan de olika lägren i tråden.

Vi säger: "Ni ser inte skogen för bara trän"

Ni säger nåt i stil med "Ni ser en skog, men ser inte att den mest bara består av sly och något enstaka lite snedvuxet träd"

Blodet i bagageluckan är basen. Det är solid, teknisk bevisning för att Kristoffer Johansson befattat sig med den döda kroppen efter Vatchareeya Bangsuan. Varför han skulle ha gjort det utan att ha mördat henne eller åtminstone vara inblandad i mordet (och om han tiger för att skydda någon annan får han som sagt skylla sig själv som jag ser det)

Övriga delar i bevistemat är indicier med varierande styrka. Flera av dem är inte jättestarka, flera går att tänka sig alternativa förklaringar till. Vad som inte går att förklara är hur i helvete en människa skulle kunna ha sån otur som Kristoffer och ha alla dessa grejer emot sig och ändå vara oskyldig. Det är en anhopning av tillfälligheter som är orimlig att svälja när man tittar på fallet med sannolikhetsglasögon. Jag har redogjort för detta och sammanfattat flera gånger vad det är.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Till detta kan läggas Kristoffers allmänna beteende vid förhör. De pladdriga och alltmer orimliga bortförklaringarna till olika saker. Den närmast totala likgiltigheten för mordet och Vatchareeyas hemska öde (Nej, jag köper inte att han pga medicinering skulle vara ur stånd att visa normala känsloreaktioner) Jag är övertygad om att tingsrätten efter ett antal dagar av förhör med honom bara kände att "visst är den här killen skyldig". Precis som utredarna snabbt gjorde (före medicineringen)

Jag kan inte se någon rimlig förklaring till hur denne kille skulle kunna vara oskyldig och inte det minsta inblandad i mordet. Om det ska räcka till en fällande dom i rätten är en annan fråga, vilket jag skrivit många gånger också. Jag tycker att den gör det, men jag har respekt för de som ändå känner tveksamhet. Indiciemål ÄR svåra.

Ja, jag har inte lyckats undgå din "gedigna lista". Den är ungefär lika seriös som åklageriets "stycka-hunden" spekulation.

Det du och andra "Häng han högt"-gelikar gärna missar är killens diagnoser. Han är ungefär 14-år mentalt sett. Att vara pladdrig är inget bevis. Att ge "orimliga" bortförklaringar är inget bevis, att han upplevs likgiltig beror på hans diagnos och det är inget "bevis" heller.

Man kan inte döma någon "på känsla" till livstid på grund av det.
Senast redigerad av zero73 2014-03-27 kl. 17:08.
Citera
2014-03-27, 17:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om rättsläkaren svarar TO att, ja en condor pipe dagger motsvarar sårskadorna, vad händer då?

Har KJ haft en sådan? Om inget talar för det, vad får det för konsekvens? Jag menar bara, stämjärnet har varit centralt och om en dagger istället blir aktuell, slutsats?
Det är en väldig skillnad på om rättsläkaren säger att En condor pipe dagger är det, och ingenting annat, och om rättsläkaren säger Visst, det kan vara en condor pipe dagger - också.

I det förra fallet förändras bevisläget, och det blir besvärande för åtalet om inte åklageriet kan göra sannolikt att KJ haft tillgång till ett sådant vapen. I det senare fallet förändras strängt taget inte bevisläget just alls.

Problemet är att jag har mycket svårt att tro att rättsläkaren skulle våga identifiera vapnet spiksäkert som en condor pipe dagger givet vad det står i intyget.
Citera
2014-03-27, 17:14
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Beror nog på vad man uppfattar som "verklighet".

Den verklige GM sitter där redan och nervös vet jag inte...skulle mest kännas förjävligt om bevisningen inte räcker/håller mot Kristoffer.

Vems fel är det i så fall?
Citera
2014-03-27, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Vems fel är det i så fall?

KJ:s fel...den fega jävla kvinnomördaren som inte kan stå för vad han har gjort
Citera
2014-03-27, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Nix...

Aha, så då vet inte polisen var MB:s mobil befann sig?
Citera
2014-03-27, 17:21
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är en väldig skillnad på om rättsläkaren säger att En condor pipe dagger är det, och ingenting annat, och om rättsläkaren säger Visst, det kan vara en condor pipe dagger - också.

I det förra fallet förändras bevisläget, och det blir besvärande för åtalet om inte åklageriet kan göra sannolikt att KJ haft tillgång till ett sådant vapen. I det senare fallet förändras strängt taget inte bevisläget just alls.

Problemet är att jag har mycket svårt att tro att rättsläkaren skulle våga identifiera vapnet spiksäkert som en condor pipe dagger givet vad det står i intyget.
Vad tror du själv när du studerat ingångshålen i fup?
Citera
2014-03-27, 17:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Den snaran finns bara i din fantasi. Om Kristoffer blir frikänd är nog sannolikheten att mordet förblir rättsligt ouppklarat 80-90%. De felande procenten reserverar jag för eventuella fynd av stora ryggsäckar med graverande innehåll för den nyssnämnde.

Som Hamilkar påpekat femtielva gånger: Chansen att åtala och få en annan gärningsman fälld med den indiciekedja som finns mot Kristoffer och särskilt blodet är nära nog noll.

Vittnar om att Hamilkar inte är särskilt påläst, eller bortser från att gm med mycket stor sannolikhet är fler än en person. Personkretsen av tänkbara medbrottslingar är ju inte direkt snäv - men den är inte så omfångsrik som många tror. Det bästa för målet vore att KJ döms till ett mycket kännbart fängelsestraff, helst till livstid vilket gärningen utan tvekan är kvalificerad för, och att detta tvingar upp sanningen på bordet. Och sanningen om VB-mordet tror jag KJ sitter på, så det ligger tveklöst i KJ:s intresse att skapa en bättre position genom att berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in