Citat:
Ursprungligen postat av
FrankieOcean
Men smartcast finns det ju anledning till at ha/inte ha, på champs som t.ex Ahri gillar jag inte att ha E på smartcast för jag vill se rangen på den, men på t.ex Jinx kör jag alltid smartcast på allt... Vet att när man väl blir erfaren om rangen kan man köra smartcast på vem som helst, men det är ju inte alls lika begränsande som låst kamera. När fan behöver man egentligen låst kamera? Jag kollar runt på mapen hela tiden och kollar vad som händer, skulle ju sitta med min tumme på space 24/7, känns bara jätte oklart varför man skulle göra det...
Jag håller med dig helt, men argumentet känns lite som att flasha på d för att den är närmre vänstra långfingret eller något, det är ju bara olika. Jag håller dock tummen på space hela tiden när jag spelar fast jag inte använder den, kanske bara är jag?
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankieOcean
Mm det är riktigt mysigt när sådant händer
Speciellt när man frågar dem varför de taxar och förstör lanen, varpå de svarar att de inte kommer ganka längre för man är "toxic"

Förstår inte hur folk flamar över det här, laners förväntar sig att få allt i jungeln, men att ta 2-3 creeps eller stanna för att få typ 50 xp för att lvla är helt åt helvete och okej att raga åt.
Men att junglaren tar andra blå eller tredje röd så är man dum i huvudet, eller får man smitar stora wraiths för passiva på spirit.
Det är ju inte så att man pushar så han kan frysa sin lane framför turret om han inte är sjukt duktig utan antingen resettar man så man kan diva/denya eller bara taxa 2-3 creeps för man wastade tid.
Speciellt i plat- behöver man ju inte bry sig ett skit om att motståndaren fryser utan man kan alltid styra lanen som man vill, speciellt early lvls är det ju jättelätt att spegla andra junglaren och baita fram 2v2s som man själv vill.
Lanen pushas ju automatiskt när man gankar, så spelar ju inte så stor roll om man fryser den av någon anledning. Fryser de lanen, logger under brukar jag dock alltid låta den vara, men nästan alltid bättre att pusha, denya imo , man lägger ju pressure också på andra junglaren , tar bort pressure från andra lanes, men ja det finns tillfällen man bör låta lanen vara.