2014-03-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Med allt blod sprutande ur 11 hål? Plastade han in henne med inplastningsmaskin? Inte en bloddroppe syns i lgh eller loftgång, trappa eller parkering.

Nej bra, då kan vi glömma att lägenheten är mord- och styckplats. För oavsett om han bär henne på ryggen eller på bår så har har inte KJ kunnat burit ut VB ur sin lägenhet. Superman?

Min fetn.
Mordvapnet (vad det nu var för något) var långsmalt/koniskt och vasst och har därför inte gett upphov till några stora/grova skador. Som rättsläkaren (SSJ) uttryckte det om VB:s skador: "Man förblöder långsamt från små skador".
Vidare uppgav SSJ (på fråga från åkl ang blödning då sticken utdelades) att det troligen inte hade blött så mycket; "ingen pulserande blödning utåt", "mer sipprande blödning än pulserande". Blödningen hade gått "först till hjärtsäcken och sen till lungsäcken".

Sedan stoppar, givetvis, kläder upp blod som sipprar ur kroppen. Tycker inte att man helt kan utesluta lgh som mordplats.
Citera
2014-03-26, 15:49
Medlem
FUP-12s avatar
Om jag har räknat rätt (utifrån FUP och TR-ljudupptagningen) så hävdar KJ vid 12 tillfällen (fördelade på åtta separata dagar) att VB lämnade honom vid kl 21 och han knyter detta minne till just att Family guy slutade.

Endast vid det sista tillfället – dag två av förhöret med KJ i rätten – börjar han sväva på målet och säger att han inte vet om han egentligen minns händelsen. Han svarar på direkt fråga att det han har uppgett i polisförhören är sådant ”jag kommer ihåg och som jag kommer ihåg att jag har berättat.”

Det är visserligen förståeligt att minnet har blivit grumlat efter ca 5 månader på häktet och en rad polisförhör.

Men, under den tid som ligger närmast händelsen – så tidigt som 4 dagar efter mordet och de påföljande förhören under maj och juni - är han helt konsekvent och upprepar att hon gick vid kl 21.

Om han talar sanning, ljuger eller minns fel kan förstås inte avgöras med fullständig säkerhet av någon av oss här i tråden.

En sak är dock säker: Om man vill få ut VB på en promenad i ”Grubban” mellan kl 20:32-20:38 – vilket en del i tråden gärna vill – kommer man inte få mycket stöd av den berättelse som KJ själv har lämnat.

2013-05-08:
”Då Familyguy var slut, ungefär vid 21:00”.

2013-05-09:
”Vatcheeraya gick sedan vid 21 tiden”.

2013-05-12:
”Kristoffer uppgav att strax efter att Familj Guy var slut sa Vatchareeya att hon skulle gå hem.”

2013-05-23:
”åka från mig där vid nie för att hon inte kunde stanna så länge.”

2013-05-23:
”Det var ju Family Guy och så gick hon”.

2013-05-23:
F: När lämnade hon din lägenhet?
H: Klockan nio.

2013-05-23:
F: Hur pass säker är du…eftersom du säger nio…
H: Ja, jag vet inte.
F: …gick hon… Var det så?
H: Ja, efter Family Guy.

2013-05-24:
”Hon for nio eller efter Family Guy slutade så…”

2013-06-27:
”och sen när efter Family Guy så kände hon typ att hon skulle behöva åk…eller att hon skulle
åka hem”.

TR ljudupptagning nr 1, kl 1:02:16 och framåt:

KJ: ”Jag minns att hon gick efter Family guy”

ÅK: ”Hon stannade under hela Family guy?”

KJ: ”Ja”

ÅK: ”Ok”

KJ: ”Ja typ efter första Family guy-avsnittet som gick då nämnde hon typ nånting om att hon skulle åka hem eller nåt sånt… Och efter Family guy åkte, gick hon.”

TR ljudupptagning nr 2, 00:11:40 och framåt:

Åkl: ”Då så. Hur blev som att hon lämnade lägenheten, kommer du ihåg det?”

KJ: ”Ja, där vid…Efter första Family guy då var det så, sa hon att: ja men jag måste börja gå hem snart”.

TR ljudupptagning nr 2, 00:15:20 och framåt:

Åkl: ”Har du någon egentlig uppfattning om vilken tid hon lämnade?”

KJ: ”Nä, inte exakt. Men alltså efter Family guy…nångång.”

Åkl: ”Och då sa du igår efter första avsnittet”

KJ: ”Efter första avsnittet så sa hon att hon ska börja gå snart.”

Åkl: ”Ja, såg hon det andra avsnittet också?”

KJ: ”Ja.”

Åkl: ”Jaha. Ok, och när slutade det andra då?”

KJ: ”Det andra slutade typ fem, tio i nio.”

Åkl: ”Mmm”

KJ: ”Brukar det sluta.”

Åkl: ”Det är två avsnitt på varandra, då?”

Åkl. ”Ja, kommer du ihåg att det är på det sättet?”

KJ; ”Nä, men jag kommer ihåg att jag har berättat det är på det sättet. Jag minns inte vad du säger.”

Åkl: ”Du kommer ihåg att du har berättat att det är på det sättet?”

Åkl: ”Och… Men du kommer inte ihåg att…”

KJ: ”Jag kommer inte ihåg själva händelsen.”

Åkl: ”Men när du berättar tidigare under polisförhören och så där, när du berättar saker, är det som du kommer ihåg det eller är det inte det?”

KJ: ”Det är som jag kommer ihåg och som jag kommer ihåg att jag har berättat.”
Citera
2014-03-26, 15:51
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
... som inte kom uppenbarligen eftersom hon enligt dig och andra fortfarande irrade omkring i området en knapp timme senare då hon siktades på Lejonbacksvägen.

Sen känner jag inte till att några hypoteser framförts om att MB skulle kunna befinna sig på flera platser samtidigt. Men det måste han göra enligt din fantastiska teori. Taxikvittot visar oss nämligen att han befann sig vid bostaden kl 20.39 då kvittot skrev ut och avståndsmätning på det visar också med förödande precision (ur kristofferiansk synvinkel) att taxin INTE åkte Sävastvägen, utan tog den närmaste och snabbaste vägen via Åbergsleden. Så din gubbe kan inte ha varit där du nu försöker fantisera ihop teorier om att han skulle ha befunnit sig.

Faktakoll lönar sig ofta!

Om någon skulle fråga dig - kommer du ihåg när du kom hem i Söndags?

Själv vet att jag körde bil, åkte vid 16-tiden och det borde ta 4 timmar hem så runt 20 borde jag varit hemma.

Men vid närmare granskning stannade vi och tankade, käkade + handlade när vi kom hem och var i själva verket inte hemma förrän 21.30
Citera
2014-03-26, 15:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
... som inte kom uppenbarligen eftersom hon enligt dig och andra fortfarande irrade omkring i området en knapp timme senare då hon siktades på Lejonbacksvägen.

Sen känner jag inte till att några hypoteser framförts om att MB skulle kunna befinna sig på flera platser samtidigt. Men det måste han göra enligt din fantastiska teori. Taxikvittot visar oss nämligen att han befann sig vid bostaden kl 20.39 då kvittot skrev ut och avståndsmätning på det visar också med förödande precision (ur kristofferiansk synvinkel) att taxin INTE åkte Sävastvägen, utan tog den närmaste och snabbaste vägen via Åbergsleden. Så din gubbe kan inte ha varit där du nu försöker fantisera ihop teorier om att han skulle ha befunnit sig.

Faktakoll lönar sig ofta!

Kan inte taxikvittot gälla AN:s resa från resturangen till bostaden ?
Citera
2014-03-26, 15:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Om jag har räknat rätt (utifrån FUP och TR-ljudupptagningen) så hävdar KJ vid 12 tillfällen (fördelade på åtta separata dagar) att VB lämnade honom vid kl 21 och han knyter detta minne till just att Family guy slutade.

Endast vid det sista tillfället – dag två av förhöret med KJ i rätten – börjar han sväva på målet och säger att han inte vet om han egentligen minns händelsen. Han svarar på direkt fråga att det han har uppgett i polisförhören är sådant ”jag kommer ihåg och som jag kommer ihåg att jag har berättat.”

Det är visserligen förståeligt att minnet har blivit grumlat efter ca 5 månader på häktet och en rad polisförhör.

Men, under den tid som ligger närmast händelsen – så tidigt som 4 dagar efter mordet och de påföljande förhören under maj och juni - är han helt konsekvent och upprepar att hon gick vid kl 21.

Om han talar sanning, ljuger eller minns fel kan förstås inte avgöras med fullständig säkerhet av någon av oss här i tråden.

En sak är dock säker: Om man vill få ut VB på en promenad i ”Grubban” mellan kl 20:32-20:38 – vilket en del i tråden gärna vill – kommer man inte få mycket stöd av den berättelse som KJ själv har lämnat.

2013-05-08:

2013-05-09:

2013-05-12:
”Kristoffer uppgav att strax efter att Familj Guy var slut sa Vatchareeya att hon skulle gå hem.”

2013-05-23:

2013-05-23:

2013-05-23:

2013-05-23:

2013-05-24:

2013-06-27:
”och sen när efter Family Guy så kände hon typ att hon skulle behöva åk…eller att hon skulle
åka hem”.

KJ: ”Ja typ efter första Family guy-avsnittet som gick då nämnde hon typ nånting om att hon skulle åka hem eller nåt sånt… Och efter Family guy åkte, gick hon.”

KJ: ”Ja, där vid…Efter första Family guy då var det så, sa hon att: ja men jag måste börja gå hem snart”.

KJ; ”Nä, men jag kommer ihåg att jag har berättat det är på det sättet. Jag minns inte vad du säger.”

Åkl: ”Men när du berättar tidigare under polisförhören och så där, när du berättar saker, är det som du kommer ihåg det eller är det inte det?”

Iskall jäkel, efter att VB var avklarad så satte han sig och såg klart på Familyguy.
Citera
2014-03-26, 16:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Iskall jäkel, efter att VB var avklarad så satte han sig och såg klart på Familyguy.

Hon gick ju så vad skulle han annars göra?
Citera
2014-03-26, 16:02
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12

2013-05-08:

2013-05-09:

2013-05-12:

2013-05-23:

2013-05-23:

2013-05-23:

2013-05-23:

2013-05-24:

2013-06-27:
åka hem”.

KJ var ju hög på mediciner i TR så hans svar där har ingen bäring.
Citera
2014-03-26, 16:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hon gick ju så vad skulle han annars göra?

Möjligtvis kanske hon kilade vidare, till andra sidan, men längre än så gick hon nog inte.
Citera
2014-03-26, 16:03
Medlem
highfives avatar
Jag är inte betalkund hos NSD, men jag kan då följa liverapporteringen. Fungerar det inte för er andra?
Citera
2014-03-26, 16:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ett scenario kan vara att han stryper henne runt 19 tiden, hon tappar medvetandet och han tror att hon är död. Han rullar in henne i duschdraperiet och låter henne ligga i hallen medag han hämtar andan. Men en stund senare så hör han hur hon vaknar till och han får panik och rycker första bästa föremål han hittar och hugger henne i panik i ryggen för att få henne tyst. Hon hinner dock skrika två gånger innan hon tappar medvetandet igen.

Borde inte du kunna få ett engagemang som kringresande sagoberättare i förskolorna i dina hemtrakter ?

Edit: "och rycker första bästa föremål och hugger .." Hm .. Var det potatisskalaren ? Mordvapnet som du var inne på i nåt inlägg om jag inte missminner mig ?
Citera
2014-03-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ett scenario kan vara att han stryper henne runt 19 tiden, hon tappar medvetandet och han tror att hon är död. Han rullar in henne i duschdraperiet och låter henne ligga i hallen medag han hämtar andan. Men en stund senare så hör han hur hon vaknar till och han får panik och rycker första bästa föremål han hittar och hugger henne i panik i ryggen för att få henne tyst. Hon hinner dock skrika två gånger innan hon tappar medvetandet igen.

Bästa scenariot hittills. Låt mig fylla i vad som händer sen. Sen efter att han har huggit henne i ryggen, vänder han henne och hugger två där fram. Blodet sprutar såklart ur de elva hålen och duschdraperiet som nu också har hål i sig.

Tar närmsta tejprulle lindar in huvudet med tejp. Torkar eventuella spår, tar vbs händer och försöker få till några fingeravtryck. Lägger den prydligt på badrumsskåpet i badrummet.

Han slänger upp henne på ena axeln och sätter fart mot bilen, blodet rinner ner över ryggen och överallt. Sen går han ut på loftgången och kikar så inte nyfikna grannen sitter där.

Tassar vidare till bilen, lutar henne mot bilen, går till framsätet och öppnar bakluckan.
Orkar inte riktigt kasta ned henne där utan släpar henne över kanten, så blod även hamnar där. Lägger henne bakluckan. Stänger den.
Går tillbaka hem eftersom kläderna är genomblodade. Grannen ser honom inte heller denna gång. Går hem byter kläder. Tar klorin och städar hallen superrent. Lägger kläderna i en plastpåse med skorna.

Går in i köket dricker upp fem öl, och går ut till bilen igen.

Åker till ett värn som han känner till. Släpar ut henne ur bakluckan tar henne på axeln, lägger henne i värnet.

Shit, blodig igen!! Tar av sig kläderna, kör naken tillbaka till lägenheten. Smyger upp i lägenheten naken, grannen ser fortfarande inget. Tur!

Byter kläder igen, åker till brorsan, med plastpåsen och två ombyten, som han vill bränna upp.
Försöker få eld, men det går inte. Lugn som en filbunke drar han hem istället.

Nu är det ju bara styckningen kvar. Måste ju ta bort händerna ja, spara dem eller kasta bort dem. Kapar benen också för säkerhets skull. Men slutet är en annan historia, hur han kommer på den utmärkta iden att flytta liket från värnet till gula huset, därememellan till gropen. Kanon! Ringer även polisen och berättar att inget finns i gula huset, så ni behöver inte leta där.

Glömde jag något?
Citera
2014-03-26, 16:06
Medlem
Citat:
Denna översyn har inget bevisvärde över huvudtaget. Denna person letade inte efter någon försvunnen person han ville se om armaturen uppe till vänster i rummet fanns kvar. Sannolikheten att han skulle se några ben, även om det låg flera par ben där, är osannolik.
Av förhöret den 21/5 enligt förundersökningen är det ingen armatur han söker LV, han nämner inte ordet armatur.
Han ser att en fönsterlucka är borta och att rutan är krossad. Han blir nyfiken och går då fram till det trasiga fönstret och tittade in.
Han kände ingen lukt. Såg ej heller några andra spår.
Den 1/7 förhörs LV han säger i princip samma sak som i förhöret 21/5. Han lade inte märke till något när han tittade in.
Ordet armatur nämns inte att han skulle se på.
Det här förhöret 21/5 var endast 3 dagar efter att han varit i Gula huset. Han är inte säker om det var den 18 eller 19 maj som han var där.
I domen är det en annan version där skall han ha sett på någon armatur. Måste ses som märkligt, förundersökningen har en version och domen en annan.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-26 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in