2014-03-20, 08:39
Avslutad
I dt.se kan man läsa att Mattias Nilsson tvekar om fortsättning i Leksand, så går det när man värvar in sopor " lashoff " och låter talangerna ruttna på bänken , ett rejält snedsteg av Salo
2014-03-20, 08:41
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Mikael Johansson är helt okej, lägger några mackor då och då, osynlig i perioder, men helt ok överlag, han är ingen ledande forward som vi skulle behöva. Hoppas inte Salo är villig att betala för mycket för honom.

Förövrigt får inte Pikkarainen fortsätta.

http://www.dt.se/sport/1.6978448-finsk-stjarnback-lamnar-leksands-if

"Salo förhandlar med Joonas Rönnberg och Mattias Nilsson – men Tom Linder och Matt Lashoff står kontraktslösa."

De två sista skulle väl inte vara någon större förlust, speciellt inte Lashoff... Rönnberg är SHL:s bästa back och måste bara vara kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Det kan vi nog ordna

I vilket lag då menar du? Lillebror kanske ska börja med att nå ks...
2014-03-20, 10:41
Medlem
"Det gamla radarparet och kompisarna från Luleå, Johan Harju och Linus Omark, kan återförenas nästa säsong. I Jokerit, som kliver in i KHL till hösten.

Gefle Dagblad nämner att Brynäsforwarden Harju, 27, har ryktats till den finska huvudstadsklubben. Och Ilta-Sanomat har i dag uppgifter på att förhandlingar pågår mellan Jokerits general manager Jari Kurri och Luleåspelaren Omark, 27.
”Än så länge finns ingen information om huruvida förhandlingarna lett till en uppgörelse”, skriver tidningen.

Jokerit bygger nytt inför inträdet i KHL och sägs ha gjort klart med bland andra Brynäsbacken Ryan Gunderson och Färjestads Ville Lajunen till nästa säsong."

Från aftonbladets hockey direkt: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportbladetlive/hockeylive/

Harju, Omark, Gunderson och Lajunen ryktas alltså till Jokerit. Omark framstår mer och mer som en legoknekt i mina ögon..

Personligen hoppas jag att Örebro åker ur SHL och att Malmö inte går upp. Då kommer ett gäng spelare från Örebro att bli öppna för flytt, och Hersley går iaf inte till Malmö. Som leksing måste man tänka egoistiskt i dessa dagar. Vi behöver hyfsade spelare till hyfsade priser. Och står valet mellan Malmö och Leksand och en fortsättning i SHL för Hersley så tror jag tyvärr han hellre lirar i Malmö.

Näe, DIF och AIK får gärna gå upp för min del. Där hämtar vi inga spelare ändå och intresset för SHL kommer att öka
2014-03-20, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Härligt med två år till på Forre.
http://skellefteaaik.se/artikel/50192/

Man gör verkligen allt för att undanhålla saker för media. http://hockey.norran.se/wp-content/uploads/2014/03/bild2.jpg

Riktigt bra nu är de bara se till att behålla dom övriga från ifjol, årets värvningar kan dom fylla ut med egna juniorer så bara hoppas dom fixar kontrakt med Anton Lindholm oxå..
Sen skulle de sitta fint om David Rundblad kom hem igen å nån vass ersättare om Bud åker hem Nu då han blir fri i sommar, minst lika bra nästa år bör man kunna va
2014-03-20, 12:10
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
"Salo förhandlar med Joonas Rönnberg och Mattias Nilsson – men Tom Linder och Matt Lashoff står kontraktslösa."

De två sista skulle väl inte vara någon större förlust, speciellt inte Lashoff... Rönnberg är SHL:s bästa back och måste bara vara kvar.
Lashoff vill väl ingen ha kvar, då han varit dålig, Linder har varit helt ok och kan gott fortsätta som 7e back enligt mig.
2014-03-20, 12:28
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungtung
[i]"
Harju, Omark, Gunderson och Lajunen ryktas alltså till Jokerit. Omark framstår mer och mer som en legoknekt i mina ögon..

Harju kan man förstå. Han har varit så pass att han t o m kan ha platsat i Skellefteå AIK. Men Omark??? Var finns de meriter som gör honom till en KHL-värvning numera?
2014-03-20, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pungtung
"Det gamla radarparet och kompisarna från Luleå, Johan Harju och Linus Omark, kan återförenas nästa säsong. I Jokerit, som kliver in i KHL till hösten.

Gefle Dagblad nämner att Brynäsforwarden Harju, 27, har ryktats till den finska huvudstadsklubben. Och Ilta-Sanomat har i dag uppgifter på att förhandlingar pågår mellan Jokerits general manager Jari Kurri och Luleåspelaren Omark, 27.
”Än så länge finns ingen information om huruvida förhandlingarna lett till en uppgörelse”, skriver tidningen.

Jokerit bygger nytt inför inträdet i KHL och sägs ha gjort klart med bland andra Brynäsbacken Ryan Gunderson och Färjestads Ville Lajunen till nästa säsong."

Från aftonbladets hockey direkt: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportbladetlive/hockeylive/

Personligen hoppas jag att Örebro åker ur SHL och att Malmö inte går upp. Då kommer ett gäng spelare från Örebro att bli öppna för flytt, och Hersley går iaf inte till Malmö. Som leksing måste man tänka egoistiskt i dessa dagar. Vi behöver hyfsade spelare till hyfsade priser. Och står valet mellan Malmö och Leksand och en fortsättning i SHL för Hersley så tror jag tyvärr han hellre lirar i Malmö.

Näe, DIF och AIK får gärna gå upp för min del. Där hämtar vi inga spelare ändå och intresset för SHL kommer att öka

En fråga till brynäsarna, är Harju verkligen så bra att han platsar i Jokerit?
2014-03-20, 15:03
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo

Med rätt sällskap kan det bli bra, gjorde trots allt 19 mål utan särskilt mycket istid & halvkassa kedjekamrater.
2014-03-20, 17:30
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Harju kan man förstå. Han har varit så pass att han t o m kan ha platsat i Skellefteå AIK. Men Omark??? Var finns de meriter som gör honom till en KHL-värvning numera?
Nog är Omark en bra spelare, vet inte hur du kan få det till att Harju skulle vara mer välmeriterad? Men det Jokerit vill ha är nog båda, förmodligen ringer dom nog Lavander också.
2014-03-20, 17:58
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ja.

Såg nyss att Oscar Eklund ryktas till Brynäs. Hur är han?
Senast redigerad av Illusioner 2014-03-20 kl. 18:46.
2014-03-20, 18:57
Avslutad
Salo är på plats i Gävle ikväll. undrar vem han kollar på?
2014-03-20, 18:59
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Salo är på plats i Gävle ikväll. undrar vem han kollar på?
Nordqvist skulle jag gissa på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in