2014-03-24, 18:48
Medlem
KurtAktsams avatar
Rackarns bananer.

Jag tankade ner ett program för bitcoin för några dagar sedan. Men hittade inte på det igen någonstans på datorn så jag antog att jag hade slarvat bort det.

Jag minns inte vilket program det var, men hur som helst nu så tankade jag hem Multibit, där fanns en plånbok och allt så jag tänkte att jag vill fixa ett lösenord till den. Då står det "Byt lösenord" fastän jag inte satt ett lösenord?

Vad kan det vara för fel?

Edit: Det är alltså lösenordet på plånboken jag inte kan byta trotts att jag inte minns att jag satt ett.

Går det att skapa en nya plånbok som jag sätter nytt lösenord på och sedan maila BTCx för att ge den nya adressen till plånboken?
Senast redigerad av KurtAktsam 2014-03-24 kl. 18:57.
Citera
2014-03-24, 19:57
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtAktsam
Edit: Det är alltså lösenordet på plånboken jag inte kan byta trotts att jag inte minns att jag satt ett.

Har för mig att lösenordet kan vara blankt på den plånboken som finns med från början på multibit. alltså tryck bara på ok, se om det funkar eller så skapa en ny plånbok bara med ny adress och sånt..
Citera
2014-03-24, 20:42
Medlem
KurtAktsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Har för mig att lösenordet kan vara blankt på den plånboken som finns med från början på multibit. alltså tryck bara på ok, se om det funkar eller så skapa en ny plånbok bara med ny adress och sånt..

Jag försökte med att lämna blankt och allt vad det var. Men det ordnade sig efter lite stökande. Kunde byta adress som coinsen skulle skickas till så jag gjorde en ny plånbok.
Citera
2014-03-24, 21:15
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Slangbella.com tar bitcoins!

Jag hörde av mig till olika sidor som säljer slangbellor när jag ville köpa en för att höra om de accepterade bitcoins. Ägaren av slangbella.com meddelade att han accepterade BTC. Jag fick en adress där jag satte in 0.07 BTC och så mailade jag min adress till honom. Idag kom slangbellan och såhär ser den ut:
http://imgur.com/f1B2ugt

Procore.se som säljer ett flertal produkter svarade även de positivt på min förfråga och som jag förstår det jobbar han nu för att kunna acceptera bitcoins via sin sajt, med hjälp av Bitpaypluginet. Hoppas han får det att funka.

Mkt trevlig läsning.
www.slangbella.com,, vilket fantastiskt namn btw. Får man fråga vad du ska göra med slangbellan?
Såg riktigt nice ut. Blir fan riktigt sugen på att köpa en själv.

Skulle vara synnerligen intressant att se honey badgerns reaktion när den beskjuts med en slangbella.
Senast redigerad av massepojken 2014-03-24 kl. 21:32.
Citera
2014-03-25, 01:47
Medlem
massepojkens avatar
WALMART

www.coindesk.com
Citera
2014-03-25, 09:26
Medlem
massepojkens avatar
Walmart!

Helt fantastiska nyheter. Vi pratar 11.000 butiker i 27 länder.

Steg 3 fasen som nu pågår är så otroligt viktigt. Dom riskkapitalister som nu investerar i bitcoinbolag medför inte bara cash utan en sjuhelvetes massa kontakter med beslutsfattarna i dom stora företagen. Detta förenklar onekligen processen.

www.gyft.com tex, dom har fått investeringar på 5 milj dollar. Förtroendet för bitcoinbolag stärks kraftigt just nu.

Denna händelse ser jag som en mycket viktig milstolpe i berättelsen om bitcoin.

Allvarligt Pojkar och flickor,, hehe,, det kan nog bli rätt stort det här med bitcoin........
Citera
2014-03-25, 09:48
Medlem
stayblacks avatar
Snabb fråga! Jag ska köpa bitcoins för en mindre summa och dessa ska föras över till en adress som inte är kopplad till min egen plånbok. Vad är fördelaktigast ur ett anonymitetsperspektiv, att placera bitcoinsen direkt till tredjeparts adress eller att först göra transaktionen till min plånbok och därefter till tredje part? Spelar det ens någon roll, kan adresser "spåras"?
Citera
2014-03-25, 14:01
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayblack
Snabb fråga! Jag ska köpa bitcoins för en mindre summa och dessa ska föras över till en adress som inte är kopplad till min egen plånbok. Vad är fördelaktigast ur ett anonymitetsperspektiv, att placera bitcoinsen direkt till tredjeparts adress eller att först göra transaktionen till min plånbok och därefter till tredje part? Spelar det ens någon roll, kan adresser "spåras"?

Vad menar du egentligen med "spåras"?

Du kan ju se och följa varenda transaktion som någonsin gjorts och kommer att göras i bitcoinnätverket, helt publikt.
Citera
2014-03-25, 14:48
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Som jag sa till någon annan dom tjänar pengar på sina knc miners dom säljer! Till folk som sen minar bitcoins och förlorar pengar på att göra det. Dom tjänar inte pengar på att minea bitcoins med sina miners, då hade dom gjort det istället för och sälja dom. Intressant att dom bygger en stor serverhall

Tja, de som tjänade pengar på guldruschen var de som sålde skyfflar, inte själv guldgrävarna.
Citera
2014-03-25, 14:56
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Tja, de som tjänade pengar på guldruschen var de som sålde skyfflar, inte själv guldgrävarna.

Okej hur menar du?

Har du sett Deadwood? om guldgrävartiden i Amerika. Mycket lärorikt
Citera
2014-03-25, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayblack
Alla transaktioner går att se i blockchain. Kan en adress knytas till dig kan den andra också det. Vad kan göra är att byta dina mynt mot några som inte kan knytas till dig. Det är lättare sagt än gjort, har du någon vän som kan göra det grymt. Annars är det bara tumblers och de vågar man inte lita helt på.

Annars kan du växla runt de i lite olika cryptovalutor och olika konton på exchanges. Eller köra Darkcoin's darksend som ger en falsk avsändaradress i blockchain. Det går att vara 100% anonym med bitcoins, men det kräver lite jobb och är inte alltid värt det.

Ska du bara köpa lite gräs är det bara göra det, det är mer om du får din inkomst på det sättet det kan vara värt att hitta lite knep att tvätta den.
Senast redigerad av hustlerinc 2014-03-25 kl. 16:42.
Citera
2014-03-25, 16:41
Medlem
Citat:
Okej hur menar du?

Har du sett Deadwood? om guldgrävartiden i Amerika. Mycket lärorikt
Han menar det han säger, de som sålde verktygen för att gräva guldet tjänade bäst, inte guldgrävarna. I sammanhanget syftar han på att de som bygger sin business runt bitcoin (tumblers, mining riggar, betalservice, etc.) är de som kommer tjäna pengar nu.

Fast det är många som kallades foliehattar för bara något år sedan som har privatflyg och lyxvillor idag. Så helt sant är det inte, lättare pengar än bitcoins var förut kommer mänskligheten nog inte se igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in