2014-03-24, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
ett annat spår som jag kallar anstiftaren.

Kanske lite väl mycket begärt att du ska förklara allt du skriver så att alla förstår men det här borde du väl kunna redogöra. Var finns det spåret? Står det något mellan raderna i FUP eller något som fiskats upp från slasken? Eller sitter bara du på viktiga pusselbitar som du även undanhåller polisen?
Citera
2014-03-24, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Mordvapen för riktiga män!

Jag tror inte på potatisskalare, fruktskalare, stämjärn och andra B-vapen. Nä, här har ni det riktiga mordvapnet. Skulle passa MBs image, KJ och lite andra airsoftare. Condor Pipe Dagger.

Kan som ni ser beställas på nätet och Condor som fabrikat säljs även i Sverige. Ursprunget till kniven kommer från Borneo och användes av huvudjägarna som även var kannibaler. Knivarna finns i lite olika bredder och utförande. Slidan som följer med remmas lämpligast fast på sidan av smalbenet.

http://www.ebay.com/itm/Condor-16-75-Pipe-Knife-Dagger-w-Sheath-CTK3012B-NEW-/321114654970

Med det vapnet har vi nog även löst frågan med kläderna. Denna drar nog igenom en tshirt utan att dra med sig fibrer i såret. Med den tesen kan hon ha blivit mördad med eller utan kläder.

Ett test borde inte vara så svårt att utföra. En kniv, en tshirt och en apelsin eller äpple, och ett mikroskåp... Jag tippar på helt rent från fibrer.
Citera
2014-03-24, 14:17
Medlem
Varför påstår polisen direkt efter försvinnandet att polisanmälningarna VB gjort har INGET med hennes försvinnande att göra? Varför?
Citera
2014-03-24, 14:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Varför påstår polisen direkt efter försvinnandet att polisanmälningarna VB gjort har INGET med hennes försvinnande att göra? Varför?

Tja, kan det bero på att polisen kollat upp dessa och därmed säger att de inte har något med hennes försvinnande att göra.
Citera
2014-03-24, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tja, kan det bero på att polisen kollat upp dessa och därmed säger att de inte har något med hennes försvinnande att göra.

Nej så enkelt kan det väl inte vara, är det inte mer troligt att dom ljuger?
Citera
2014-03-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Kan vara så att han gör den bedömningen just då. Men att det nu finns en annan uppfattning.
Citera
2014-03-24, 14:30
Medlem
Citat:
Mordvapen för riktiga män!

Jag tror inte på potatisskalare, fruktskalare, stämjärn och andra B-vapen. Nä, här har ni det riktiga mordvapnet. Skulle passa MBs image, KJ och lite andra airsoftare. Condor Pipe Dagger.

Kan som ni ser beställas på nätet och Condor som fabrikat säljs även i Sverige. Ursprunget till kniven kommer från Borneo och användes av huvudjägarna som även var kannibaler. Knivarna finns i lite olika bredder och utförande. Slidan som följer med remmas lämpligast fast på sidan av smalbenet.

http://www.ebay.com/itm/Condor-16-75-Pipe-Knife-Dagger-w-Sheath-CTK3012B-NEW-/321114654970

bra jobbat! en sån kniv som bara en knivnörd känner till; en knivsamlare, eller/och någon med intresse för asiatisk kultur.
Citera
2014-03-24, 14:30
Medlem
highfives avatar
Citat:
Med det vapnet har vi nog även löst frågan med kläderna. Denna drar nog igenom en tshirt utan att dra med sig fibrer i såret. Med den tesen kan hon ha blivit mördad med eller utan kläder.

Ett test borde inte vara så svårt att utföra. En kniv, en tshirt och en apelsin eller äpple, och ett mikroskåp... Jag tippar på helt rent från fibrer.

Det här vapnet passar in på de flesta tänkta gm vi har diskuterat. Även de som är förtjusta i döden och döda kroppar skulle nog drägla över denna kniv. Har huggen skett genom kläder så kan det till viss del förklara att alla hugg inte trängt in så långt. Någon som minns knivfirman som VB gillade på sin ansiktsbok?
Citera
2014-03-24, 14:31
Medlem
Citat:
Det här vapnet passar in på de flesta tänkta gm vi har diskuterat. Även de som är förtjusta i döden och döda kroppar skulle nog drägla över denna kniv. Har huggen skett genom kläder så kan det till viss del förklara att alla hugg inte trängt in så långt. Någon som minns knivfirman som VB gillade på sin ansiktsbok?

eller så beror de grunda såren på att mördaren är lite klenare/kvinna.
Citera
2014-03-24, 14:32
Bannlyst
Citat:
Kan vara så att han gör den bedömningen just då. Men att det nu finns en annan uppfattning.

Ja självklart, och så ångrar dom hela utredningen mot Kristoffer och att det gick så långt som till åtal där han så olyckligt befanns skyldig när en helt annan utfört mordet.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
bra jobbat! en sån kniv som bara en knivnörd känner till; en knivsamlare, eller/och någon med intresse för asiatisk kultur.
Jag ska inte ta åt mig äran för det var rayravioli som länkade första gången, sen har jag spunnit vidare och skött om lanseringen eller vad vi nu ska kalla det.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Ja, faktiskt, med tanke på huvudjägare och kannibaler så kan vapnet till och med passa in på Lagros afrikanska ritualmördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in