2014-03-29, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Verkar som att det blir Frölunda för Fantenberg ändå.

https://twitter.com/MrMadhawk/status/449844605656530944
Haha, så fel vi två hade i så fall.

Om det stämmer får vi döpa om honom till fjantenberg, hursom vad ska han göra i böglunda, den klubben presterar ju sämst i hela sverige, har de någonsin passerat i en kvartsfinal, har de pengar att betala löner med?

Om det stämmer så är ju fjantenberg sveriges största fitta och svikare, och känner jag den typen av folk rätt så tar de inte länge innan han pissar böglunda i fejset oxå.

Konstigt att böglunda vill ha med sånt folk att göra, FY FAN!!!
2014-03-29, 12:44
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
"Hold your horses"... lite tidigt att spika upp den profetian!
Silly har ju knappt ens börjat!
Hade Matt Lashoff åkt hade jag enbart jublat, nu känns det som om LIF redan är försvagat och laget i år var en humla som flög.
Att tappa ryggradsspelare som Knuts känns inte bra, Blomqvist har trots allt producerat poäng.
Bröderna Connolly kanske är snäppet bättre, men hur funkar de i truppen och räcker det?
Tappar vi Nilsson till Timrå och behåller vi Matt puck över sarg,fastna i egen zon, idiotutvisning i slutet Lashoff så börjar jag tvivla på Salo.

LIF måste fokusera på kontinuitet och slitvargar, sen om man kan får de yngre att börja producera mer så är det fantastiskt, men det får man inte utan speltid och förtroende.

Höjs inte nivå till nästa år så tror jag tyvärr att miraklet från i år blir ett fett platt fall och vi hasar runt med Bofors och AIK i KS.

Det tror jag inte LIF fixar, risken finns för en genomklappning om vi varit slagpåsar 2014/2015.

Nu är jag väldigt väldigt svartsynt, men fy fan, jag vill verkligen inte åka ned i KS igen.

Laget inte jaget gjorde det i år, foka på att bygga vidare på det Salo för f-n.
Senast redigerad av Svithjod 2014-03-29 kl. 12:46.
2014-03-29, 14:02
Medlem
Thains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök

Om det stämmer får vi döpa om honom till fjantenberg, hursom vad ska han göra i böglunda, den klubben presterar ju sämst i hela sverige, har de någonsin passerat i en kvartsfinal, har de pengar att betala löner med?

Om det stämmer så är ju fjantenberg sveriges största fitta och svikare, och känner jag den typen av folk rätt så tar de inte länge innan han pissar böglunda i fejset oxå.

Är det helt hundra att han inte förlänger/får förlängt med HV?
2014-03-29, 14:05
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Är det helt hundra att han inte förlänger/får förlängt med HV?

Citat:
Efter säsongen tog slut i söndags har sportchefen Fredrik Stillman och GM Sport Ola Thorwalls haft samtal med samtliga spelare. Jason Krog, Elias Fälth och Johan Lindström fick beskedet att de inte får förlängt kontrakt med HV71, William Karlsson åker över till NHL och Oscar Fantenberg har valt att fortsätta karriären i en annan klubb.

http://www.hv71.se/artikel/50599/

Rätt klart.
2014-03-29, 14:45
Avslutad
Bröderna Connoly på väg till Dalarna.

http://www.dt.se/sport/lif/1.7009427-connollys-pa-vag-till-lif
2014-03-29, 14:59
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök

Varför ska han inte vara i Frölunda? Gossen vill utvecklas och Frölunda börjar få stämpeln "Vi utvecklar unga spelare till bättre spelare".
2014-03-29, 15:26
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Varför ska han inte vara i Frölunda? Gossen vill utvecklas och Frölunda börjar få stämpeln "Vi utvecklar unga spelare till bättre spelare".
Haha av vem? Maken till hybris göteborgarna börjar få bara för att man under en säsong plundrat juniorer från andra klubbar
2014-03-29, 15:36
Medlem
Displaceds avatar
Vem i Frölundas organisation är det som gillar unga pojkar?
2014-03-29, 15:38
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Haha av vem? Maken till hybris göteborgarna börjar få bara för att man under en säsong plundrat juniorer från andra klubbar
"-Frölunda Indians har ett väldigt gott rykte även här i Finland när det gäller att utveckla unga hockeyspelare och i landslaget har jag ju både sett och mött Roger Rönnbergs ishockey. Den gillar jag och vill vara en del av." - Lehkonen

Frölunda bygger för framtiden och har redan börjat skapa sig ett rykte, ett rykte som Frölunda vill ha. Roger Rönnberg visade det i JVM och den här säsongen att han är riktigt bra med juniorer. Dom får en chans i Frölunda jämfört med många andra klubbar som inte riktigt vågar spela sina talanger.
2014-03-29, 15:53
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Dom får en chans i Frölunda jämfört med många andra klubbar som inte riktigt vågar spela sina talanger.
Haha ja jisses, hybris var det ja. Du menar att Fantenberg inte fått chans att spela i hv för att man inte vågat? Brynäs vann SM-guld med sina talanger 2012, fler av dem spelar NHL nu än det är unga spelare i NHL som har någon som helst anknytning till Frölunda. Faktum är att bortsett från Karlsson kommer jag inte på en enda ung spelare i hela nhl som någonsin haft något med frölunda att göra. Men det kanske är just Karlsson lilla sejour i frölunda för en sisådär sex år sedan och Lunkan som gett frölunda sitt internationella rykte som en talangfabrik
2014-03-29, 16:06
Bannlyst
Citat:
Att Frölunda är en klubb som är bra på att utveckla unga spelare det går inte att förneka när en tittar på vilka nhl-lirare de har fått fram.

Fast jag vet inte om en kille över tjugo ur det perspektivet är en ung spelare som en klubb utvecklar. Jag menar att unga spelare man utvecklar är de som är i tonåren och ingår i j-verksamheten.

När man ha passerat typ 17 år eller så är det en själv som stå för utvecklingen och det en klubb har att erbjuda är goda förutsättningar till ens egen utveckling. Kan då handla om träningsmöjligheter, tips, råd från erfarna spelare och ledare, samt naturligtvis speltid.

Fjantenberg hade gott om speltid i HV71, han var betrodd med kaptensroller så det kan ju knappast handla om brist på förtroende och speltid i detta fall.

Om man skulle ta en spelare som Fiala så anse jag att det är inte HV71 som utvecklar honom. Ansvaret ligger helt hos Fiala och det HV71 kan erbjuda är stöd och goda träningsmöjligheter allt annat är upp till Fiala själv.

Om vi tar WK så anser jag att det var inte HV71 som utvecklade honom. Utan det som HV71 bidrog med var goda utvecklingsmöjligheter som WK på bästa sätt tog till vara på själv.

Sedan är det så att lag som SAIK, Färjestad, HV71, Frölunda, Linköping och några till har såpass goda kunskaper, erfaret folk att möjligheterna till egen utveckling i dessa klubbar är i stort sett lika.

Däremot så tror jag att de klubbar som har plöjt in mycket pengar i campus osv kommer ha ett försprång att kunna skola fram egna juniorer ur de egna leden. Och det bero på enligt min uppfattning bara på att man kan ge mer istid och annan träning per junior-capita än klubbar som nu ännu inte ha gjort dessa framtidsinvesteringar.

Den där Rönnberg har vunnit ett jvm-guld, tack vare att folk som Boustedt, Mårts och många andra har gjort ett jävla bra jobb för svensk juniorhockey. Däremot har vi ännu inte sett att Rönnberg fått fram juniorer, eller presterat något särskilt som coach inom svensk elitserie-hockey.

Det finns ett engelskt uttryck som heter "what goes around comes around" och om han beter sig så mot HV71. Då kommer det en tid han gör detsamma mot Frölunda, var så säker.

SÅ DET SÅ!!!
Senast redigerad av Skogsrök 2014-03-29 kl. 16:11.
2014-03-29, 16:09
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Haha ja jisses, hybris var det ja. Du menar att Fantenberg inte fått chans att spela i hv för att man inte vågat? Brynäs vann SM-guld med sina talanger 2012, fler av dem spelar NHL nu än det är unga spelare i NHL som har någon som helst anknytning till Frölunda. Faktum är att bortsett från Karlsson kommer jag inte på en enda ung spelare i hela nhl som någonsin haft något med frölunda att göra. Men det kanske är just Karlsson lilla sejour i frölunda för en sisådär sex år sedan och Lunkan som gett frölunda sitt internationella rykte som en talangfabrik

Vad gäller "yngre" spelare så är väl Frölundas lite mer etablerade än vad Bynäs diton är?

Silfverberg är lika gammal som Karlsson och Karlsson är en stjärna. Järnkrok är lika gammal som Robin Lehner som också är mer etablerad än vad Järnkrok är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in