2014-03-27, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Enligt en närstående bekant med hockeykoll och som sällan har fel är Andreas Johansson klar som ny tränare i HV71 kommande säsong. Märkligt val. Har ju tydligt visat att han inte håller som tränare i högsta serien. Ratad hos både Färjestad och MoDo.

Min närstående bekant varit inte så fel ute den 18 mars
2014-03-27, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Min närstående bekant varit inte så fel ute den 18 mars
Säger du det, så här skrev jag den 14 Mars (FB) Den stora Silly Season-tråden för SHL/HA säsongen 14/15. Antagligen så har din bekant bara läst samma artikel.
2014-03-27, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
Någon på twitter skrev att Fantenberg är på gång till Frölunda, någon som hört nåt?

https://twitter.com/hockeykeskinen/status/449088378504769537
Haha, vad skulle han göra i Frölunda?

Jag menar han har ju ändå en viss position i HV71 både hos publiken och på rangskalan som skulle ta tid att bygga upp i Frölunda. Varför fimpa det? Det är ju inte ens säkert att han skulle kunna bygga det på nytt även om skulle ha spelat bra hockey i Frölunda.
2014-03-27, 10:12
Avslutad
Mattias Nilsson till Timrå?

http://blogg.st.nu/tikare/2014/03/27/gotlandsk-shl-back-aktuell/
2014-03-27, 10:19
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Mattias Nilsson till Timrå?

http://blogg.st.nu/tikare/2014/03/27/gotlandsk-shl-back-aktuell/

Men nej för fan... Honom måste Salo behålla. Läste förövrigt i DT att Lashoff fortfarande är aktuell....
2014-03-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök

Jag menar han har ju ändå en viss position i HV71 både hos publiken och på rangskalan som skulle ta tid att bygga upp i Frölunda. Varför fimpa det? Det är ju inte ens säkert att han skulle kunna bygga det på nytt även om skulle ha spelat bra hockey i Frölunda.

Du har inte tänkt på att han kanske vill vinna något?
Och tjurarna han spelar för är ju inte ens nummer 1 i Småland. Än en gång visar du din idioti!
2014-03-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök

Han ser kanske att Frölunda är den bästa miljön för att ta ytterligare ett steg i sin utveckling. Rönnberg och hans team har en stor dragningskraft.
2014-03-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Man har seriens bästa forward i Lindström. Jag tror inte heller att Bellemare, Ericsson, och Möller har saknat bud från KHL/NHL.
Tror Lindström är största anledningen till att vi inte tappar så många till KHL, han råder de andra att livskvalité > oljepengar.
2014-03-27, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Men nej för fan... Honom måste Salo behålla. Läste förövrigt i DT att Lashoff fortfarande är aktuell....

Ja jag blir väldigt oroad över vår backsituation om Salo behåller ärkesopan lashoff och skeppar iväg en av landets bästa 94or.
2014-03-27, 11:43
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Tror Lindström är största anledningen till att vi inte tappar så många till KHL, han råder de andra att livskvalité > oljepengar.

Fast de ska tilläggas att dem inte direkt tjänar dåligt heller. Vad jag vet så tjänar Möller extremt bra med pengar. Sedan går det självklart att tjäna mer i KHL men de är ju främst pga skatterna. Men visst har man lyckats hålla bort KHL jävligt bra och man blir imponerad att man lyckas behålla dessa spelare. Synd bara att inte fler klubbar lyckats göra det.
2014-03-27, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
Han ser kanske att Frölunda är den bästa miljön för att ta ytterligare ett steg i sin utveckling. Rönnberg och hans team har en stor dragningskraft.
Så kan det förstås ligga till.

Fast jag tror ju att att de elitserieklubbar med någolunda ekonomiska muskler (jag räknar dit Frölunda, trots de senaste årens händelser) är jämngoda på att erbjuda utvecklingsmöjligheter för sina unga spelare.

Ser därför ingen logik i att ung spelare som få gott med speltid i sin klubb är uppskattad hos fansen och ha lyckats klättra ett snäpp i rangordning hux flux bara byta klubb.

Det enda tankbara anledning som jag kan se är ett fett lönekuvert. Fast som jag se det så borde HV71 ur det hänseendet ha minst samma möjligheter att erbjuda Fanten det han nu vara värd.

Iofs han skulle ju kunna tänkas vara väldigt trött på den här säsongens cirkus HV71 men nu är det ju klart med ny tränare osv, så det känns väldigt långsökt att han skulle vilja söka sig vidare till en ny elitserieförening.

Lämnar han mot all förmodan HV71 så är det nog för utlandet eller att Stillman fått en sådan hjärnblödning att han inte vill förlänga med kanske vår bästa framtidsback.
2014-03-27, 12:06
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Frölunda har redan 6 leftbackar under kontrakt och dessutom kan Ahnelöv och Bäckman skriva på igen. Även junioren Hertzberg ligger bra till för ett a-lagskontrakt.

Hur många backar ska vi ha egentligen...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in