2014-03-05, 21:47
Medlem
bleus avatar
Äntligen har jag kommit till skott och beställt ett par byxor från Luxire, tyvärr var det tyg som jag först tänk slutsålt så fick bli ett par mörkblå chinos. Detta blir första beställningen och den får väl till mångt och mycket syfta till att kolla över måtten/passform och kvalité. 548 spänn landade det på med frakt.

Ni som beställt tidigare, hur har det gått för er?
Citera
2014-03-05, 22:28
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Äntligen har jag kommit till skott och beställt ett par byxor från Luxire, tyvärr var det tyg som jag först tänk slutsålt så fick bli ett par mörkblå chinos. Detta blir första beställningen och den får väl till mångt och mycket syfta till att kolla över måtten/passform och kvalité. 548 spänn landade det på med frakt.

Den följer vi med intresse. Om jag kan få välsydda byxor till det där priset kan jag dö lycklig. Jag hade tänkt testa några skjortor när sommarpengarna trillar in.
Citera
2014-03-06, 14:38
Medlem
vildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu

Jag har köpt ett par blåa chinos av deras billigare tyg och ett par jeans än så länge. Har inte uppnått ett perfekt resultat än men är på det stora hela mycket nöjd.
Jeansen blev lite för vida, vilket är mitt fel endast då måtten är väldigt spot on.
Detsamma gäller måtten på de blå byxorna, men de veckar sig bakom knäna när jag står rakt. Problemet har jag också vid de flesta av mina andra köpta byxor, men jag har en känsla av det kan åtgärdas av lite vidare mått runt nederdel av lår och knäna. Dessutom är tyget tyvärr väldigt glansigt, även om det avtar lite med tvätt.

Dålig kamera och mörka byxor så man ser tyvärr inte så mycket på bilderna där jag står upp, men de går in lite för nära knät och bildar ett veck bakom så det ser nästan ut som om jag böjer mig vid knäna. Detaljbilderna är knäppta med blixt som jag tror bidrar till att byxorna ser lite mer glansiga ut än annars.
Bilder: Luxire byxor
(Skitig spegel har jag visst också )
Citera
2014-03-06, 16:30
Medlem
JanneKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildor
Bilder: Luxire byxor
Är det i 'navy twill' som går för $69.99? Ser onekligen bra ut och jag funderar på att lägga in en beställning på det. Hur lång tid tog det att få byxorna?
Citera
2014-03-06, 17:23
Medlem
vildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneK
Är det i 'navy twill' som går för $69.99? Ser onekligen bra ut och jag funderar på att lägga in en beställning på det. Hur lång tid tog det att få byxorna?
Japp, det är tyget jag använde till dessa.
Tog precis en vecka för byxorna att bli klara (även jeansen tog en vecka) och sedan några dagar till för leverans med DHL till dörren. De skickas ifrån Indien.
Citera
2014-03-06, 18:22
Medlem
JanneKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildor
Japp, det är tyget jag använde till dessa.
Tog precis en vecka för byxorna att bli klara (även jeansen tog en vecka) och sedan några dagar till för leverans med DHL till dörren. De skickas ifrån Indien.
Tack för så snabbt svar, det uppskattas. Jag hade trott att det hela skulle ta minst en månad; har för mig att det tagit så lång tid på andra ställen jag läst om, så lite mer än en vecka låter väldigt bra. Jag ska nog ta och försöka ta lite mått på de senaste byxorna jag skaffat mig (som sitter bäst hittills) och skicka iväg en beställning till Luxire under helgen.

Måttsydda chinos för under tusenlappen? Jatack.
Citera
2014-03-10, 12:14
Medlem
doughies avatar
Jag citerar mig själv från Uddakavajs-tråden men byter fråga:

Citat:
I dagsläget har jag fyra par, som jag gillar och håller bra kvalité, att använda under vår och sommar. Dessa är;

Blågråa Incotex i bomull
Vita Incotex i bomull och linne
"Mörkbeige" Incotex i bomull
Beige RL i bomull

http://imgur.com/nVRS1F2

Jag har tänkt att köpa ett par byxor till att använda under vår och sommar. Vad skulle ni rekommendera? Jag har eventuellt tänkt ett par gråa tunna i ull.
Citera
2014-03-10, 13:46
Medlem
Point Blanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Jag citerar mig själv från Uddakavajs-tråden men byter fråga:

Jag har tänkt att köpa ett par byxor till att använda under vår och sommar. Vad skulle ni rekommendera? Jag har eventuellt tänkt ett par gråa tunna i ull.

Låter klokt. Gärna ljus- eller mellangrå. Matchar ju till nästan alla kavajer.
Citera
2014-03-10, 21:19
Medlem
von.Jekwels avatar
Hej,

Jag letar efter finare byxor (modellen som befinner sig mellan chinos och kostymbyxor men är närmare kostymbyxor än chinos) och tänkte att ni kanske kan hjälpa mig att hitta bra nätbutiker varifrån jag kan köpa dem. Byxorna jag letar efter är av sån här typ (de ska alltså vara rejält avsmalnande men gärna lite längre än de på bilden för jag tycker de är för korta!)

Tack på förhand för hjälpen!
Citera
2014-03-15, 12:17
Medlem
TheLaughingMans avatar
Någon som har testat Rota? Jag har lite enfärgade kavajer som skulle behöva livas upp, och kvaliteten verkar ju vara på topp. Det enda som gör mig misstänksam är Emilio Rotas utstyrsel (i den länkade Permanent Style-posten). Ser inte trevligt ut som kan han mixar randigt av samma storlek. Som tur var är det väl ett mönster per byxa, så man behöver kanske inte oroa sig över hans bristande kombinationsförmåga.
Citera
2014-03-16, 13:03
Medlem
HerrSvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Jekwel
Hej,

Jag letar efter finare byxor (modellen som befinner sig mellan chinos och kostymbyxor men är närmare kostymbyxor än chinos) och tänkte att ni kanske kan hjälpa mig att hitta bra nätbutiker varifrån jag kan köpa dem. Byxorna jag letar efter är av sån här typ (de ska alltså vara rejält avsmalnande men gärna lite längre än de på bilden för jag tycker de är för korta!)

Tack på förhand för hjälpen!

Det där är vanliga uddabyxor. Ull vill du ha. Lägga ner, smalna av, etc. är ändringar som kan göras i efterhand om utgångsläget inte skulle duga. Just den där bilden påminner om vad jag såg på biblioteksgatan, där det finns en hipserbutik som säljer kläder i gråskalor. Jag handlar inte där. Men du borde titta förbi. Vet inte om jag vågar nämna butikens namn då det säkerligen lär får mig permanent bannad.
Citera
2014-03-18, 17:27
Medlem
JanneKs avatar
Var i Stockholm ska jag leta för att hitta ett par vita bomullsbyxor i ett smalt utförande? Fick idag hem dessa byxor (länk nedan) från SuitSupply, men tycker att det har alldeles för mycket tyg kring lår och vader för att passa mig på ett bra sätt, trots att de beskrivs som 'slim fitting'.

http://eu.suitsupply.com/en_SE/trousers/white-trousers/B316.html?start=2&cgid=Trousers&prefn1=collection& prefv1=Spring%2FSummer

Kommer även att ta med byxorna till skräddaren på Fredag, för att höra om det är möjligt att göra de tillräckligt smala för mitt tycke utan att proportionerna förstörs totalt, men skulle gärna ha tips på butiker som säljer smala, vita bomullsbyxor som jag kan leta efter när jag är i stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in