Någon som har några tips att ge en okunnig student som vill köpa ett par snygga chinos?
Jag är tämligen smal så har alltid tänkt att jag borde ha slim fit-byxor, just nu har jag ett par sådana här chinos:
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/boomerang-stig-twill-chino-beige.html Men när jag tittar på mig i spegeln blir jag inte speciellt nöjd över att de sitter så tight runt stussen och låren samt har en för smal fotvidd (ca 31 cm), tycker helt enkelt inte att modellen är särskilt elegant av dessa anledningar. Jag antar att jag ska en rakare modell på byxan som faller lite fritt nedanför stussen?
Någon som vill ge lite input på vad man bör tänka på för att få ett elegant och klassiskt snitt på byxan? Det enda jag kommer på på rak arm är att jag verkar ha en rätt stor stuss i förhållande till min midja, om det finns modeller som tar hänsyn till sådant. Och har ni några tips på chinos som ni vill rekommendera? Skulle också gärna ta emot tips på sidor där man kan köpa chinos i lite mindre storlekar; brukar ha W28 i midjan, vilket nästan är på gränsen till för stort för mig.
Varmt tack för eventuella svar!