"Det gamla radarparet och kompisarna från Luleå, Johan Harju och Linus Omark, kan återförenas nästa säsong. I Jokerit, som kliver in i KHL till hösten.
Gefle Dagblad nämner att Brynäsforwarden Harju, 27, har ryktats till den finska huvudstadsklubben. Och Ilta-Sanomat har i dag uppgifter på att förhandlingar pågår mellan Jokerits general manager Jari Kurri och Luleåspelaren Omark, 27.
”Än så länge finns ingen information om huruvida förhandlingarna lett till en uppgörelse”, skriver tidningen.
Jokerit bygger nytt inför inträdet i KHL och sägs ha gjort klart med bland andra Brynäsbacken Ryan Gunderson och Färjestads Ville Lajunen till nästa säsong."
Från aftonbladets hockey direkt:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportbladetlive/hockeylive/
Harju, Omark, Gunderson och Lajunen ryktas alltså till Jokerit. Omark framstår mer och mer som en legoknekt i mina ögon..
Personligen hoppas jag att Örebro åker ur SHL och att Malmö inte går upp. Då kommer ett gäng spelare från Örebro att bli öppna för flytt, och Hersley går iaf inte till Malmö. Som leksing måste man tänka egoistiskt i dessa dagar. Vi behöver hyfsade spelare till hyfsade priser. Och står valet mellan Malmö och Leksand och en fortsättning i SHL för Hersley så tror jag tyvärr han hellre lirar i Malmö.
Näe, DIF och AIK får gärna gå upp för min del. Där hämtar vi inga spelare ändå och intresset för SHL kommer att öka