2014-03-26, 16:52
  #69433
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag är inte betalkund hos NSD, men jag kan då följa liverapporteringen. Fungerar det inte för er andra?

Nej tyvärr, och det står ju ochså "plus" vid direkt rapporteringen, vilket betyder att man ska Prenumera/vara betalkund för att kunna följa med.
Citera
2014-03-26, 16:52
  #69434
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det berodde på att boendestödjaren städat köket OCH beordrat KJ att skura hallgolvet. Därefter återgick allt till normalskitigt igen.

Det berodde på att KJ städade hallen i samband med besöket av polisen. Han släppte inte in dessa förrän han var klar och då ställde han undan både mopp och hink, som polisen hade sett genom fönstret.

Du tror väl inte att KJ på uppmaning av boendestödjaren skulle få för sig att börja städa helt plötsligt. Likadant var det den dagen som boendestödjaren kom dit, han blev inte heller insläppt då KJ låg i badet och när han kom tillbaka så hade KJ redan börjat städa. Kanske Kj ville städa undan lite innan någon kom in i lägenheten.
Citera
2014-03-26, 16:53
  #69435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det går inte att skapa ett trovärdigt scenario där KJ mördar, styckar, förflyttar, rengör i lägenheten.
Det var jämnt med smuts på golvet, de kontrollerade avloppsrören, de tror inte ens själva på att en säng burits ut. Lgh är inte grundligt rengjord på länge. Osv osv.. Blod överallt!!
Åklagarna har bara ett skäl varför de håller kvar vid lägenheten, eller rättare sagt gått tillbaka till att tro det. Och det är för att chansen att KJ har utfört dådet helt ensam minskar rejält.
Han orkar inte bära en död VB. Han har inga skäl att stycka eller förflytta ett lik som han mördat på annat ställe än hemmet, garaget, stugan osv.

Då skulle hon bara legat död någonstans...

Så VB har blivit mördad på något annat ställa som binder någon annan till den platsen.
Jag anser du gör en helt rätt analys av fallet.
Därför åklagarna är tillbaka till lägenheten som brottsplats anser jag är att de äntligen har insett att om KJ skulle ha varit gärningsmannen är det bostaden som var brottsplatsen, men det skulle de ha tänkt på, innan de väckte åtal mot honom.
Nu är det ingen som tror att lägenheten varit någon brottsplats, efter blandannat en stor undersökning av den och ser man till personen som bott där går det inte att tänka sig det varit någon brottsplats.
Citera
2014-03-26, 16:53
  #69436
Medlem
Blir ingen rekonstruktion:
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/stor-motgang-for-olsson-8378646.aspx
Citera
2014-03-26, 16:54
  #69437
Medlem
[quote=Bajen2013|48109846]
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jo, jag tycker också att de borde minnas något. Å andra sidan, det beror ju lite på vad polisen specifikt frågade efter - kniv, stämjärn, machete - och om de frågade om vad KJ hade hemma i lägenheten.

Jag undrar också vad KJ menar när han bekräftar att han har

En del i Aspergers-problematiken är att dom ofta bokstavstolkar. Frågar man om en kniv så är det endast det KJ definierar som kniv han svarar på. Anger man samtidigt plats typ hemma. Så är det det han svarar på, inte om han haft annan tillgång eller om kniven var i bilen.
Citera
2014-03-26, 16:57
  #69438
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Kan inte taxikvittot gälla AN:s resa från resturangen till bostaden ?

Vad menar du - de åkte ju hem tillsammans enligt förhören och taxin är betald med Bergs kontokort.

FUP-kollen är som vanligt lite si och så...
Citera
2014-03-26, 16:58
  #69439
Medlem
Motgång för Olsson

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/stor-motgang-for-olsson-8378646.aspx

EDIT. Ibland blir man förvånad, ringde ju NSD och klagade på plus-märkningen. Nu är den borttagen.
Citera
2014-03-26, 17:02
  #69440
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vad menar du - de åkte ju hem tillsammans enligt förhören och taxin är betald med Bergs kontokort.

FUP-kollen är som vanligt lite si och så...

Taxiföraren mindes bara Mike. Det var paret som påstod att de åkt tillsammans. Inte föraren av taxin.
Citera
2014-03-26, 17:03
  #69441
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Motgång för Olsson

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/stor-motgang-for-olsson-8378646.aspx

EDIT. Ibland blir man förvånad, ringde ju NSD och klagade på plus-märkningen. Nu är den borttagen.

Kan vara en fingervisning om att hovrätten inte kommer att köpa försvarets påstående om att placeringen MÅSTE ha skett efter den 18:e. Då är också alla försök att skaffa Kristoffer ett "alibi" meddelst xbox-analyser och vittnen som plötsligt minns att de umgåtts med honom samt mamma och pappa (som inte får vittna under ed) som påstår att de haft björnkoll på sonen dessa dagar ganska bortkastade.

Nu behöver ju inte det i sig betyda att det är kört för Kristoffer. Men inte var det någon framgång.
Citera
2014-03-26, 17:04
  #69442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Blir ingen rekonstruktion:
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/stor-motgang-for-olsson-8378646.aspx

Kan bero på att vittnet berättade att han bara tittat mot armaturen till vänster i max 10 sekunder och inte alls mot golvet. Dessutom osäker på om det var den 18 eller den 19 maj.
Edit:
De som har Kuriren kan logga in på NSD med samma lösenord som Kuriren.
__________________
Senast redigerad av Vierstein 2014-03-26 kl. 17:08.
Citera
2014-03-26, 17:06
  #69443
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Taxiföraren mindes bara Mike. Det var paret som påstod att de åkt tillsammans. Inte föraren av taxin.

Han mindes väl bara att han kört Berg vid något tillfälle, inte om han varit i sällskap eller ej.

Vad nu detta har för betydelse. Även om vi sitter och dravlar om det i tråden till döddagar så är inte den svenska domstol skapad som skulle påstå att taxikvittot visar något annat än att Berg åkt taxi det uppgivna datumet/klockslaget och omöjligt kan ha ha befunnit sig på Sävastvägen i närheten av KJ:s bostad kl 20.38.
Citera
2014-03-26, 17:12
  #69444
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Han mindes väl bara att han kört Berg vid något tillfälle, inte om han varit i sällskap eller ej.

Vad nu detta har för betydelse. Även om vi sitter och dravlar om det i tråden till döddagar så är inte den svenska domstol skapad som skulle påstå att taxikvittot visar något annat än att Berg åkt taxi det uppgivna datumet/klockslaget och omöjligt kan ha ha befunnit sig på Sävastvägen i närheten av KJ:s bostad kl 20.38.

Han mindes bara att han kört Mike från P&M till Sävast den aktuella resan. Han kom inte ihåg ifall någon till varit med i taxin. Vilket mordvapen tror du har använts vid mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in