2014-03-27, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det är ju upp till en personligen, vad man gillar själv. Vissa gillar det andra inte & man är ju inte sämre för man gör det. Lite som med smartcast.

Men smartcast finns det ju anledning till at ha/inte ha, på champs som t.ex Ahri gillar jag inte att ha E på smartcast för jag vill se rangen på den, men på t.ex Jinx kör jag alltid smartcast på allt... Vet att när man väl blir erfaren om rangen kan man köra smartcast på vem som helst, men det är ju inte alls lika begränsande som låst kamera. När fan behöver man egentligen låst kamera? Jag kollar runt på mapen hela tiden och kollar vad som händer, skulle ju sitta med min tumme på space 24/7, känns bara jätte oklart varför man skulle göra det...
Citera
2014-03-27, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Förutom att det finns ingenting värre änn en junglare som kommer, gör en halvtaskig gank i början som inte uppnår någonting, stannar kvar på lanen och farmar/pushar, och sedan drar och lämnar en i en skitdålig sits mot den man möter + eventuellt deras junglare som lär vara där snart nog.

Mm det är riktigt mysigt när sådant händer

Speciellt när man frågar dem varför de taxar och förstör lanen, varpå de svarar att de inte kommer ganka längre för man är "toxic"
Citera
2014-03-27, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Men smartcast finns det ju anledning till at ha/inte ha, på champs som t.ex Ahri gillar jag inte att ha E på smartcast för jag vill se rangen på den, men på t.ex Jinx kör jag alltid smartcast på allt... Vet att när man väl blir erfaren om rangen kan man köra smartcast på vem som helst, men det är ju inte alls lika begränsande som låst kamera. När fan behöver man egentligen låst kamera? Jag kollar runt på mapen hela tiden och kollar vad som händer, skulle ju sitta med min tumme på space 24/7, känns bara jätte oklart varför man skulle göra det...
Jag håller med dig helt, men argumentet känns lite som att flasha på d för att den är närmre vänstra långfingret eller något, det är ju bara olika. Jag håller dock tummen på space hela tiden när jag spelar fast jag inte använder den, kanske bara är jag?

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Mm det är riktigt mysigt när sådant händer

Speciellt när man frågar dem varför de taxar och förstör lanen, varpå de svarar att de inte kommer ganka längre för man är "toxic"
Förstår inte hur folk flamar över det här, laners förväntar sig att få allt i jungeln, men att ta 2-3 creeps eller stanna för att få typ 50 xp för att lvla är helt åt helvete och okej att raga åt.
Men att junglaren tar andra blå eller tredje röd så är man dum i huvudet, eller får man smitar stora wraiths för passiva på spirit.

Det är ju inte så att man pushar så han kan frysa sin lane framför turret om han inte är sjukt duktig utan antingen resettar man så man kan diva/denya eller bara taxa 2-3 creeps för man wastade tid.

Speciellt i plat- behöver man ju inte bry sig ett skit om att motståndaren fryser utan man kan alltid styra lanen som man vill, speciellt early lvls är det ju jättelätt att spegla andra junglaren och baita fram 2v2s som man själv vill.
Lanen pushas ju automatiskt när man gankar, så spelar ju inte så stor roll om man fryser den av någon anledning. Fryser de lanen, logger under brukar jag dock alltid låta den vara, men nästan alltid bättre att pusha, denya imo , man lägger ju pressure också på andra junglaren , tar bort pressure från andra lanes, men ja det finns tillfällen man bör låta lanen vara.
Senast redigerad av Cap.teemo 2014-03-27 kl. 04:15.
Citera
2014-03-27, 07:10
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmarr
nån som e sugen på att spela med mig? ;P snäll tjej, höhööö

Joina FaceBook gruppen "LoL Group Sweden" där finns tusentals svenskar att lira med, hundratals tjejer där med för den delen (om du undrar).

Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Skaffade spelet idag och lirar för fullt. Spelar med Xin Zhao som champion just nu och trivs väldigt bra med honom. Jag har nästan ingen erfarenhet alls av MOBA spel sen innan så jag skulle uppskatta lite tips på taktiker och builds.

Välkommen till spelet Jag kikar ibland på builds via http://www.lolking.net/guides/

Förresten så har jag en fråga. Har ett ranked lag där vi är vänner mellan bronze-diamond spelar. Min diamond vän vill lira på sin smurf numera för han påstår att hans mmr sjunker så det påverkar även hans spel i solo Q. Stämmer detta eller har han gått o blivit paranoid?:P
Citera
2014-03-27, 09:35
Medlem
ze_bandits avatar
Klart som fan man ska taxa lanen. Spelar du Ahri och jag kommer för att ganka din lane och du missar din charm på 1cm avstånd så KOMMER jag att taxa. Samma sak om du failar och dör och din motståndare backar och jag är på samma halva av mapen så går jag till din lane och pushar till tornet (ifall inte deras junglare dyker upp). Inte bara gör du så att motståndaren missar creeps utan din junglare får välbehövd xp och guld. Folk som blir irriterade för att man taxar är bara okunniga, och brukar få en mute direkt om dom visar sig vara hotfulla eller ignoranta. Brukar dock alltid respektera om lanern inte vill att jag ska ta ner deras torn.
Citera
2014-03-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ze_bandit
Klart som fan man ska taxa lanen. Spelar du Ahri och jag kommer för att ganka din lane och du missar din charm på 1cm avstånd så KOMMER jag att taxa. Samma sak om du failar och dör och din motståndare backar och jag är på samma halva av mapen så går jag till din lane och pushar till tornet (ifall inte deras junglare dyker upp). Inte bara gör du så att motståndaren missar creeps utan din junglare får välbehövd xp och guld. Folk som blir irriterade för att man taxar är bara okunniga, och brukar få en mute direkt om dom visar sig vara hotfulla eller ignoranta. Brukar dock alltid respektera om lanern inte vill att jag ska ta ner deras torn.
Samma här, mute direkt.
Och om det var Mid som gnäller kan dom glömma blue om det inte går sjukt bra för dom.
Om man kan pusha lanen och sen resetta den innan båda kommer tillbaka så borde man ju göra det, folk fattar ju oftast inte att du faktiskt investerar tid i de lanes du försöker ganka och om du investerar din tid dåligt genom hela gamet kommer du att ligga bakom om du inte gått plus alls någonstans.
Citera
2014-03-27, 12:41
Medlem
irkens avatar
Bland det värsta som finns är ju junglare som inte vet hur man taxar, pusha in min wave i deras torn hjälper inte alltid bara utan man kanske också måste göra så lanen resettas vilket den inte alltid gör. Förstår när folk blir arga då.
Citera
2014-03-27, 15:11
Medlem
4-Gotts avatar
Nåt med EuWest nu på senaste dagarna. Har försökt logga in under 2-3 dar på olika tillfällen och då har det alla 3 gångerna varit över 20K i kö, tom nu på en vardag kl 15? :O
Citera
2014-03-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Nåt med EuWest nu på senaste dagarna. Har försökt logga in under 2-3 dar på olika tillfällen och då har det alla 3 gångerna varit över 20K i kö, tom nu på en vardag kl 15? :O
Jag är inne och inget funkar för mig ändå.

Kan inte köra ranked, står att jag inte har 16 champs än, trots att jag har nästan alla

Normal games funkar inte heller, kommer inte in i lobbyn efter att ha accepterat.
Citera
2014-03-27, 17:33
Medlem
Lord-Igors avatar
Hej jag har varit sugen på att dra upp et 5v5 team.
Jag spelar 100% supp och inget annat, main är janna men ska försöka byta till thresh eller annie har inte bestämt mig.

skicka gärna ett PM om du är sugen.
Citera
2014-03-27, 18:19
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
Samma här, mute direkt.
Och om det var Mid som gnäller kan dom glömma blue om det inte går sjukt bra för dom.
Om man kan pusha lanen och sen resetta den innan båda kommer tillbaka så borde man ju göra det, folk fattar ju oftast inte att du faktiskt investerar tid i de lanes du försöker ganka och om du investerar din tid dåligt genom hela gamet kommer du att ligga bakom om du inte gått plus alls någonstans.

Nu är det lite skillnad mellan att pusha en lane när deras killar just dragit tillbaka, och börja pusha när de redan står där och utan problem kan farma under tornet, eller frysa lanen i sin safezone, helt utan att junglaren faktiskt gör någonting förutom att ta xp/guld från den på lanen samt ser till att den är överextendad.

Ofta följs detta av att junglaren sedan bara drar vidare och inte ens bjuder på en gratis gul ward.

Såklart håller den på lanen att köra taktiken att ha högt tryck och pusha mot den andra spelarens torn, ja då får gärna junglaren hjälpa till, men kommer ens junglare och får för sig att göra så early game när man spelar exempelvis nasus, sammtidigt som de andra har en nasty junglare så är det helt rättigfärdigat att tycka att sin junglare är helt dum i huvudet, pga att den har nästan skrivit under på att man kommer bli dödad, och är det sedan en extrem snowball champ man möter så kan man tacka junglaren för att man förlorade lanen.
Citera
2014-03-27, 18:42
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Bland det värsta som finns är ju junglare som inte vet hur man taxar, pusha in min wave i deras torn hjälper inte alltid bara utan man kanske också måste göra så lanen resettas vilket den inte alltid gör. Förstår när folk blir arga då.

Folk som pushar EN wave och sen lämnar din lane med 2 creeps som är låga så att waven resettas till motståndaren, fyyyfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in