2014-03-27, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jaha, där ser man. Det förvånar mig lite att det inte finns någon snabb handel med Bitcoin

Vilket sätt hade du tänkt att betala på? Med swish så går det väl nästan omedelbart? Iallafall pengaröverföringen.
Citera
2014-03-27, 03:42
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Vilket sätt hade du tänkt att betala på? Med swish så går det väl nästan omedelbart? Iallafall pengaröverföringen.

Jag är mest nyfiken på hur snabbt det går att få SEK till BTC.
Vilka sidor använder Swish som skulle funka nu mitt i natten?
Citera
2014-03-27, 08:10
Medlem
vizuals avatar
https://www.tradingview.com/v/7YEmxS3K/ föreslår ett pris mellan $5k och $20k i slutet av 2014
Citera
2014-03-27, 08:41
Medlem
massepojkens avatar
Som vi pratat om tidigare. Instutitionellt kapital är verkligen på väg in i bitcoin.

Helt underbar artilkel på www.coindesk.com

Läs; Second Markets Barry Silbert 15%.........
Inga direktlänkar här inte, det känns bara så passivt..

Ställ bitcoins antal och dess market cap mot krafterna från fonderna då dom skall in. Vi kommer prata fonder som vill in med enorma belopp framöver.Om en liten liten liten del av allt fond kapital hamnar i bitcoin, ja då börjar vi snacka.

Alla vi som älskar Silbert klappar nu... Alla vi som älskar Silbert klappar nu...
Senast redigerad av massepojken 2014-03-27 kl. 08:50.
Citera
2014-03-27, 10:06
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Om jag vill köpa bitcoin nu, sent en onsdagkväll såhär. Hur lång tid skulle det ta innan jag hade fått mina sek i bitcoins?
EDIT. Menar givetvis från en av de etablerade bitcoinställerna och inte från en privatperson
Om du har Handelsbanken kan du köpa direkt från Safello.
Citera
2014-03-27, 11:37
Medlem
massepojkens avatar
Intressant att se att folk fatta vad som är på gång.

Har fått ständiga pikar och dissningar av min chef, tillika ägare av det bolag jag är anställd på ända sen jag började med bitcoin för ca 18 månader sedan.

Du är en sån jävla torsk Masse, Bitcoin är en sån jävla bubbla. Så har gubbjäveln gått på..

Följande konversation utspelade sig mitt kontor för en timme sedan.

Chef; Läget Masse?

Masse; Jo tack det är bra

Chef; jag måste in nu..

Masse; Vad fan pratar du om?

Chef; Bitcoin, jag måste in, jag ska in med en halva

Masse, En halva, vad fan pratar du om?

Chef; 500k, vad är det du inte fattar?

Masse, Jåså på det lilla viset, jag trodde bitcoin var en bubbla

Chef; skit i det nu, fokus Masse,

Chef; Jag skall in med en halva till att börja med, och du ska hjälpa mig att köpa, verkar jävligt struligt tycker jag, jag har läst på ska du veta.

Masse; Vad kul att du fattat, jag kan tipsa om lite bra forum där du kan läsa på om hur du säkrast köper och förvarar.

Chef; Nej nej, Masse, du får fixa detta. Sammanställ ett dokument där du beskriver i detalj hur jag ska gå tillväga, vilka exchanges och wallets jag ska använda

Masse, Jag är faktiskt helt fullsmetad med jobb, Detta kommer minst att ta mig 10 timmar att sammanställa, det kostar dig 5 k,

Chef; vilken jävla tomte du är Masse, Chefen lämnar mitt kontor.

15 minuter sedan,, Chefen kommer in och slänger 5 friska lakan på mitt skrivbord och säger, inget jävla strul nu masse. Sätt igång omedelbart.

Vill tillägga att min chef är tät som en rysk risbuske och dessutom riktigt jävla skruvad i huvudet.
En skön 50 taggare+ helt enkelt.

Vi har en ganska avspänd relation och har gjord en del små trevliga dealar tidigare.
Senast redigerad av massepojken 2014-03-27 kl. 11:43.
Citera
2014-03-27, 11:56
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Intressant att se att folk fatta vad som är på gång.

Har fått ständiga pikar och dissningar av min chef, tillika ägare av det bolag jag är anställd på ända sen jag började med bitcoin för ca 18 månader sedan.

Du är en sån jävla torsk Masse, Bitcoin är en sån jävla bubbla. Så har gubbjäveln gått på..

Följande konversation utspelade sig mitt kontor för en timme sedan.

Chef; Läget Masse?

Masse; Jo tack det är bra

Chef; jag måste in nu..

Masse; Vad fan pratar du om?

Chef; Bitcoin, jag måste in, jag ska in med en halva

Masse, En halva, vad fan pratar du om?

Chef; 500k, vad är det du inte fattar?

Masse, Jåså på det lilla viset, jag trodde bitcoin var en bubbla

Chef; skit i det nu, fokus Masse,

Chef; Jag skall in med en halva till att börja med, och du ska hjälpa mig att köpa, verkar jävligt struligt tycker jag, jag har läst på ska du veta.

Masse; Vad kul att du fattat, jag kan tipsa om lite bra forum där du kan läsa på om hur du säkrast köper och förvarar.

Chef; Nej nej, Masse, du får fixa detta. Sammanställ ett dokument där du beskriver i detalj hur jag ska gå tillväga, vilka exchanges och wallets jag ska använda

Masse, Jag är faktiskt helt fullsmetad med jobb, Detta kommer minst att ta mig 10 timmar att sammanställa, det kostar dig 5 k,

Chef; vilken jävla tomte du är Masse, Chefen lämnar mitt kontor.

15 minuter sedan,, Chefen kommer in och slänger 5 friska lakan på mitt skrivbord och säger, inget jävla strul nu masse. Sätt igång omedelbart.

Vill tillägga att min chef är tät som en rysk risbuske och dessutom riktigt jävla skruvad i huvudet.
En skön 50 taggare+ helt enkelt.

Vi har en ganska avspänd relation och har gjord en del små trevliga dealar tidigare.

hahahah fan vilken glidare

han valde iallafall en bra tid att köpa på
Citera
2014-03-27, 12:53
Medlem
Updowns avatar
Är det smart att börja investera i bitcoin nu när wallmart och webhallen börjat ta emot de? Tror ni att värdet går upp nu?
Citera
2014-03-27, 13:18
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Är det smart att börja investera i bitcoin nu när wallmart och webhallen börjat ta emot de? Tror ni att värdet går upp nu?

Är nog rätt smart att investera nu eftersom stora investeringsfonder är på väg att ge sig in i valutan. Gå dock inte in med för mkt då det fortfarande är att betrakta som hög risk, dvs inte mer än du har råd att förlora.
Citera
2014-03-27, 16:43
Medlem
vizuals avatar
en del som har spekulerat på en lång bear market likt 2011 men jag tycker det känns jävligt orimligt med all hype kring bitcoin, vc's och wall street - stora pengar, helt enkelt, som investerar.

börjar bli rätt sugen på att gå in stort snart
$400 skulle inte sitta helt fel
Citera
2014-03-27, 19:20
Medlem
MontyBurnss avatar
Köpte just en del saker på webhallen med BTC, skön känsla och oerhört smidigt. Har längtat att få spendera lite coins i svenska butiker. Hoppas fler följer efter deras initiativ.
Citera
2014-03-27, 20:08
Medlem
Davidparkers avatar
Enligt preev så ligger en bitcoin på 517 USD. fyfan vad den gått ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in