2014-03-26, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89

EuW nere igen? :S

Halvt. Perfekt timing att köra ranked, om de inte tagit ner det nu
Citera
2014-03-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
Halvt. Perfekt timing att köra ranked, om de inte tagit ner det nu
Bara ranked nere för mig.
Citera
2014-03-26, 19:49
Medlem
Emeritus-IIs avatar
PMa nickname om ni vill lira team builder med en lvl27 toplaner/jungler. Börjar bli tråkigt att lira ensam.
Citera
2014-03-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Spelar du på EUW så adda mig, Caprice110

Tack för hjälpen, skall kolla om jag kan fixa det nu var inte så skönt att köra smartcast med Q även om det gick :P
Att sätta på range indicator när man använder smartcast gör livet mycket lättare.
Citera
2014-03-26, 22:01
Medlem
PrinceMeandors avatar
Skaffade spelet idag och lirar för fullt. Spelar med Xin Zhao som champion just nu och trivs väldigt bra med honom. Jag har nästan ingen erfarenhet alls av MOBA spel sen innan så jag skulle uppskatta lite tips på taktiker och builds.
Citera
2014-03-26, 22:07
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Skaffade spelet idag och lirar för fullt. Spelar med Xin Zhao som champion just nu och trivs väldigt bra med honom. Jag har nästan ingen erfarenhet alls av MOBA spel sen innan så jag skulle uppskatta lite tips på taktiker och builds.

Protip:

nr1: Undvik att dö

nr2: Undvik att dö

Nr3: Stanna inte kvar på lanes du gankar för att börja farma och pusha lanen, personer som gör det riskerar en lavét om ens lagkamrater är i samma rum.
Citera
2014-03-26, 23:06
Medlem
Citat:
Protip:

nr1: Undvik att dö

nr2: Undvik att dö

Nr3: Stanna inte kvar på lanes du gankar för att börja farma och pusha lanen, personer som gör det riskerar en lavét om ens lagkamrater är i samma rum.
Helt ok om man kan pusha vågen ända in i motståndartornet. Finns egentligen ingen anledningen att inte göra det såvida man inte vill spara tid.
Citera
2014-03-26, 23:26
Medlem
Trycker på ranked games men kommer in i normal(lobby). Flera ingame som har samma problem. Vad är det som händer?
Citera
2014-03-27, 00:16
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Helt ok om man kan pusha vågen ända in i motståndartornet. Finns egentligen ingen anledningen att inte göra det såvida man inte vill spara tid.

Förutom att det finns ingenting värre änn en junglare som kommer, gör en halvtaskig gank i början som inte uppnår någonting, stannar kvar på lanen och farmar/pushar, och sedan drar och lämnar en i en skitdålig sits mot den man möter + eventuellt deras junglare som lär vara där snart nog.

Denna typ av folk gör så att lanes förlorar.

Såklart är det en bra idé om man är i ett steg där man ska försöka ta motståndarnas torn, sammtidigt som de är borta från lanen, men att göra det innan är ett stort nej.
Citera
2014-03-27, 00:57
Medlem
Citat:
Förutom att det finns ingenting värre änn en junglare som kommer, gör en halvtaskig gank i början som inte uppnår någonting, stannar kvar på lanen och farmar/pushar, och sedan drar och lämnar en i en skitdålig sits mot den man möter + eventuellt deras junglare som lär vara där snart nog.

Denna typ av folk gör så att lanes förlorar.

Såklart är det en bra idé om man är i ett steg där man ska försöka ta motståndarnas torn, sammtidigt som de är borta från lanen, men att göra det innan är ett stort nej.
Jag gankar alltid lanes, pushar de så man får minion advantage och denyar motståndaren early game, varför skulle jag inte göra det?
Speglar man andra junglaren vet man ändå att han är nära snart om man går normala paths, så då kan man baita counterganks, kanske diva eller bara denya.
Citera
2014-03-27, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Hur gör man för att enbart ha smartcast på W och 2? vill inte ha alla knappar :P

Tryck på esc, sen trycker du på pilen under den knapp du vill ha smartcast på
Citera
2014-03-27, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Jag håller väl med om att jag anser att det är effektivare utan, men han skrev ju faktiskt att han tar bort locked när han kollar runt i minimapen med mellanslag.

Men det känns ju jävligt skevt att behöva trycka space när du ska titta runt i t.ex teamfights där det kan bli väldigt grötigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in