2014-03-26, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Vart står det att Brynäs hugger på Blomqvist?

Såg nu, är trött
2014-03-26, 19:59
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Läste det där tidigare idag, känns riktigt tungt.
Är så jävla bitter just nu. Aja... Vi får väl vara glada för de fina minnena han skänkt oss fans. En klasspelare som honom lär inte komma tillbaka tyvärr, synd att "världens 3e bästa liga" helt saknar ekonomin att behålla profiler som Ryan.

Ska bli intressant att se PP nästa år. Min gissning är att det kommer bli smärtsamt tydligt hur viktig han varit för oss i den spelformen. Vi hamnar väl på mediokra 17-18% kanske, såsom bottenlag som HV8-1 mäktar med. Kommer bli tungt när man samtidigt måste förbättra andra delar av spelet också (boxplay, defensiven i 5 mot 5, osv)...
2014-03-26, 20:55
Medlem
ett kadavers avatar
Gillar Blomqvist, men det är nog mest för att han förnedrade Mora i Globen. Min känsla är att han gärna varit kvar men Salo inte ville förlänga i första taget.

Hade Blomqvist satt 1/3 av sina chanser mot öppet mål hade vi spelat slutspel. Blir han skarpare i avsluten blir han en fin tillgång för laget som tar honom.
2014-03-26, 22:09
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Gillar Blomqvist, men det är nog mest för att han förnedrade Mora i Globen. Min känsla är att han gärna varit kvar men Salo inte ville förlänga i första taget.

Hade Blomqvist satt 1/3 av sina chanser mot öppet mål hade vi spelat slutspel. Blir han skarpare i avsluten blir han en fin tillgång för laget som tar honom.
Ja att göra mål är trots allt det enda som en hockeyspelare behöver, grovjobbare och slitvargar är värdelösa?

Det känns just nu som att det är en jävla tur att inget lag åker ur nästa år annars hade LIF haft AIK´s plats nästa år i KS.

Hoppas Salo har några kaniner att dra fram ur hatten annars blir jag nervös på riktigt.
2014-03-26, 22:54
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Det känns just nu som att det är en jävla tur att inget lag åker ur nästa år annars hade LIF haft AIK´s plats nästa år i KS.

Elvan och tolvan får väl kvala?
2014-03-26, 23:14
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Är så jävla bitter just nu. Aja... Vi får väl vara glada för de fina minnena han skänkt oss fans. En klasspelare som honom lär inte komma tillbaka tyvärr, synd att "världens 3e bästa liga" helt saknar ekonomin att behålla profiler som Ryan.

Ska bli intressant att se PP nästa år. Min gissning är att det kommer bli smärtsamt tydligt hur viktig han varit för oss i den spelformen. Vi hamnar väl på mediokra 17-18% kanske, såsom bottenlag som HV8-1 mäktar med. Kommer bli tungt när man samtidigt måste förbättra andra delar av spelet också (boxplay, defensiven i 5 mot 5, osv)...

Skaik lyckas ju rätt bra med att behålla sådana profiler.
2014-03-26, 23:15
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Elvan och tolvan får väl kvala?
Å fan jag trodde att det bara lyftes upp två lag nästa år, det kan bli fyra nya lag med andra ord.

Rätt god chans att LIF åker ur då med andra ord.
2014-03-27, 02:05
Medlem
Marcus Nilsson får nytt i HV. Detta innebär att "springer" hem SHL och slutspelet nästa säsong.
I morgon kan ni troligen läsa om några nya till Sveriges finaste förening.

Och otippat att Västra Frölunda Hockey Club Indians är ute efter ännu en X Färjestad spelare som gått genom Luleå. Och denna spelare har stockholms dialekt. Alltså som klippt och skuren för Göteborgsandan
2014-03-27, 04:59
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Skaik lyckas ju rätt bra med att behålla sådana profiler.
Tycker inte det finns någon i SAIK som mäter sig med Gunderson, inte ens Holloway som varit en medelmåtta i år. Sedan finns det ingen chans att de skulle kunna kontra bud från KHL-lag.
2014-03-27, 08:29
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Tycker inte det finns någon i SAIK som mäter sig med Gunderson, inte ens Holloway som varit en medelmåtta i år. Sedan finns det ingen chans att de skulle kunna kontra bud från KHL-lag.

Man har seriens bästa forward i Lindström. Jag tror inte heller att Bellemare, Ericsson, och Möller har saknat bud från KHL/NHL.
2014-03-27, 09:13
Medlem
Någon på twitter skrev att Fantenberg är på gång till Frölunda, någon som hört nåt?

https://twitter.com/hockeykeskinen/status/449088378504769537
2014-03-27, 09:16
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
Någon på twitter skrev att Fantenberg är på gång till Frölunda, någon som hört nåt?

https://twitter.com/hockeykeskinen/status/449088378504769537
Jag tycker inte att det där kontot gjort sig förtjänt av någon trovärdighet. Med så få följare och reggad i januari ser jag ingen anledning att ta det på något större allvar.

Krog till Växjö snappade han ju bara upp igår från någon annan. Och att Salmela och Rajala lämnar är ju knappast någon högoddsare.

Här är en tweet som knappast stärker hans trovärdighet...

https://twitter.com/hockeykeskinen/status/421241669636587520

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in