Citat:
Ursprungligen postat av
Amnia
Tjena, någon här som testat att preloada med 5-htp innan E?
Jag tar redan ett piller 100mg 5-htp dagligen, gjort i över en månad och när jag ska ta e igen så kommer jag ha tagit 5-htp dagligen i 2 månader.
Hittade detta:
http://thedea.org/preloading.html
där föreslås det att man ska ta två kapslar 5-htp 2h innan man tänkt ta e...
Men är det lönt att göra så när man ändå redan tar det dagligen? Vad kan jag förvänta mig av E när jag tagit 5-htp? Kommer det kännas intensivare?
5-htp är guld värt, jag + polare "levde" på 5-htp när vi sist var på festival. Troligtvis käkade vi på tok för mycket med hjärnan kändes inte bränd och vi mådde toppen, både under och efter festivalen. Vi droppade i runda svängar 7-8 var på tre dagar. Kvalitén på knapparna var inte i topp dock.
Alla gånger vi droppar så kör vi 5-htp under dagen, som du säger 2h före samt de nästkommande 4-5 dagarna. Om du skall knarka så gör det smart och var väl förberedd. Kan även tillägga att 2h innan vi droppar tar vi även c-vitamin, b-vitamin (inte hundra på vilken just nu, du får googla fram det) samt magnesium, vilket gör underverk för din käke. Vi kör även magnesium, c-vitamin ibland och 5-htp efter. Jag ska se om jag kan leta fram guiden vi går efter, mår mycket bättre efter de kurerna än innan vi gjorde så.
Peace.