2014-03-26, 17:03
Medlem
pappa-fixars avatar
Vad tjänar man mer på att köra bounties på Torment 1 istället för Normal? Att köra på T1 tar ju typ 3 gånger så lång tid (för mig iaf), jobbigare att nöta ner elites osv.. Såklart får man mer XP, men tänkte på looten,, det är _större_ chans att det droppas mer legendarys på T1 än på Normal? Känns som det måste vara nå mer fördelar att köra på högre Torment..
Citera
2014-03-26, 17:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Vad tjänar man mer på att köra bounties på Torment 1 istället för Normal? Att köra på T1 tar ju typ 3 gånger så lång tid (för mig iaf), jobbigare att nöta ner elites osv.. Såklart får man mer XP, men tänkte på looten,, det är _större_ chans att det droppas mer legendarys på T1 än på Normal? Känns som det måste vara nå mer fördelar att köra på högre Torment..

Du kan inte få de nya legendaries om du inte kör T1 som jag förstått det.

edit:

http://diablo.wikia.com/wiki/Difficulty

Citat:
In addition, starting from Expert onwards, Bounties give double Blood Shards. Master and Torment I+ allow monsters level 61+ to drop Imperial quality gems. Torment I+ allows new Legendary items to be found at level 70, and gives a specific bonus to finding those items, scaling with increased difficulty.

Ändrade citatet så att den citerar wiki istället för en forumpost.
Citera
2014-03-26, 17:10
Medlem
pappa-fixars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du kan inte få de nya legendaries om du inte kör T1 som jag förstått det.

edit:

http://diablo.wikia.com/wiki/Difficulty

Ändrade citatet så att den citerar wiki istället för en forumpost.

Ah okej, tack. Vad föredrar ni att spela bounties på?
Citera
2014-03-26, 17:12
Medlem
Citat:

Alla nya level 70 legendary items + class set items kan man bara loota på tornment 1 eller högre.
Citera
2014-03-26, 17:13
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ah okej, tack. Vad föredrar ni att spela bounties på?

Har inte kommit dit ännu, är bara 69 (jobbat en massa igår och idag), men hoppas att jag kan testa på det idag.

Dock, är jag undergeared för det misstänker jag, min WD går fortfarande i mestadels legacy level 60 items, har 221553 DPS och 768421 toughness, så ska först och främst försöka få upp allt gear till iaf gula level 70 items innan jag börjar köra svåra bounties.
Citera
2014-03-26, 17:25
Medlem
Inte för klanka ner på någon men hur dåligt gearade va folk i vanilla D3? Jag började och körde igenom RoS på T1, okej de tog sin tid men de va bara vissa elites som verkligen va jobbigt pga av för låg dps. Samt sista bossen som verkligen tog tid! Iofs spelar jag Wiz vilka är rätt OP men ändå? Det ska väl va lite utmaning iaf första gången man spelar igenom storyn? Känns som folk bara vill springa igenom utan behöva anstränga sig. Typ som WWbarbs innan, folk kunde sitta o se film, äta eller surfa och farma mp10.

En annan sak: Set bonusen på Tal Rashas är ju helt SJUK!!!
"Damaging enemies with Arcane, Cold, Fire or Lightning will cause a Meteor of the same damage type to fall from the sky. There is an 8 second cooldown for each damage type."

En polare har den och det regnar Meteorer av alla olika slag från himmeln! Ihop med hans 1,3mil dps mosar han på rätt bra!

Jag har för tillfället 1,2mil dps, 5,6mil toughness (buffat) och lirar bara T2 typ.
Citera
2014-03-26, 17:40
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malakai
Inte för klanka ner på någon men hur dåligt gearade va folk i vanilla D3? Jag började och körde igenom RoS på T1, okej de tog sin tid men de va bara vissa elites som verkligen va jobbigt pga av för låg dps. Samt sista bossen som verkligen tog tid! Iofs spelar jag Wiz vilka är rätt OP men ändå? Det ska väl va lite utmaning iaf första gången man spelar igenom storyn? Känns som folk bara vill springa igenom utan behöva anstränga sig. Typ som WWbarbs innan, folk kunde sitta o se film, äta eller surfa och farma mp10.

Jag slutade spela i höstas någon gång eftersom jag tyckte spelet sög (och innan det bottade jag bara eftersom jag var trött på spelet men fann bottandet kul), kom tillbaka för loot 2.0, lirade ett par dagar innan jag tröttnade igen (tog en runda någon gång i veckan efter det), sen kom jag tillbaka igen för RoS.

Så, jag är undergeared mot alla som lirat sen release då antagligen inte har lika många timmar spelade som de flesta
Citera
2014-03-26, 18:21
Medlem
Bassplays avatar
Snälla sluta kalla wiz för mage.

Vad är en mage?

Tycker det är väldigt tyst i tråden förövrigt.
Vad tycker ni om expansionen då?

Äntligen hemma i morgon för att spela.
Citera
2014-03-26, 18:36
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Snälla sluta kalla wiz för mage.

Vad är en mage?

Tycker det är väldigt tyst i tråden förövrigt.
Vad tycker ni om expansionen då?

Äntligen hemma i morgon för att spela.

Vart hamnar din mat?

Expansionen är riktigt nice! Gillar adventure mode!
Citera
2014-03-26, 18:42
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Vart hamnar din mat?

Expansionen är riktigt nice! Gillar adventure mode!

I munnen, sen magen sen på järnvägsspåret för att förklara på ett lätt sätt.

Okej, bra loot? Bra variation?
Citera
2014-03-26, 18:52
Medlem
kapten zooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malakai
Jag har för tillfället 1,2mil dps, 5,6mil toughness (buffat) och lirar bara T2 typ.
Tycker du det är mer värt att lira T2 än att plöja supersnabbt i T1? Vad har prio? Gear? Para? Nyfiken!
Citera
2014-03-26, 19:05
Medlem
Jag fick dem här guldvingarna idag, trots att jag inte förbokat spelet. Jag köpte det idag. Har det här hänt någon annan? Klagar såklart inte, men förvånad blev jag
Senast redigerad av Molehasmoles 2014-03-26 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in