Visuell - Vänstermus, Stön - Högermus
Citat:
Ursprungligen postat av
Edric
Ah, på så vis. Får testa den där applikationen senare på dagen, om man nu minns att göra den. Såhär på förhand så känns det som att att Dual 1-back är lite väl enkelt, men lär säkert missa någon grej här och där, kan inte minnas fler än 2-3 siffror i rad i huvudet när någon säger dem oralt. Dual 2-back lär vara lite knepig ett par dagar, men Dual 3-back kommer man fastna på väldigt länge...
Vill inte ens tänka på trippel eller fyrdubbel stimuli.
Jo omställningen till 3 är inte nådig, jag ligger efter några månader kvar på 2-back (jag vill inte bryta vanan heller) med genomsitt på 90-100 %. Och varje gång jag fallerar att få 100 så har det berott på att jag inte kan inte stänga ute inkräktande tankar som stimulerar, fast du kommer märka också när man hamnar i ett flow när blicken blir grumlig och du funderar enbart "löst" på någonting annat än uppgiften och ändå klickar rätt som en gaddlös drönare.
Det värsta som kan hända är att få röster i huvudet som tvivlar på att man förstår vad man gör, och att man plötsligt glömt bort reglerna
jag är helt klart bäst på ljudminnet där missar jag aldrig även om jag tänker för mycket, är du visuell eller tonal? tror du baserat på var du gör misstaget.
Jag har noterat att när man blir osäker på ingivelsen av vad man nyss sätt och hört då ska du frånhålla dig från att chanstrycka!, det är i 100 fall av 100 fel och den negativa intuitionen kommer visa sig haft rätt, man kan ändå få 100 % ifall man missar 1 eller 2, däremot kan man aldrig få 100 ifall man trycker fel.
Jag kör 20 sessioner per dag, sedan är skallen bortdomnad och ögonlocken tunga
kanske du har märkt isfl?.
Citat:
Kan inte minnas fler än 2-3 siffror i rad i huvudet när någon säger dem oralt.
Tror inte heller jag klarar 2-3 siffror i rad.
Ja man kan ju fundera på vad en normativ människa klarar av däremot?.
Har det inte att göra med att ADD'are har ett sämre arbetsminne minst lika primärt som
överstimuli faktorer