Citat:
Ursprungligen postat av
stebe2
Jopp man hävdar att det beror på det naturliga urvalet att vit och varmare päls uppkommer. Och det naturliga urvalet i detta fallet är bl a själva kylan.
Man verkar vara helt oförmögen att förstå urvalets egentliga roll. Om dessa mutationer skulle räka ske hos något djur i djungeln så skulle det inte få spridning. Men om de råkar ske i en miljö där de ger fördelar så sprids egenskaperna och blir vanligare.
Det hänger alltså på att mutationerna ser till att informationen uppkommer. Det naturliga urvalet kan inte påverka vilka kombinationer av kvävebaser som mutationerna skall råka "skapa".
Hur skulle en miljö se ut som skulle få fram ett informationskopieringssystem som DNA? Och hur skulle detta kunna ske i små små små små steg? Och vilka ökade fördelar för reproduktion skulle varje litet steg kunna tänkas ha?
Hur skulle en miljö se ut under några tiotals miljoner år som skulle få fram flygförmågan hos olika slags organismer vid olika tillfällen?
stebe2
Det är skillnad på att hävda att kylan gör att mutationerna får fäste och att hävda att kylan får mutationerna att uppkomma. Du hävdar att vi hävdar det andra men vi hävdar det första.
Hur du kan hävda nått så felaktigt för att direkt i nästa stycke få det rätt är en gåta.
Jag förstår inte att du kan ha så svårt för att koppla ihop det och att genom att det naturliga urvalet får positiva mutationer att fastna i en populations genpool kan nya egenskaper fås. Som tex isbjörnens päls eller Lenskis E.colis.
Citat:
Ursprungligen postat av
stebe2
Behe har nog minst lika mycket koll som någon annan professor i biokemi. Han är nog dock mer informerad om svagheterna och kritiken mot evolutionsteorin än vad många andra professorer är.
I övrigt vet jag inte vad du syftar på. Vad har jag länkat till som inte duger?
Och som jag skrev i förra inlägget så är det ganska meningslöst att länka eftersom varje länk som bekräftar min kritik mot evolutionsteorin är ju automatiskt inte godkänd eftersom den ifrågasätter eller kritiserar evolutionsteorin vilket är omöjligt i eran värld eftersom detta är otänkbart eftersom evolutionsteorin är ett utan tvivel bevisat faktum.
Om du inte vågar undersöka Neis eller Shapiros syn på de olika mekanismernas roller i evolutionen är ju tråkigt men knappast mitt fel att du inte vågar.
stebe2
Behe är dåligt påläst. Läs på om hans bidrag till kitzmiller vs dover så märks det direkt.
Kritik är välkommen, men då ska den ha något att stå på!
Varför vågar du inte ta upp något av det som Nei och Shapiro har att komma med? Du hävdar att dom håller med dig men du har inget stöd för det. Du som har läst dom ska väl inte ha så svårt att citera dom med källhänvisning så att vi andra kan se i vilken kontext dom säger det.