Citat:
Ursprungligen postat av
Wollakosota
Han ser kanske att Frölunda är den bästa miljön för att ta ytterligare ett steg i sin utveckling. Rönnberg och hans team har en stor dragningskraft.
Så kan det förstås ligga till.
Fast jag tror ju att att de elitserieklubbar med någolunda ekonomiska muskler (jag räknar dit Frölunda, trots de senaste årens händelser) är jämngoda på att erbjuda utvecklingsmöjligheter för sina unga spelare.
Ser därför ingen logik i att ung spelare som få gott med speltid i sin klubb är uppskattad hos fansen och ha lyckats klättra ett snäpp i rangordning hux flux bara byta klubb.
Det enda tankbara anledning som jag kan se är ett fett lönekuvert. Fast som jag se det så borde HV71 ur det hänseendet ha minst samma möjligheter att erbjuda Fanten det han nu vara värd.
Iofs han skulle ju kunna tänkas vara väldigt trött på den här säsongens cirkus HV71 men nu är det ju klart med ny tränare osv, så det känns väldigt långsökt att han skulle vilja söka sig vidare till en ny elitserieförening.
Lämnar han mot all förmodan HV71 så är det nog för utlandet eller att Stillman fått en sådan hjärnblödning att han inte vill förlänga med kanske vår bästa framtidsback.