2014-03-26, 16:23
Medlem
highfives avatar
Så här verkar det vara, är du abonnent på någon av tidningarna NSD, Kuriren eller PT så kommer man in med sitt lösenord.

Pröva ni som har någon av dessa tidningar.
Citera
2014-03-26, 16:25
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Iskall jäkel, efter att VB var avklarad så satte han sig och såg klart på Familyguy.

Ja, eller också blev det ölflaskan och smördritteln som åkte fram...
Citera
2014-03-26, 16:26
Medlem
FUP-12s avatar
Av en ren slump hittade jag just den här passagen som jag inte hade lagt märke till tidigare trots ett ihärdigt tröskande i FUP (1644-45):

F: Mmm. Så har du ägt vapen?
H: Nä, inte personligen.
F: Inte personligen.
H: Jag…ehh…fick ärva en gammal trasig…ett hagelgevär från 1840-talet eller nått sånt.
F: Mmm.
H: Men det…det var det…det…det var blad…det fanns en bladfjäder då till avtryckaren. Den
hade gått av så att det var…om man hade provat ens att krutladda den med någon form av
laddning så hade den exploderat tror jag.

Därefter lämnar Fhl frågan och den tas aldrig mer upp igen. Rimligtvis för att VB inte sköts till döds.

Men! Det där geväret tycker jag nog polisen skulle ha kollat upp närmare – och då speciellt bekräftat att det verkligen rörde sig om ett hagelgevär och inte något annat kulvapen från 1840-talet.

Varför?

Jo, för att en hylsbajonett M/1840 till ett infanterigevär från 1840-talet ser ut så här:

http://www.markusholst.se/militaria/vapen/hylsbajonetter.htm
Citera
2014-03-26, 16:30
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Av en ren slump hittade jag just den här passagen som jag inte hade lagt märke till tidigare trots ett ihärdigt tröskande i FUP (1644-45):

F: Mmm. Så har du ägt vapen?
H: Nä, inte personligen.
F: Inte personligen.
H: Jag…ehh…fick ärva en gammal trasig…ett hagelgevär från 1840-talet eller nått sånt.
F: Mmm.
H: Men det…det var det…det…det var blad…det fanns en bladfjäder då till avtryckaren. Den
hade gått av så att det var…om man hade provat ens att krutladda den med någon form av
laddning så hade den exploderat tror jag.

Därefter lämnar Fhl frågan och den tas aldrig mer upp igen. Rimligtvis för att VB inte sköts till döds.

Men! Det där geväret tycker jag nog polisen skulle ha kollat upp närmare – och då speciellt bekräftat att det verkligen rörde sig om ett hagelgevär och inte något annat kulvapen från 1840-talet.

Varför?

Jo, för att en hylsbajonett M/1840 till ett infanterigevär från 1840-talet ser ut så här:

http://www.markusholst.se/militaria/vapen/hylsbajonetter.htm

Inte alls så tokigt. Borde inte någon i KJs krets minnas detta?

För övrigt så blir det ingen rekonstruktion eller syn av huset. Går däremot att överklaga beslutet.
Citera
2014-03-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ja, du glömde att tänka och vara objektiv.

Det går inte att skapa ett trovärdigt scenario där KJ mördar, styckar, förflyttar, rengör i lägenheten.
Det var jämnt med smuts på golvet, de kontrollerade avloppsrören, de tror inte ens själva på att en säng burits ut. Lgh är inte grundligt rengjord på länge. Osv osv.. Blod överallt!!
Åklagarna har bara ett skäl varför de håller kvar vid lägenheten, eller rättare sagt gått tillbaka till att tro det. Och det är för att chansen att KJ har utfört dådet helt ensam minskar rejält.
Han orkar inte bära en död VB. Han har inga skäl att stycka eller förflytta ett lik som han mördat på annat ställe än hemmet, garaget, stugan osv.

Då skulle hon bara legat död någonstans...

Så VB har blivit mördad på något annat ställa som binder någon annan till den platsen.
Citera
2014-03-26, 16:40
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive

Jo, jag tycker också att de borde minnas något. Å andra sidan, det beror ju lite på vad polisen specifikt frågade efter - kniv, stämjärn, machete - och om de frågade om vad KJ hade hemma i lägenheten.

Jag undrar också vad KJ menar när han bekräftar att han har "ägt" - inte "äger" - ett vapen.

Vart tog det vägen? Var förvarades det?

Det finns ju en möjlighet att han ärvt vapnet och gjort sig av med det.

En annan möjlighet är att farsan inte tyckt att grabben skulle lattja med ett gammalt vapen, men att KJ fick behålla bajonetten.

Det intressanta är ändå att jag tidigare hade så svårt att få ihop KJ:s intresse för airsoft med att han skulle vara intresserad av gamla antika vapen. Nu finns ändå möjligheten att han haft ett sådant vapen i sin ägo - och därigenom en tillhörande bajonett.

I vilket fall som helst tycker jag att polisen borde kollat upp saken närmare.
Citera
2014-03-26, 16:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det går inte att skapa ett trovärdigt scenario där KJ mördar, styckar, förflyttar, rengör i lägenheten.
Det var jämnt med smuts på golvet, de kontrollerade avloppsrören, de tror inte ens själva på att en säng burits ut. Lgh är inte grundligt rengjord på länge. Osv osv.. Blod överallt!!
Åklagarna har bara ett skäl varför de håller kvar vid lägenheten, eller rättare sagt gått tillbaka till att tro det. Och det är för att chansen att KJ har utfört dådet helt ensam minskar rejält.
Han orkar inte bära en död VB. Han har inga skäl att stycka eller förflytta ett lik som han mördat på annat ställe än hemmet, garaget, stugan osv.

Då skulle hon bara legat död någonstans...

Så VB har blivit mördad på något annat ställa som binder någon annan till den platsen.

Jadu, Bajen, det är så här majoriteten av alla relationsmord i hemmet går till.

Var nämner jag en säng?

Hallen var så välstädad när polisen var där första gången så de var tvugna att ta av sig skorna. När brottsutredningen gjordes var det så jävla skitigt i hallen så det var inte meningsfullt att ens undersöka hallen.
Citera
2014-03-26, 16:44
Medlem
Har kontaktat NSD och framfört det olämpliga i att PLUS-märka en live-rapportering som har nationellt intresse.

Hyser inget stort hopp om förändring, men ...
Citera
2014-03-26, 16:47
Medlem
Citat:
Jadu, Bajen, det är så här majoriteten av alla relationsmord i hemmet går till.

Var nämner jag en säng?

Hallen var så välstädad när polisen var där första gången så de var tvugna att ta av sig skorna. När brottsutredningen gjordes var det så jävla skitigt i hallen så det var inte meningsfullt att ens undersöka hallen.

Det berodde på att boendestödjaren städat köket OCH beordrat KJ att skura hallgolvet. Därefter återgick allt till normalskitigt igen.
Citera
2014-03-26, 16:48
Medlem
[quote=FUP-12]Jo, jag tycker också att de borde minnas något. Å andra sidan, det beror ju lite på vad polisen specifikt frågade efter - kniv, stämjärn, machete - och om de frågade om vad KJ hade hemma i lägenheten.

Jag undrar också vad KJ menar när han bekräftar att han har
Citera
2014-03-26, 16:49
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jo, jag tycker också att de borde minnas något. Å andra sidan, det beror ju lite på vad polisen specifikt frågade efter - kniv, stämjärn, machete - och om de frågade om vad KJ hade hemma i lägenheten.

Jag undrar också vad KJ menar när han bekräftar att han har "ägt" - inte "äger" - ett vapen.

Vart tog det vägen? Var förvarades det?

Det finns ju en möjlighet att han ärvt vapnet och gjort sig av med det.

En annan möjlighet är att farsan inte tyckt att grabben skulle lattja med ett gammalt vapen, men att KJ fick behålla bajonetten.

Det intressanta är ändå att jag tidigare hade så svårt att få ihop KJ:s intresse för airsoft med att han skulle vara intresserad av gamla antika vapen. Nu finns ändå möjligheten att han haft ett sådant vapen i sin ägo - och därigenom en tillhörande bajonett.

I vilket fall som helst tycker jag att polisen borde kollat upp saken närmare.

Sen får man ändå ha i åtanke att du bytte vapen i beskrivningen från hagelgevär till kulgevär lite snabbt. I vilket fall, vissa av bajonetterna såg ut att kunna vara tänkbara med tanke skadorna på hennes kropp. Fast det kanske likaväl kan vara en Condor Pipe Dagger 8,75 inch?
Citera
2014-03-26, 16:50
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive

Farsan om vapnen i föräldrahemmet. Här nämns en hagelbrakare, men också ett fjärde, okänt vapen:

"Jonny säger att han har fyra vapen varav 2 studsare och ett hagelvapen men att dessa bara
stått i vapenskåpet och samlat damm, han har funderat på att ev avyttra vapnen." (1143)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in