Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Jag har träffat tillräckligt många liberaler för att veta.
Min kommentar är snarare att du inte träffat tillräckligt många människor. Din generalisering är fjantig.
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Vad var det du hade gjort i verkligheten i 12 år? Dit räknar jag inte att producera 13000 inlägg på FB.
Jag har jobbat inom näringslivet. Inom finans och IT. Ser inte relevansen.
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Åjo, du har ju avfärdat värderingen att begränsa invandring med syfte att bevara värdegrunden, t.ex. liberalism, för en nation. Värderingen är kass enligt dig. Jag undrar om anser att din värdering är objektiv eller subjektiv. Då det gäller privat innehav av vätebomber får jag intrycket att du anser dig ha "objektivt" rätt som vill förbjuda det. Liberaler som vill tillåta det skickas då till Sibirien, antar jag, då de tycker fel. I subjektivistens värld finns inte objektiva värderingar och utan demokrati får avgöra.
Som liberal ser jag varken åsiktsreglering genom invandring eller någon annan metod som särskilt åtråvärt. Om du vill reglera folks åsikter skulle jag inte kalla det en särskilt liberal värdering.
Jag har inte sagt att jag har objektiv rätt. Vad hört det ens till diskussionen? Snacka om att totalt spåra ur.
Jag tycker inte demokrati är ett bra sätt att avgöra dispyter. Det innebär bara att du och andra idioter röstar fram att tvinga andra att göra saker, det är inte att lösa en dispyt, det är bara majoritetsvälde.
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
He, he, ett free-state project som vill kalla sig liberalt får alltså inte begränsa invandringen av kommunister, trots att det skulle förstöra projektet.
Liberalerna i Atlas Shrugged reglerar invandring med personliga kontakter och åsiktskontroll. John Galt var alltså icke-liberal.
Alla ideologier skulle tjäna på att inskränka andra personers yttrandefrihet också, eller för den delen, rätt att leva. Vilken knäpp poäng. Vad har det att göra med någonting?
Vad har ditt svar att göra med offentlig risk?
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Snarare ett stänk av verklighet skulle jag kalla det.
Vad snackar du om? Du gör ett hypotetiskt exempel sen tar du upp ett exempel ifrån en skönlitterär bok. Detta som svar på min teoretiskt formulering med praktiska implikationer. Hur är det du som snackar verklighet?
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Bekräftar mitt intryck av att du anser att värderingar ÄR korrekta eller felaktiga.
Okej, fin fantasi att måla upp.
Läs topic igen så kanske du förstår varför det är av vikt att göra ett liberalt argument mot invandringen, om man vill kalla det en liberal ståndpunkt.
Givetvis är det irrelevant vad majoriteten tycker för huruvida någonting är liberalt eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Det var en egendomlig analys av rättigheternas grunder. Det är mitt intryck att känslan av att bli kränkt går hand i hand med det som kallas rättigheter.
Då förstår inte du naturrätten, vilket gör det sjukt komiskt att du snackar som om alla naturrättare är fjortisar som bor i mammas källare och inte förstår någonting om verkligheten.
Du vet ju inte ens vad du kritiserar. Fan vad komiskt.
Jag tror inte på naturrätten men jag förstår åtminstone vad den säger. Du gör ingenting annat än att kritisera den och vet inte vad naturrätten handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
För att spinna vidare på ditt tema: Fittor är till för att knullas. Våldtäkt ÄR därmed inget brott då kvinnan bara mår dåligt och känner sig kränkt. För jag läser: "Att få någon att må dåligt är inte olagligt".
Vad fan snackar du om? Du förstår verkligen inte naturrätten alls. Det är ett enormt övergrepp, för att det bryter mot kvinnans rätt över sin egen kropp. Men det är inte ett brott för att kvinnan blir ledsen i ögan, utan för att hon inte ger sitt medgivande.
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Befintliga lagar om förtal bör därför också avskaffas.
Tycker jag faktiskt det borde. Men det är en diskussion som inte hör hit.
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Det var det här med att vistas i verkligheten och se hur den fungerar kontra att teoretisera på kammaren.
Verkligen? Vet du hur många som mår dåligt i verkligheten av allt mellan höger och vänster? Jag tycker det är jobbigt att se fula och tjocka människor, det irriterar mig. Jag blir sur på folk som är korkade och klarar inte ens av att lyssna på det. Så det kränker alltså mig, har staten då skyldigheten att skydda mig från detta och flytta bort alla fula, tjocka och korkade människor ifrån var jag går?
Låt mig förslå att du vet inte ett skit om verkligheten. Du är bara gubbig.