2014-03-21, 15:22
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Åklagarna vinklar allt emot KJ oavsett om det finns substans eller ej. Detta är ett prestigefall för de båda tjejerna.

Advokaten vinklar allt för KJ oavsett om det finns substans eller ej. Detta är ett prestigefall för killen.
Citera
2014-03-21, 15:23
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Ja alternativet var att bli häktad.

Kul att du har bevis för att kunna säga det säkert. Ring hovrätten så ska du se att dom häktar Berg ikväll och skjuter honom i gryningen imorgon.
Citera
2014-03-21, 15:31
Medlem
niczs avatar
Citat:
Anna Bergström konstetrade bara att de inte ser det som omöjligt att man faktiskt kan mkissa att benen ligger där.

av Nils Johansson 15:26

Kommentera

Han avslutar med en fråga till åklagarna, gällande just benfynden i ödehuset., varför inte det utreddes mer noga hur man kan se dem från fönsteröppningen.

av Nils Johansson 15:25

Kommentera

Har länge funderat på samma sak. Hade faktiskt tänkt dit och mäta/kolla lite. Någon som vill att jag kollar något speciellt runt "ödehuset"?
Citera
2014-03-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Advokaten vinklar allt för KJ oavsett om det finns substans eller ej. Detta är ett prestigefall för killen.
Han gör vad han kan för KJ och det är väl bra för även om han skulle vara skyldig måste han fått ha en riktig rättegång med en försvarare som försöker skapa tvivel. BF var ingen höjdare. Prestige? Kan det handla om det i denna rättegång där det gäller ett alvarligt styckmord?
Citera
2014-03-21, 15:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
Har länge funderat på samma sak. Hade faktiskt tänkt dit och mäta/kolla lite. Någon som vill att jag kollar något speciellt runt "ödehuset"?
När jag var där var luckan stängd, så det gick inte att avgöra om benen skulle ha synts.
Citera
2014-03-21, 15:50
Medlem
niczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När jag var där var luckan stängd, så det gick inte att avgöra om benen skulle ha synts.

Kan hända, har hört det från annat håll också...

När jag ändå har vägarna förbi så tänkte jag dit och mäta och kolla iaf. Går kanske att genom mått och bilder komma fram till det även om fönstret är igenspikat.
Citera
2014-03-21, 15:51
Bannlyst
Citat:

Vet någon hur högt det är från marken upp till fönstret? Väggtjocklek, hur pass långt man behöver sticka in huvudet för att se parallellt med innerväggen?

Har TO gått på LV:s vittnesmål från FUP eller har han lyssnat på ljudinspelning från TR? I TR säger han sig ha stått på marken, tittat snett upp till vänster för att se om ljusarmaturer finns kvar från tidigare när han besökt huset, inte sökt av golvet utan "-jag var lite nyfiken på dom där armaturerna" Tittar in "över 5 och under 10 sekunder kan jag då säga"

LV:s vittnesmål i TR styrker INTE att benen INTE låg där vid hans besök av gulahuset 18:e eller 19:e.

Har jag missat något? Avser TO något annat vittne som utöver LV varit där vid samma tidpunkt?
Senast redigerad av majk69 2014-03-21 kl. 15:55.
Citera
2014-03-21, 15:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Vet någon hur högt det är från marken upp till fönstret? Väggtjocklek, hur pass långt man behöver sticka in huvudet för att se parallellt med innerväggen?

Har TO gått på LV:s vittnesmål från FUP eller har han lyssnat på ljudinspelning från TR? I TR säger han sig ha stått på marken, tittat snett upp till vänster för att se om ljusarmaturer finns kvar från tidigare när han besökt huset, inte sökt av golvet utan "-jag var lite nyfiken på dom där armaturerna" Tittar in "över 5 och under 10 sekunder kan jag då säga"

LV:s vittnesmål styrker INTE att benen INTE låg där vid hans besök av gulahuset 18:e eller 19:e.

Har jag missat något? Avser TO något annat vittne som utöver LV varit där vid samma tidpunkt?
Sid 82:
Citat:
Man sökte under huset som stod upphöjt över marken, dörrar och fönster var igenbommade men då de kom på baksidan av huset så var en fönsterlucka lossgjord och använt som ramp emot fönstret. Nedre delen av fönstret var belägen ca 160 cm över marken.
Citera
2014-03-21, 15:59
Medlem
highfives avatar
Jag vill minnas att det är cirka 150 cm upp till fönstret. Väggen är kanske 15 cm. Är man 180 cm är det inga problem att titta in. Nu vet jag inte om rampen var på plats när LV var där. Vet inte heller om han tog bort den när han tittade in. Han kan ju även stått på den och därmed "vunnit" någon cm.
Citera
2014-03-21, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sid 82:

Citat:

Man sökte under huset som stod upphöjt över marken, dörrar och fönster var igenbommade men då de kom på baksidan av huset så var en fönsterlucka lossgjord och använt som ramp emot fönstret. Nedre delen av fönstret var belägen ca 160 cm över marken.

En person på ca 180 cm har då hakan på nedre delen av öppningen.
Citera
2014-03-21, 16:01
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Kan hända, har hört det från annat håll också...

När jag ändå har vägarna förbi så tänkte jag dit och mäta och kolla iaf. Går kanske att genom mått och bilder komma fram till det även om fönstret är igenspikat.

Är inte gula ödehuset jämnat med marken än?
Citera
2014-03-21, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag vill minnas att det är cirka 150 cm upp till fönstret. Väggen är kanske 15 cm. Är man 180 cm är det inga problem att titta in. Nu vet jag inte om rampen var på plats när LV var där. Vet inte heller om han tog bort den när han tittade in. Han kan ju även stått på den och därmed "vunnit" någon cm.

LV stod på marken enligt vittnesmål i TR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in