2014-02-06, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.
Knep precis Iturbe, Keita & Den Oskyldiga Negern. Iturbe är sannolikt den enda som får en startplats, men om Keita fortsätter spela som han gjort i början av 2014 så har jag väl gjort något av ett kap. Innocent är ju alltid Innocent och kommer förhoppningsvis igång som brukligt på våren. Banda Bassottis egna Belgian Blue.
Emeghara var ju en av de som skulle dra mitt lok under höstsäsongen. Började verkligen ypperligt med 2 mål i första matchen, sedan gick det utför. Nu verkar han dock ha hittat någon slags form igen, får se om han håller i det.

Missade tyvärr att kriga om Iturbe på mercaton, riktigt skön lirare som med all säkerhet huserar i ett bättre lag nästa säsong. Om det är Porto eller annat italienskt lag låter jag vara osagt.
2014-02-06, 09:51
Medlem
4522s avatar
Citat:
Knep precis Iturbe, Keita & Den Oskyldiga Negern. Iturbe är sannolikt den enda som får en startplats, men om Keita fortsätter spela som han gjort i början av 2014 så har jag väl gjort något av ett kap. Innocent är ju alltid Innocent och kommer förhoppningsvis igång som brukligt på våren. Banda Bassottis egna Belgian Blue.

Så det var du som plockade in Iturbe? Jag hade ett litet lätt bud där men det sket sig. Däremot hämtade jag in Darmian och petade därmed Ciani ur min trupp.
2014-02-06, 10:08
Medlem
David.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Emeghara var ju en av de som skulle dra mitt lok under höstsäsongen. Började verkligen ypperligt med 2 mål i första matchen, sedan gick det utför. Nu verkar han dock ha hittat någon slags form igen, får se om han håller i det.

Missade tyvärr att kriga om Iturbe på mercaton, riktigt skön lirare som med all säkerhet huserar i ett bättre lag nästa säsong. Om det är Porto eller annat italienskt lag låter jag vara osagt.

Jag håller med dig och har tänkte exakt samma sak gällande Iturbe. Men Hellas Verona ligger faktiskt på en femteplats just nu. Av de lag som ligger före skulle jag nog endast se att han gick in i Fiorentina från start. Dessutom innebär en femteplats Europa League. Det vore ju rätt ballt att se Luca Toni dansa i Europa med ett slagkraftigt lag bakom sig igen.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Så det var du som plockade in Iturbe? Jag hade ett litet lätt bud där men det sket sig. Däremot hämtade jag in Darmian och petade därmed Ciani ur min trupp.

Du sätter fingret på det kluriga med Fantacalcio. Nämligen att man tycker att bokstavligen talat alla spelare är bra spelare. För att få in Iturbe tvingades jag exempelvis slänga iväg Donati som ju också är en fin mittfältare. Darmian är ju på alla sätt en bra mittback, men Ciani var ju också ett monster under vissa matcher under hösten. Åtminstone i den relativa bemärkelsen.

Den stora frågan är ju om det inte är bäst att buda så högt som möjligt på de spelare som utmärker sig absolut bäst under en lång tid.

Lex Goran Pandev.

2014-02-06, 13:02
Medlem
elems avatar
Citat:

Grymt att du fick in alla tre. Tyckte själv att jag la rätt höga bud men du hade pengar över från mercaton gissar jag?
2014-02-06, 13:12
Medlem
Ferry31s avatar
Ganska trevligt när man håller på att sätta ihop sin elva och man ser att 21 av 23 spelare är gröna

Ser att min motståndare i helgen förstärkt sin trupp, men vi får väl se om det räcker särskilt långt?
2014-02-06, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ganska trevligt när man håller på att sätta ihop sin elva och man ser att 21 av 23 spelare är gröna

Ser att min motståndare i helgen förstärkt sin trupp, men vi får väl se om det räcker särskilt långt?
Var inne och glodde lite på din trupp. Jösses vad många matcher dina spelare har i bagaget hittills den här säsongen, kan visa sig vara bra tillgång när skadorna börjar komma under våren.
2014-02-06, 13:42
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Var inne och glodde lite på din trupp. Jösses vad många matcher dina spelare har i bagaget hittills den här säsongen, kan visa sig vara bra tillgång när skadorna börjar komma under våren.

Ja, jag vet. Jag la ner mycket tid under mercaton och överstuderade vilka spelare jag skulle satsa på. Det vill säga spelare som spelat mycket och fått bra betyg. Tyckte det var viktigt också att få in några riktiga klasspelare, men sen gällde det att hitta pålitliga spelare man kunde få för ett bra pris. Exempelvis Moralez och Parolo.

Skönt att slippa favorittrycket i alla fall. Kommer passa att slå i underläge under den här säsongen
2014-02-06, 16:47
Medlem
anteri17s avatar
Lokomotiv Primavera och Antico Arsenales senaste bytesaffär ses som en möjlig start till ett utökat samarbete klubbarna emellan. Hur det blir med den saken återstår att se, men klart är att båda lagens sportchefer går vinnande ur dealen. Antico Arsenale får Barzagli i backlinjen, men släpper Burdisso till Lokomotiv Primavera. I gengäld ersätts Pellebelles Primavera-lag med Antico Arsenales förra forwardstalang i Ciro Immobile. Åt andra håller går Cyril Thereau.
2014-02-06, 16:50
Medlem
Anteri blev precis en Barzagli rikare, och jag en Immobile rikare +- några Fantamillioni och några hovnarr som tvingades byta lag för att möjliggöra bytet. Ett byte som troligtvis kommer gynna bägge våra taktiker i serien. Jag väntar nu på att Gomez ska bli hel igen, då blir det 3-manna anfall så det står härliga till. Anteri å andra sidan har nu ett finfint mittlås i form av Benatia och Barzagli.

Edit: Ja, du hann före att offentliggöra transfern. Ett tecken på att just båda sportcheferna är nöjda med bytet?
2014-02-07, 09:59
Medlem
4522s avatar
Citat:
Haha, ja du vet ju hur det slutade senast. Min eviga tändvätska i det här spelet:

En riktigt klassisk batalj i Fantacalcio-historien, och vi vet alla så klart hur det gick med den där "hipsterslakten".

Come and get some!

Mitt lag:

Mirante

Maicon - Palombo - Paletta - Darmian

Parolo - Strootman - Pogba

Cerci - Llorente - Gervinho

Bänken: Rafael, Heurtaux, Dramé, Candreva, Honda, Paulinho, Berardi.

Hähä.
2014-02-08, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Mina mannar du kommer få tampas med:
Abbiati
Basta-Gabriel Silva-Danilo-De Sciglio
Conti-Pizarro-Guarin-Asamoah
Di Natale-Immobile

Hade Diamanti i mitt lag, men risätarna erbjöd en alldeles för lukrativ deal för att kunna avstå, tyvärr, dock några sköna Fantamillioni in på kontot.

Vad gäller Serie B är det följande lag som gäller:
Perin
Lucarelli-Glik-D'ambrosio
Florenzi-Pirlo-Pogba-Kaka
Cerci-Luca Toni-Gervinho

För den som är intresserad finns nu Giuseppe Rossi på marknaden i Serie B. Valde att ta in Osvaldo istället, känns ganska meningslöst att ha en spelare i laget som inte kommer spela på några månader när det finns andra alternativ.
2014-02-08, 13:51
Medlem
Ferry31s avatar
Di Natale är gulfärgad, resten grönt dagen till ära. Inte illa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in