2014-03-26, 15:04
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Han gjorde lumpen i Boden, att bära en person måste ske på axeln, men det fordras teknik för det.
Med bår och två personer är det enkelt och lättsamt.

Å herregud din infernaliska pajas. Som lalajlaj sa - du har inte gjort lumpen och du har ALDRIG burit någon på bår.

Gå några hundra meter med en 60-70 kilo på båren och varenda muskel i armarna skriker. Även på fyra är det oerhört jobbigt. Jag vet - till skillnad från dig har jag nämligen gjort lumpen och har kånkat en hel del bår.

Det är mycket lättare att ta en tyngd på ryggen än att bära så.
Citera
2014-03-26, 15:05
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det var mest på skoj att jag framkastade teorin om återbesök. Det skulle kunna förklara varför KJ anger två olika tidpunkter när VB lämnat lägenheten och att han kom ihåg plastpåsen kl 21:00.
Men teorin håller inte i verkligheten. Då skulle VB:s mobiltelefon kopplat ner sig två gånger i Grubban, både vid första och vid andra passeringen.

Det förstod jag - det roliga är att se hur det bara dröjde några minuter innan en kristofferian belåtet högg på det och tyckte sig ha ett nytt litet kryphål som ska förklara hur deras gubbe kan vara oskyldig trots allt.
Citera
2014-03-26, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vem är han? KJ har inte gjort lumpen heller, han blev ju nekad.

Däremot så har han varit med i hemvärnet.
Han = Lagro, tidigare när det var värnplikt fick man grundträning med kondition och styrka, kan inte jämföra det med någon kortare tid i hemvärnet.
Citera
2014-03-26, 15:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
fp

Och där träffades de, med ANs fru i bilen, och genom "icke spårbar" kommunikation så bestämde de att de skulle träffas en timme senare på Lejonbacken, så VB snubblar dit för att vänta.

Jag tror nog att om VB fått som hon ville så hade hon och mamma suttit hemma redan vid 19 tiden, käkat efterrätt och tittat på Youtubefilmer tillsammans.
Citera
2014-03-26, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Å herregud din infernaliska pajas. Som lalajlaj sa - du har inte gjort lumpen och du har ALDRIG burit någon på bår.

Gå några hundra meter med en 60-70 kilo på båren och varenda muskel i armarna skriker. Även på fyra är det oerhört jobbigt. Jag vet - till skillnad från dig har jag nämligen gjort lumpen och har kånkat en hel del bår.

Jag har också burit personer både på bår och på axlarna/ryggen.... fast jag måste säga att jag föredrar(upplever det som lättare) att bära med bår och två personer framför att jag tar samma person själv!!

Det beror på bla lyftteknik, bårens utformning, styrka och kroppsbyggnad.
Senast redigerad av zemixon 2014-03-26 kl. 15:12.
Citera
2014-03-26, 15:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och där träffades de, med ANs fru i bilen, och genom "icke spårbar" kommunikation så bestämde de att de skulle träffas en timme senare på Lejonbacken, så VB snubblar dit för att vänta.

Jag tror nog att om VB fått som hon ville så hade hon och mamma suttit hemma redan vid 19 tiden, käkat efterrätt och tittat på Youtubefilmer tillsammans.
"ANs fru"? AN och MB åkte hem tillsammans och kom hem med en timmes mellanrum.

Har någon 20-årig tjej kommit hem sent till middag någon gång?
Citera
2014-03-26, 15:15
Medlem
highfives avatar
Citat:
Det är ett mycket säkert tecken att man är ute på hal is när man måste börja uppfinna alltfler hjälphypoteser för att få ihop sin teori. Och här kommer det igen: Plötsligt ska nu alltså Vatchareeya ha gett sig iväg men sen återvänt till Kristoffer UTAN ATT HAN KOMMER IHÅG DET OCH UPPGER DET I FÖRHÖR!!!! Plus då att han ska minnas tiden för när hon gick sin väg fel.

Dessutom tycker jag inte att dina mätningar stämmer:

- Avstånd KJ:s bostad till Svedjevägens övergång till gångväg är 450 m ca, så långt är allt rätt

- Att gena genom skogen ner till Sävastvägen, ja ca 150-200 meter

- Men därifrån har du ytterligare 350 meter till den punkt där Quarell FICK TILLBAKA TÄCKNINGEN MOT KJ:s MAST NÄR HAN KOM PROMENERANDE ÖSTERIFRÅN. Alltså totalt 1 KM även om hon går den absolut närmaste vägen. Det skulle ha krävt en rejäl språngmarsch. Varför sprang hon?

Menar du alltså att man tappar täckningen från Quarrels punkt även då man går rakt uppåt på Sävastvägen? Annars förstår jag inte vad du menar. I vart fall vet jag inte att någon ska ha gått den sträckan och verifierat att det förhåller sig så.

Om vi utgår från Quarrels mätdata så håller inte den där hypotesen för fem öre.

Ja du har säkert varit där också, men när jag passerade med bil i somras såg jag att på södra sidan om berget, om man åker från Bodsvedjan mot Sävast så tappar man 3g ungefär vid uppfarten mot fortet. Mao efter det jag kallar Grubbanvägen. VB kan ha gått efter vägen mot Sävast, vänt och gått tillbaka mot Bodsvedjan igen. Kanske väntade hon på någon eller så trodde hon att hon gått fel och gick senare mot Lejonbacken till.

Vad tror du om mordvapnet vi föreslagit? Condor Pipe Dagger 8,75 inch.
Citera
2014-03-26, 15:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
"ANs fru"? AN och MB åkte hem tillsammans och kom hem med en timmes mellanrum.

Ja, jag menar MBs fru förstås.

Tom mage, KJ som sällskap, viktig tenta som väntade, härlig efterrätt som väntade hemma, mörkrädd. Nej, den här tjejen hade inga andra planer än att vara hemma runt 19 denn dag. När kommunikationen från hennes telefon upphörde, upphörde även VBs möjligheter att ta sig hem.

Spontant skulle jag nog vilja påstå att runt 18:40, efter att hon skickat sista sms:et, så ville hon gå hem.
Citera
2014-03-26, 15:19
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:

Nope. Om du anser annorlunda så, källa på det.
Citera
2014-03-26, 15:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, jag menar MBs fru förstås.

Tom mage, KJ som sällskap, viktig tenta som väntade, härlig efterrätt som väntade hemma, mörkrädd. Nej, den här tjejen hade inga andra planer än att vara hemma runt 19 denn dag. När kommunikationen från hennes telefon upphörde, upphörde även VBs möjligheter att ta sig hem.

Spontant skulle jag nog vilja påstå att runt 18:40, efter att hon skickat sista sms:et, så ville hon gå hem.
Och strax efter kl 20 beger sig KJ ut på promenad runt Åberget med VB:s mobil i fickan. <ironi>
Citera
2014-03-26, 15:24
Medlem
Citat:

Med allt blod sprutande ur 11 hål? Plastade han in henne med inplastningsmaskin? Inte en bloddroppe syns i lgh eller loftgång, trappa eller parkering.

Nej bra, då kan vi glömma att lägenheten är mord- och styckplats. För oavsett om han bär henne på ryggen eller på bår så har har inte KJ kunnat burit ut VB ur sin lägenhet. Superman?
Citera
2014-03-26, 15:24
Medlem
highfives avatar
Läser på nsd.se att förhöret med Anders L blivit ännu mer svårtytt. Nu uppger han att det inte går att fastställa om kroppen legat där i åtta eller 18 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in