Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-21, 00:43
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnia
Hur menar du löser upp? Biter sönder den eller låter den smälta under tungan?
Kanske tas upp direkt genom munnens slemhinnor då så att allt kan tas upp snabbare, bara en gissning dock.

Smälter den under tungan (händer att man biter ibland också givetvis).

Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Tror det slår snabbare och hårdare då den slipper bli upplöst långsamt i magen.

Jag omformulerar mig: De gånger jag svalt har jag knappt fått någon effekt alls. Det är egentligen det jag undrar över.
Citera
2014-03-21, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Jag har alltid fått avsevärt bättre effekt när jag löser upp taben i munnen (jämfört med när jag svalt den). Vad beror detta på?

Smakar det inte förjävligt att lösa upp tabletten i munnen? Hur kommer man på att man ska göra en sådan grej i förstaskedet?
Citera
2014-03-21, 09:26
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Smakar det inte förjävligt att lösa upp tabletten i munnen? Hur kommer man på att man ska göra en sådan grej i förstaskedet?

Provade det eftersom att resultat har uteblivit när jag svalt taben. Överlever den kemiska smaken.
Citera
2014-03-21, 12:40
Medlem
Citat:
Provade det eftersom att resultat har uteblivit när jag svalt taben. Överlever den kemiska smaken.

Har du provat att dra upp det i näsan? Får du resultat då?
Citera
2014-03-21, 12:52
Medlem
Citat:
Jag har alltid fått avsevärt bättre effekt när jag löser upp taben i munnen (jämfört med när jag svalt den). Vad beror detta på?

Citat:
Word. Hur i helvete klarar man av den helvetessmaken?

De ggr jag typ kastat in tabletten och inte vart framme med vattenglaset tillräckligt fort så höll jag på att dö av äckelhet. Hatar iofs lakris/salmiak smak också, så kan nog delvis vara därför.
Citera
2014-03-21, 13:05
Medlem
Amnias avatar
Citat:

Hade du ätit mycket innan du tog e:t när du svalde det kanske? Eller tar du typ omeprazol eller någon annan mag-medicin som gör att det kan bli svårare att tas upp?

Jag har i alla fall i princip alltid svalt e utan att ens bita sönder innan och alltid fått önskad effekt också ...
Eller så hade du otur med dåliga knappar när du svalt?

Har ju hört att det blir bättre om man smälter det i munnen, men sist lyckades jag bara bita sönder den för att sedan nästan omedelbart svälja smulorna med vatten fort som fan p.g.a. smaken...
Citera
2014-03-21, 15:13
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Har du provat att dra upp det i näsan? Får du resultat då?

Fått önskad effekt när jag snortat ren MDMA.

Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Word. Hur i helvete klarar man av den helvetessmaken?

De ggr jag typ kastat in tabletten och inte vart framme med vattenglaset tillräckligt fort så höll jag på att dö av äckelhet. Hatar iofs lakris/salmiak smak också, så kan nog delvis vara därför.

No pain, no gain.

Citat:
Ursprungligen postat av Amnia
Hade du ätit mycket innan du tog e:t när du svalde det kanske? Eller tar du typ omeprazol eller någon annan mag-medicin som gör att det kan bli svårare att tas upp?

Jag har i alla fall i princip alltid svalt e utan att ens bita sönder innan och alltid fått önskad effekt också ...
Eller så hade du otur med dåliga knappar när du svalt?

Tar inga andra mediciner. Kanske var serotoninnivån rubbad av andra droger. Knapparna var det inget fel på. Minns att jag försökte igen (genom att lösa upp under tungan) med samma knappar några veckor efter misslyckat försök med sväljning, då fungerade dom alldeles utmärkt.

EDIT: Har jag kanske fått stålmage efter allt bombande av tjack & diverse RC's?
Senast redigerad av BillTheButcher 2014-03-21 kl. 15:17.
Citera
2014-03-23, 20:07
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Kommer jag få bra effekt på mdma 1-2 veckor efter 500mg tram?
Tänkte på att tram tar ju på serotoninet också
Citera
2014-03-23, 20:47
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Kommer jag få bra effekt på mdma 1-2 veckor efter 500mg tram?
Tänkte på att tram tar ju på serotoninet också
Ja.
Citera
2014-03-23, 20:49
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Ja.
Tänkte också de, men ville vara säker så jag inte wastear mdmat tack för svar!
Citera
2014-03-25, 21:52
Medlem
Tja, körde 1 knapp (röd fjäril) i förgår runt 21:00, och nu för ca 30-45 minuter sedan så svalde jag 1 och en 1/4 av den andra. Min fråga är då om jag bör ta resten av min andra knapp, för jag känner mig inte riktigt E'ad som jag vill vara Eller kommer det inte göra någon skillnad pga att jag tog i förgår också?
Citera
2014-03-25, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassans
Tja, körde 1 knapp (röd fjäril) i förgår runt 21:00, och nu för ca 30-45 minuter sedan så svalde jag 1 och en 1/4 av den andra. Min fråga är då om jag bör ta resten av min andra knapp, för jag känner mig inte riktigt E'ad som jag vill vara Eller kommer det inte göra någon skillnad pga att jag tog i förgår också?

Kör på! Kommer gå bra.

Snorta resten om du vill. Då kommer du flyga iväg!

Trevlig kväll kompis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in